powerpoint/vba
Fra : Jan

Dato : 20-06-06 23:43

Hej lige et par spørgsmål.

1. kan man lave en macro som kan søge efter et ord ligesom søgefunktionen i
rediger?

2. jeg har en punkt opstilling hvor jeg skal have oprettet et nyt punkt og
lagt det der er gemt, med copy, ind. (Har ca 650 punkter der skal ligges ind
derfor en automatisering.)

Er der nogen der har forslag til kode til det.

Mvh Jan

Fra : Benjamin Søgaard

Dato : 21-06-06 22:33

"Jan" <jan.h@rnet_nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind derfor en automatisering.)
>
> Er der nogen der har forslag til kode til det.

Hej Jan

Her er der en måde det kan gøres på.

Sub FindText()
Dim sld As Slide
Dim shp As Shape
Dim txtrng, foundtext As TextRange

For Each sld In Application.ActivePresentation.Slides
For Each shp In sld.Shapes
If shp.HasTextFrame Then
Set txtrng = shp.TextFrame.TextRange
Set foundtext = txtrng.Find(FindWhat:="det jeg vil finde")
Do While Not (foundtext Is Nothing)
With foundtext
.ParagraphFormat.Bullet = msoTrue
Set foundtext = _
txtrng.Find(FindWhat:="det jeg vil finde", _
After:=.Start + .Length - 1)
End With
Loop
End If
Next
Next

End Sub

Mvh

Benjamin

Fra : Jan

Dato : 21-06-06 22:52

Takker

Lige et spørgsmål mere

en tekstramme er der nogle tomme linier, jeg vil gerne med vba makere den
førstelinie med tekst dog ikke de to første tegn, kan det også lade sig
gøre?

Fra : Benjamin Søgaard

Dato : 21-06-06 23:23

> [...]
>
> en tekstramme er der nogle tomme linier, jeg vil gerne med vba makere den
> førstelinie med tekst dog ikke de to første tegn, kan det også lade sig

På denne måde kan det gøres

Sub FindLineText()
Dim sld As Slide
Dim shp As Shape
Dim txtrng As TextRange
Dim i As Integer

For Each sld In Application.ActivePresentation.Slides
For Each shp In sld.Shapes
If shp.HasTextFrame Then
Set txtrng = shp.TextFrame.TextRange
With txtrng
For i = 1 To .Lines.Count
If Len(.Lines(i)) > 2 Then
.Lines(i).Select
Exit Sub
End If
Next i
End With
End If
Next
Next

End Sub

Mvh Benjamin

Fra : Jan

Dato : 22-06-06 13:01

takker mange gange og vil arbejde videre ud fra det
mvh jan