Pizzasten?
Fra : Morten Olesen

Dato : 20-06-06 09:32

Hej,

Jeg har planer om at anskaffe en pizzasten, men kan det gøres billigere end
Webers til omkring 300,-?

Kan jeg bare købe en hvilken som helst sten i et byggemarked, eller skal jeg
passe på speciellt typer, som flækker, afgiver farve eller smag, osv.
Hvor stor skal den være til en 57 cm Weber?
Er der andet man skal være opmærksom på?

På forhånd tak
Morten

Fra : Madsen

Dato : 20-06-06 17:11

Kig i telefonbogen efter et teglværk i nærheden af hvor du bor....Jeg
fik en for 100,- kr i de mål jeg ville ha' den...Sagde jeg skulle
bruge den til at lave pizzaer på, og så fandt de noget jeg kunne
bruge....

Fra : Du er hvad du spiser~

Dato : 20-06-06 18:34

Du bør i høj grad være opmærksom på at stenen ikke afgiver uønsket stoffer
ved påvirkning af høj varme.
Du serverer vel pizza til andre end dig selv!

Henrik

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 20-06-06 19:50

Hej Morten!

Jeg købte en pizzabagesten i Imerco for 149,- kr. Det er en hvid porøs plade
på godt 1 cm tykkelse, som skal forvarmes i ovnen først. Den må ikke komme
direkte i Weber'en. Den er lavet til formålet, og der er ingen risiko for at
den afgiver nogle stoffer.

Hilsen
Peter

Fra : (-Peter-)

Dato : 21-06-06 17:29

Morten Olesen skrev:
> [...]
> Hvor stor skal den være til en 57 cm Weber?
> Er der andet man skal være opmærksom på?

der er forskel på stenene.. efter min opfattelse skal di have en plan
overflade (ikke som de billige der har bitte små riller... giver blød
bund...)

jamie oliver så jeg engang havde et stykke marmor...

/peter