Mc og Sverige
Fra : F

Dato : 21-06-06 10:37

Går med planer om at lokke kone med en tur rundt om Vänern eller lignende.
Hun kører selv, men grusveje bliver bandlyst.
Er der nogen der har gjort gode erfaringer mht. ruterne og overnatninger som
de vil dele ud af modtages de med tak

mvh Finn

Fra : Thomas

Dato : 21-06-06 19:48

"F" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der har gjort gode erfaringer mht. ruterne og overnatninger
> som de vil dele ud af modtages de med tak

Hvad med den lidt større sø ved siden af? Se
http://11109.rapidforum.com/topic=102674964804

/Ths.

Fra : F

Dato : 21-06-06 20:06

"Thomas" <t@pp.se.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad med den lidt større sø ved siden af? Se
> http://11109.rapidforum.com/topic=102674964804

Fin side, hvem ved...?

Fra : Western

Dato : 22-06-06 19:05

"Thomas" <t@pp.se.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvad med den lidt større sø ved siden af? Se
> http://11109.rapidforum.com/topic=102674964804
>
> /Ths.

Større?

vh

Leif Westen

Fra : Brian Laursen

Dato : 22-06-06 15:11

F wrote:
> [...]
> Er der nogen der har gjort gode erfaringer mht. ruterne og
> overnatninger som de vil dele ud af modtages de med tak

Hej Finn.

Kæresten og jeg tog turen rundt om Væneren på blackbiden for et par år
siden. Kanon tur. vi sejlede over til Gøteborg, og kørte til Trollhætteren
hvor vi blev et par dage for art se sluserne. et par gange om ugen lukker de
op for sluserne og der står en eskapade af vand ud over klipperne. Mener det
er onsdag og lørdag. Der er en udemærket campingplads men kan ikke skutte
huske hvad den hedder. Hvis man kommer ind ad E4´eren eller hovedvej 45 så
er der skiltet til den. Men den var 3 stjernet og det var sku i top. Der er
oxo en fantastisk god badestrand lige uden for byen i Værnersborg. Man kører
forbi Saab og Volvo. Anbefalesesværdig.

VI kørte venstre om søen, og tog på et tidspunkt en lille afstikker fra
ruten. Det var sku genialt. Mødte et andet par ved campingpladsen i "
Mellerud", som angav ruten. Masse af hårnålesving og stigninger på 21% 10 -
15 km. Det er da til at forstå.
far Mellerud køres ad hovedvej 45 imod nord. Drej mod Skållerud, og kør
efter Upperud, Håverud, Tisselskog, Fröskog, til Åmål. ( Fucking Åmål)

Der er campingpladser i kristinehamn på toppen af væneren. Undgå for guds
skyld den der hedder " Falle" Total ringe plads. kummerlige toiletforhold og
så er den ret dyr.

Fra toppen af væneren krydsede vi på de små veje over til den anden "lille"
sø Vætteren. Kursen var byen Hjo. Hyggelig lille by hvor vi fik kaffe på et
lille hotel med udsigt over søen. Herefter kørte vi til Jønkøping. Her er
der masse af campingpladser samt et Formule1 hotel, hvilket vi søgte ly på
den første nat. Billig og fine senge. MC Touring har vist en campingplads de
anbefaler i Jønkøping, men vi valgte en lidt dyr en, som lå tættere på byen.
Her kan man bruge et par dage, på at shoppe, og gå til stranden. Der er
desuden masser af gode restauranter nede omkring havnen. Der er en sjov
lille minigolf bane tæt ved formule1 hotellet. Den bør man prøve hvis man er
i området..

Husk at de sælger kun "normale" øl i Systembolaget, og de lukker ret tidlig
syntes vi. Så det blev til "let" øl et par gange fra supermarkedet.
Vejene er generelt gode i Sverige, og vi var nok oxo heldige med vejret. Der
er automatisk traffikkontrol på landevejene. Så følg den lokale traffik, de
ved hvor kamerarerne står

Udstyrsliste.
Motorcykel
lappegrej
Camppingbord
campingstole
dobbelt luftmadras
luftpumpe
soveposer
Vandrekort, samt et campingkort. Fåes på danske turisbureauer
plastbrus, bestik, og myggebalsam. For guds skyld husk det!!!!!!!!!!!!!!!
Ellers diverse ting man mener man får brug for.
Vi havde både svenske kroner med og visa. De fleste campingsteder tager
visa, samt reatauranter.

Har du flere spørgsmål så skriv endelig.

--
Virtually Yours

Brian laursen
http://home1.stofanet.dk/cashman Blackbird stuff

Fra : Brian Laursen

Dato : 22-06-06 15:15

Brian Laursen wrote:

> Der er campingpladser i kristinehamn på toppen af væneren. Undgå for
> guds skyld den der hedder " Falle" Total ringe plads. kummerlige
> toiletforhold og så er den ret dyr.

Rettelse. Den hedder Revsand Camping.!

Fra : Brian Laursen

Dato : 22-06-06 15:18

Brian Laursen wrote:
> [...]
> MC Touring har vist en campingplads de anbefaler i Jønkøping, men vi
> valgte en lidt dyr en, som lå tættere på byen.

Bjørk Villa camping. Pris 220 Skr pr nat.

Fra : Brian Laursen

Dato : 22-06-06 15:12

F wrote:
> [...]
> Er der nogen der har gjort gode erfaringer mht. ruterne og
> overnatninger som de vil dele ud af modtages de med tak

lidt Billeder fra turen
http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=809

Fra : Western

Dato : 22-06-06 18:56

> [...]
> Er der nogen der har gjort gode erfaringer mht. ruterne og overnatninger
> som de vil dele ud af modtages de med tak

På vestsiden af Vänern kan jeg varmt anbefale at følge vej 172 fra Uddevalla
op til Bengtsfors.

Her skal man dreje til venstre og følge den lille vej mod Årbo, Torrskog og
Lennartsfors på vestsiden af søen Lelång. Især denne sidste strækning er det
rene slaraffenland, hvis man kan li' små veje med sving, og på god asfalt.

Meget af det går gennem skov og passerer mange mindre søer. Men Vänern ser
man ikke noget til!

vh.

Leif Westen
som tog turen igen sidste sommer, en omvej til Norge!