Hvor varm kan en bremsekaliber blive?
Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 21-06-06 00:55

hej
tja subject siger jo sig selv. sagen er den bagerste bremsekaliber på
en GSX 750 ESD 84"
skulle spøre fra min bror. tror det er i forbindelse med at han skal
male den.

Mikkel Paulsen
VFR 750 F 89"
Hjørring

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 04:33

"mikkel_paulsen@hotmail.com" <mikkel_paulsen@hotmail.com> wrote in

> [...]
> en GSX 750 ESD 84"
> skulle spøre fra min bror. tror det er i forbindelse med at han skal

hvis han går ind hos bilexperten ell. har de sikkert noget maling, lige
netop til det samme !

Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 21-06-06 12:01

> hvis han går ind hos bilexperten ell. har de sikkert noget maling, lige
> netop til det samme !

tjo men hvorfor købe noget nyt når man har noget liggende.

det er forbi hans kaliber sattesig uden han havde opdaget det, og er nu
total smeltet, derfor trænger den til en kraftig renovering.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 15:26

> tjo men hvorfor købe noget nyt når man har noget liggende.

Tjaa...men det fremgik jo ikke af indlægget,

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-06-06 14:23

Hejsa

mikkel_paulsen@hotmail.com skrev:
> [...]
> en GSX 750 ESD 84"
> skulle spøre fra min bror. tror det er i forbindelse med at han skal

Bare mal dem med alm spray maling. Hvis dine kalibre bliver så varme at
malingen skaller af, har du et helt andet problem!!
Jeg har kørt med spraymalede kalibre på min Primera GT, i flere år, og
ikke oplevet problemer med det inu, selv om jeg tit køre med rødglødende
bremser, når jeg ligger og køre ræs... ;)

Mvh Emil
--
Suzuki GSX-R 600 SRAD
Kawasaki GPz 550....

Fra : Armand

Dato : 23-06-06 22:08

> [...]
> en GSX 750 ESD 84"
> skulle spøre fra min bror. tror det er i forbindelse med at han skal

Bremsevædsken kan kun blive et par hundrede grader varm førend at den
koger, så selvom skiven kan blive noget varmere end dét, er det
usandsynligt at caliberen bliver så varm (andet end når det allerede er
for sent, som Ninja-Emil bemærker og din bror sandelig har oplevet!

Noget andet er at bremsevædske opløser lak og maling som var det BUMS
hvorfor det er praktisk at bruge maling der er modstandsdygtig overfor
bremsevædske, og derved også beregnet til formålet
Hvis auto-shoppen har en decideret caliber-spray må den forventes at
have dé egenskaber!

Et alternativ kunne være at benytte en siliconebaseret bremsevædske når
nu systemet alligevel er åbent og drænet(?). Siliconebaserede
bremsevædskers fornemste egenskaber er at de ikke er aggressive overfor
lak og at de i modsætning til ordinær bremsevædske ikke suuuuger vand
til sig fra atmosfæren!

--
Armand.