/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
motor fra cbr600 F3 til en F2
Fra : Erling Christensen


Dato : 20-06-06 20:28

Nogen som ved om man kan flytte en Honda CBR600 F3 motor over på et F2
stel...

Jeg ved at kåben skulle kunne flyttes og diverse dele er også, men
motoren synes jeg ikke og have set noget om...

Mener motor fik 5 hk mere, så den kunne så være ændre så meget at den
ikke vil passe I....
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (22-06-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 22-06-06 06:59

> Mener motor fik 5 hk mere, så den kunne så være ændre så meget at den
> ikke vil passe I....
> Mvh

Hej Erling

Hvis du vil have flere heste, så skal karburtor, ramair og tændingssystem
med. Std yder en F3 fra 95-96 5% mere end en F2 og og en F3 fra 97-98 yder
8-10% mere end en F2. Hvis du kun tager motoren, så er er gevindsten noget
mindre, men dog tilstede.

Motoren passer lige over i uden nogen modifikationer overhovedet!
Karburatoren fra F3'eren passer dog ikke over på, da der ikke er plads til
TPS senoren for stellet. Derfor skal du behole indsugningsgummi og
karburator fra din F2'er. Derudover der det lige til.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



MKS - 74 (22-06-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 22-06-06 08:05

On Thu, 22 Jun 2006 07:58:39 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Hvis du vil have flere heste, så skal karburtor, ramair og tændingssystem
>med. Std yder en F3 fra 95-96 5% mere end en F2 og og en F3 fra 97-98 yder
>8-10% mere end en F2. Hvis du kun tager motoren, så er er gevindsten noget
>mindre, men dog tilstede.

Men dog rimelig begrænset (F3'eren er lidt mere omdrejningsvillig,
lettet i interne dele mm.) - En væsentlig forskel på F2 og F3 er
topspeed og her er aerodynamikken ret afgørende, den får man ikke med
en F3-motor i et F2-stel, alt i alt et mod der ikke giver ret meget i
sig selv hvis ikke man laver det gennemført, men det giver
selvfølgelig lidt flere muligheder for at finde en (evt. nyere) motor.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html

Erling Christensen (22-06-2006)
Kommentar
Fra : Erling Christensen


Dato : 22-06-06 12:31

On Thu, 22 Jun 2006 09:04:46 +0200, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:

>On Thu, 22 Jun 2006 07:58:39 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
><bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
>
>>Hvis du vil have flere heste, så skal karburtor, ramair og tændingssystem
>>med. Std yder en F3 fra 95-96 5% mere end en F2 og og en F3 fra 97-98 yder
>>8-10% mere end en F2. Hvis du kun tager motoren, så er er gevindsten noget
>>mindre, men dog tilstede.
>
>Men dog rimelig begrænset (F3'eren er lidt mere omdrejningsvillig,
>lettet i interne dele mm.) - En væsentlig forskel på F2 og F3 er
>topspeed og her er aerodynamikken ret afgørende, den får man ikke med
>en F3-motor i et F2-stel, alt i alt et mod der ikke giver ret meget i
>sig selv hvis ikke man laver det gennemført, men det giver
>selvfølgelig lidt flere muligheder for at finde en (evt. nyere) motor.

Det ville jo være OK med lidt mere Hk, men det var mere for at kunne
find en motor som ikke var så gammel og måske få Km....

Okay.... en tysk motor har normalt ikke så mange Km på bagen, men det
ville jo være lettere og finde en motor når udvalget er større....

Har lige set en MC magen til min I farve og stafferinger... pris lige
nu på Ebay 1200 Euro.... Det var måske end bedre vej og gå i sidste
ende...

MKS - 74 (22-06-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 22-06-06 13:04

On Thu, 22 Jun 2006 13:31:00 +0200, Erling Christensen <erc@xenta.dk>
wrote:

>Har lige set en MC magen til min I farve og stafferinger... pris lige
>nu på Ebay 1200 Euro.... Det var måske end bedre vej og gå i sidste
>ende...

Det ender den ikke på, regn med ca. 2000-2300 Euro. Det kan du købe et
hav af motorer for, selvom det er rigtigt at udvalget bliver lidt
bredere med F3-motorer også, er det ikke særlig svært at skaffe gode
F2-motorer og når du skal sælge den igen er det ikke ubetinget en
fordel for alle købere med en F3-motor i, og ydelsesmæssigt får du som
sagt ikke så meget ud af F3-motoren alene. Det kan tit være en
overvejelse værd at hente en hel cykel hjem hvis man står med en
busted motor, men lige netop med en CBR600 ville jeg aldrig overveje
det hvis motoren alene er problemet - dertil er CBR-motorer for
"billige", men det er klart at har man også andre småproblemer f.eks
med kåbedele osv. som du har,_kan_ det tippe i favør for
donorcykelløsningen, men der skal relativt meget til, idet stort set
alle CBR-dele er til at skaffe til rimelige penge, det klart
vanskeligste er plastic i bestemte farver.


--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html

Erling Christensen (22-06-2006)
Kommentar
Fra : Erling Christensen


Dato : 22-06-06 17:14

On Thu, 22 Jun 2006 14:03:38 +0200, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:

>On Thu, 22 Jun 2006 13:31:00 +0200, Erling Christensen <erc@xenta.dk>
>wrote:
>
>>Har lige set en MC magen til min I farve og stafferinger... pris lige
>>nu på Ebay 1200 Euro.... Det var måske end bedre vej og gå i sidste
>>ende...
>
>Det ender den ikke på, regn med ca. 2000-2300 Euro. Det kan du købe et
>hav af motorer for, selvom det er rigtigt at udvalget bliver lidt
>bredere med F3-motorer også, er det ikke særlig svært at skaffe gode
>F2-motorer og når du skal sælge den igen er det ikke ubetinget en
>fordel for alle købere med en F3-motor i, og ydelsesmæssigt får du som
>sagt ikke så meget ud af F3-motoren alene. Det kan tit være en
>overvejelse værd at hente en hel cykel hjem hvis man står med en
>busted motor, men lige netop med en CBR600 ville jeg aldrig overveje
>det hvis motoren alene er problemet - dertil er CBR-motorer for
>"billige", men det er klart at har man også andre småproblemer f.eks
>med kåbedele osv. som du har,_kan_ det tippe i favør for
>donorcykelløsningen, men der skal relativt meget til, idet stort set
>alle CBR-dele er til at skaffe til rimelige penge, det klart
>vanskeligste er plastic i bestemte farver.

Det er enkelte kåbedele som jeg godt ville have byttet ud, men her I
weekenden fik jeg problemer med gearene.... Til tider kun jeg kun
skifte op/ned med megen bøvl, og andre gange ikke uden at den skar
tænder....

Nu har jeg så fået mekanikerens først dom, og det er nogle slidte
hjullejer og shock dæmperne I baghjulet.... Dertil har jeg skiftet
olie ud.... Desværre så sad der 2 små metalspåner på bundprop
magneten, så det ser ikke alt for godt ud....

Prisen for en rep. af gearkassen vil lagt overstige prisen på en anden
MC eller motor....

Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

tb (22-06-2006)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 22-06-06 13:17

> Har lige set en MC magen til min I farve og stafferinger... pris lige
> nu på Ebay 1200 Euro.... Det var måske end bedre vej og gå i sidste
> ende...

Det er ikke unormalt at der lige løber 30-50% på i pris på ebay i løbet af
den sidste time, da folk (jeg selv incl) sidder og "putter"



Torben Scheel (22-06-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 22-06-06 13:41

tb wrote:

> Det er ikke unormalt at der lige løber 30-50% på i pris på ebay i løbet af
> den sidste time, da folk (jeg selv incl) sidder og "putter"
>
>
Og den bedste måde at undgå at bliver grebet af situationen er at gøre
sig klart i god tid hvad man max vil give og byde indenfor de sidste 30
sekunder. Gerne med et autobydeprogram.

--
vh
Torben - der også har ladet sig rive med i ny og næ.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408537
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste