Hvor findes dommen?
Fra : Verner

Dato : 20-06-06 17:59

Jeg læste i et af de kulørte ugeblade fra omk 1980 om en forbrydelse,
hvor bladet takserede dommen til mellem 5 og 20 års fængsel. Der var
både navn og billede af den anklagede, som vedkendte sig skyldig. Hvor
kan man læse om sagen og se hvad straffen blev?

Verner

Fra : Christian Madsen

Dato : 20-06-06 18:04

Verner skrev:
> [...]
> både navn og billede af den anklagede, som vedkendte sig skyldig. Hvor
> kan man læse om sagen og se hvad straffen blev?

Du kan kigge i Ugeskrift for retsvæsen. Du skal dog have adgang hertil,
evt. på et bibliotek eller universitet. Hvis du skriver navnet og lidt
mere info kan jeg prøve at slå dommen op, og se hvad straffen blev.

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen
PS: Da jeg kun er Stud.Jur kan jeg ikke ganratere rigtigheden at dette

Fra : Verner

Dato : 20-06-06 18:57

> [...]
> evt. på et bibliotek eller universitet. Hvis du skriver navnet og lidt
> mere info kan jeg prøve at slå dommen op, og se hvad straffen blev.

Hej Christian.
Tak for oplysning og tilbud. Jeg vil i første omgang se om jeg kan få
lov til at se dommen. Ellers vil gerne benytte mig af dit tilbud om at
slå dommen op.

Verner

Fra : Christian Madsen

Dato : 20-06-06 19:07

Verner skrev:

> Hej Christian.
> Tak for oplysning og tilbud. Jeg vil i første omgang se om jeg kan få
> lov til at se dommen. Ellers vil gerne benytte mig af dit tilbud om at
> slå dommen op.

Hej Verner,
Det er ikke sikkert at dommen står i UFR (kun "specielle domme", og
alle højesteretsdomme står der).