3 mm rundhovede messingmaskinskruer
Fra : Stig Bang-Mortensen

Dato : 20-06-06 07:51

Hvor finder jeg 3 mm (eller 1/8 inch) x 40 mm rundhovede
messingmaskinskruer. I gamle dag flød de på en hver rask drengs værelse i
Meccano eller Tekno-kassen.

Jeg skal bruge 30 stk.

Stig Bang-Mortensen

Fra : LarsJ

Dato : 20-06-06 12:49

Stig Bang-Mortensen skrev:
> Hvor finder jeg 3 mm (eller 1/8 inch) x 40 mm rundhovede
> messingmaskinskruer. I gamle dag flød de på en hver rask drengs værelse i
> Meccano eller Tekno-kassen.
>
> Jeg skal bruge 30 stk.

En valassorteret isenkræmmer (en hård, ikke en skør) kan vel skaffe dem.
Men måske ikke kun 30 af gangen.

Fra : Stig Bang-Mortensen

Dato : 20-06-06 13:40

LarsJ wrote:

> En valassorteret isenkræmmer (en hård, ikke en skør) kan vel skaffe
> dem. Men måske ikke kun 30 af gangen.

Jeg prøver igen. Carl F har dem ikke.

Stig Bang-Mortensen

Fra : LarsJ

Dato : 20-06-06 13:58

Stig Bang-Mortensen skrev:

> Jeg prøver igen. Carl F har dem ikke.

En mulighed kunne også være forretninger, der handler med elektronik
(byggesæt) eller skibsprovianteringer.

Fra : Jib

Dato : 20-06-06 20:29

> En mulighed kunne også være forretninger, der handler med elektronik
> (byggesæt) eller skibsprovianteringer.

EA Værktøj i Vejle og Fredericia.
Møller og Mammen i Gothersgade i Kbh.
En skibshandel ( messing...? )
Måske, måske ikke.
God jagt

Jib

Fra : Stig Bang-Mortensen

Dato : 20-06-06 20:42

Jib wrote:

> EA Værktøj i Vejle og Fredericia.
> Møller og Mammen i Gothersgade i Kbh.
> En skibshandel ( messing...? )
> Måske, måske ikke.
> God jagt

Møller og Mammen har 3/16 x 40 mm. Det er det tætteste indtil nu.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Max

Dato : 20-06-06 21:00

Hej Stig

I Århus i nærheden af inginørskolen lå der tidligere en forretning med
et udvalg af skruer der slog alt, mon den ligger der endnu, ved nogen
her i gruppen mon det ?

Mvh Max

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-06-06 11:34

Stig Bang-Mortensen skrev:

> Hvor finder jeg 3 mm (eller 1/8 inch) x 40 mm rundhovede
> messingmaskinskruer. I gamle dag flød de på en hver rask drengs
> værelse i Meccano eller Tekno-kassen.
>
> Jeg skal bruge 30 stk.

Man jo stadig købe Meccano...

Peter Schrøder

Fra : Stig Bang-Mortensen

Dato : 21-06-06 11:53

Peter Schrøder wrote:

> Man jo stadig købe Meccano...

Det ser jeg nu. Desværre ( i denne forbindelse) bruger de krydskærv.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Max

Dato : 21-06-06 12:21

Hej Stig

Det store skrueleverandører har slet ikke rundhovede messing
skruer mere, det nærmeste de har er såkaldte panhovede
skruer, og de kan ikke fås længere end M3x30.

Du kan få en M3x40 cylinderhovedet messing kærvskrue med
nummeret BN532 hos Bossard.

Mvh Max

Fra : Stig Bang-Mortensen

Dato : 21-06-06 12:46

Max wrote:
> [...]
> skruer, og de kan ikke fås længere end M3x30.
>
> Du kan få en M3x40 cylinderhovedet messing kærvskrue med

Har du et link? Bossard kender ikke BN532.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Max

Dato : 21-06-06 13:02

Hej Stig

> Har du et link? Bossard kender ikke BN532.

http://shortlink.co.uk/9f6

og så skriv 532 i søgefeltet til venstre.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 21-06-06 13:13

Hej

> og så skriv 532 i søgefeltet til venstre.

Defekt link, gå til

http://www.bossard.com/

i nedre højre side vælger du E-Shop Denmark og trykker Go

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-06-06 07:20

Stig Bang-Mortensen wrote:
> Hvor finder jeg 3 mm (eller 1/8 inch) x 40 mm rundhovede
> messingmaskinskruer. I gamle dag flød de på en hver rask drengs værelse i
> Meccano eller Tekno-kassen.
>
> Jeg skal bruge 30 stk.

Har du fundet dem ?
Ellers prøv Randers Tekniske Forretning:
http://www.rtf.dk

--
Christian
http://www.yee-haw.dk