Linieskift i celle i Excel
Fra : Max

Dato : 21-06-06 13:29

Hej

Kan man ikke lave tvungen linieskift i en celle som
man skriver tekst i, i EXCEL ?

Mvh Max

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 21-06-06 14:04

Hej Max

Prøv Alt + Enter.

Jørgen Bondesen

Fra : Max

Dato : 21-06-06 14:25

Hej Joergen

> Prøv Alt + Enter.

Desværre, alle de mest kendte tastaturgenveje har jeg
afprøvet uden held, jeg savner forøvrigt også muligheden
for at bruge TAB i cellerne.

Mvh Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-06-06 15:48

> Hej Joergen

> Desværre, alle de mest kendte tastaturgenveje har jeg
> afprøvet uden held, jeg savner forøvrigt også muligheden
> for at bruge TAB i cellerne.

Alt+enter virker nu fint i mine versioner af Excel (2000/2002 og 2003).
Tabulering er derimod ikke mulig.

Jan

Fra : Max

Dato : 21-06-06 16:14

Hej Jan

> Alt+enter virker nu fint i mine versioner af Excel (2000/2002 og

Sjovt, på job har jeg en EXCEL 2002 (10.2614.2625), den kan ikke
med Alt+Enter. Hjemme har jeg en EXCEL 2002 (10.6501.6626) SP3
og der virker Alt+Enter. Begge maskiner køre Win2K.

Mvh Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-06-06 21:58

> [...]
> med Alt+Enter. Hjemme har jeg en EXCEL 2002 (10.6501.6626) SP3
> og der virker Alt+Enter. Begge maskiner køre Win2K.

Prøv at stå i cellen. vælg så Formater - Celler. I fanebladet Justering
sætter du flueben i ombrydning. Hjælper det?

Jan

Fra : Max

Dato : 21-06-06 22:27

Hej Jan

> Prøv at stå i cellen. vælg så Formater - Celler. I fanebladet
> Justering sætter du flueben i ombrydning. Hjælper det?

Smuttede lige på job og testede, og det ser ud som om det
gør tricket, tusind tak for hjælpen, det løser et problem som
længe har plaget mig i et stort regneark jeg bruger.

Atter en gang tak.

Mvh Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-06-06 22:51

> [...]
> gør tricket, tusind tak for hjælpen, det løser et problem som
> længe har plaget mig i et stort regneark jeg bruger.

Velbekomme.

Jan