Priser på rendegravning
Fra : lhs

Dato : 20-06-06 22:12

Hej
Jeg skal have gravet en rende og fundet en rendegraver til det. Hvad skal
jeg regne med er prislejet på en ti meters rende på en dybde på mellem 1/2
og 1 meter.

Fra : Max

Dato : 20-06-06 22:25

Hej

> Jeg skal have gravet en rende og fundet en rendegraver til det. Hvad
> skal jeg regne med er prislejet på en ti meters rende på en dybde på
> mellem 1/2 og 1 meter.

Det dobbelte på sjælland i forhold til nordjylland :)

Mvh Max

Fra : SB

Dato : 20-06-06 23:17

> Hej

> Det dobbelte på sjælland i forhold til nordjylland :)
>
> Mvh Max

Dermed sagt - du kommer til at fortælle hvor i landet du bor
Jydepriser er ofte meget langt fra køwenhaverpriser

Søren

Fra : lhs

Dato : 21-06-06 06:17

Hmm

Hvis man bor midt imellem (Fyn)

Lars HS

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 21-06-06 12:52

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm
>
> Hvis man bor midt imellem (Fyn)
>
> Lars HS

det er igen afhængigt af transporttid og lignende men prøv dog at ringe til
et par entreprenører, vælg nogle af de små i tlf. bogen, de store har alt
for travlt, jeg fik optaget en række 60*50 fliser, gravet 12 m. rende
optaget gl. lerrør ilagt nyt plastrør dækket renden og re etableret
flisegang for 5000,- ved en lille lokal på midtfyn

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 20-06-06 23:46

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:b9a06$449864b0$57ef4723$20264@news.nal-medienet.dk...
> Hej
> Jeg skal have gravet en rende og fundet en rendegraver til det. Hvad skal jeg regne med er prislejet på en ti meters
> rende på en dybde på mellem 1/2 og 1 meter.

500 i timen ?
Hvis forholdene er i orden tager det ikke en time, men han vil
så nok heller ikke nøjes med en times betaling måske, afh. af
hvor langt han skal køre.

Fra : Calle.

Dato : 21-06-06 17:08

lhs wrote:
> Hej
> Jeg skal have gravet en rende og fundet en rendegraver til det. Hvad
> skal jeg regne med er prislejet på en ti meters rende på en dybde på
> mellem 1/2 og 1 meter.

den er dyr i starttakst, og kan ikke betale sig. Grav den selv med en spade.
Det er jo ikke meget der skal graves.
Du må komme fra byen. Os på landet gider jo snart ikke starte maskinen for
så lidt. Selvom der er nok af dem

--
*** Calle ***

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-06-06 19:23

> [...]
> spade. Det er jo ikke meget der skal graves.
> Du må komme fra byen. Os på landet gider jo snart ikke starte maskinen for

Alt er relativt. Bor man på landet hvor jorden er sandet, så er det nemt
nok, men os, der bor et sted med betonjord er det knap så morsomt. Vi havde
det nemt i sandlommerne, da vi gravede 65 m vandrør ind, men i lerjorden var
selv maskinen noget sej i det - det skulle jo så godt nok længere ned end ½
m.

Mvh Maria

Fra : Heino Strauss

Dato : 21-06-06 20:43

Lej en, og grav den selv.

På sjælland kan du finde en til 600 kr i timen med trailer

Mvh. Heino

Fra : Calle.

Dato : 22-06-06 15:29

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> morsomt. Vi havde det nemt i sandlommerne, da vi gravede 65 m vandrør
> ind, men i lerjorden var selv maskinen noget sej i det - det skulle

Nu er det sådan, at jeg på på Als, som er noget rigtigt stift og hårdt jord,
med lerlag under, så jeg snakker ikke om sandjord.
Men mit indtryk er, at folk blir bange så snart de får fremmedlegemer på
panden.

De er ikke farlige, men derimod sunde.

--
*** Calle ***

Fra : Anders Majland

Dato : 22-06-06 20:28

> De er ikke farlige, men derimod sunde.

Kiropraktorer har også altid meget travt efter en weekend med
"udearbejdsvejr" - Mange kan reelt ikke holde til en dags hårdt arbejde ...

Fra : Calle.

Dato : 23-06-06 09:12

Anders Majland wrote:

> Kiropraktorer har også altid meget travt efter en weekend med
> "udearbejdsvejr" - Mange kan reelt ikke holde til en dags hårdt
> arbejde ...

Det er sku da fordi de ikke er vant til det. Har tit rystet på hovedet, når
jeg ser byfolk bruge en spade

--
*** Calle ***

Fra : Leonard

Dato : 21-06-06 20:45

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> wrote:

>Jeg skal have gravet en rende og fundet en rendegraver til det. Hvad skal
>jeg regne med er prislejet på en ti meters rende på en dybde på mellem 1/2
>og 1 meter.

Hvor bred skal renden være?
Hvad er der i jorden hvor den skal graves?

Du har jo svaret på det geografiske ...
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Fra : Ralph

Dato : 21-06-06 23:34

> [...]
> Jeg skal have gravet en rende og fundet en rendegraver til det. Hvad skal
> jeg regne med er prislejet på en ti meters rende på en dybde på mellem

se her:

http://www.vilsentrepreneur.dk/default.asp?id=295

der kan du se prislejet på Mors, på fyn skal du nok regne med lidt højere
priser.

--
Ralph

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-06-06 07:33

Heino Strauss (slet) wrote:
> Lej en, og grav den selv.
>
> På sjælland kan du finde en til 600 kr i timen med trailer

Det tror jeg godt man kan få den lokale maskinstation til at
konkurrere med.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Calle.

Dato : 22-06-06 15:29

Christian B. Andresen wrote:

> Det tror jeg godt man kan få den lokale maskinstation til at
> konkurrere med.

ja, eller bare nærmeste landmand, de fleste har jo en rendegraver i dag.

--
*** Calle ***

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-06-06 18:36

> Jeg skal have gravet en rende og fundet en rendegraver til det. Hvad skal
> jeg regne med er prislejet på en ti meters rende på en dybde på mellem
> 1/2 og 1 meter.

en ks.pils og en plovmand til diesel

Stef

Fra : Leonard

Dato : 22-06-06 19:32

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote:

>en ks.pils og en plovmand til diesel

Det er utrolige mængder flydende brændstof der skal til for at grave
en smule rende ...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-06 07:59

Calle. wrote:

> ja, eller bare nærmeste landmand, de fleste har jo en rendegraver i dag.

Og de er til at snakke med, både hvad angår pris, papirer og tider

--
Christian
http://www.yee-haw.dk