Stikkelsbærdræber, hvad gør man ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-06 07:31

Hej ng.

Vores gamle stikkelbærbusk er blevet angrebet ret meget af
stikkelsbærdræber, hvad gør man ?
Skal den skæres helt ned og så skyde igen ?
Eller skal den bare op og erstattes af en ny ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Anette

Dato : 20-06-06 17:07

Christian B. Andresen wrote:
> Vores gamle stikkelbærbusk er blevet angrebet ret meget af
> stikkelsbærdræber, hvad gør man ?
> Skal den skæres helt ned og så skyde igen ?
> Eller skal den bare op og erstattes af en ny ?

Du kan læse noget om behandling nederst på denne side
http://www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/79.html

/ Anette

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-06-06 17:25

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Du kan læse noget om behandling nederst på denne side
> http://www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/79.html

Den langsigtede løsning hedder resistente planter, det virker.

Du kan hente en rød, her i Esbjerg
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-06-06 21:04

On Tue, 20 Jun 2006 18:25:15 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Den langsigtede løsning hedder resistente planter, det virker.
>
>Du kan hente en rød, her i Esbjerg

Har du et sortsnavn på den eller er det en som "bare" står i haven?
Jeg ved at den som hedder 'Invicta' (grøn) er ret resistent, men de røde
er vist ikke når så resistente.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-06-06 23:08

> Har du et sortsnavn på den eller er det en som "bare" står i haven?
> Jeg ved at den som hedder 'Invicta' (grøn) er ret resistent, men de røde
> er vist ikke når så resistente.

Desværre er det gået i glemselen, men resistensen er OK.

Jeg vil også have fat i en Invicta, dem æder fuglene vel ikke? Første år åd
de ikke mine, og jeg godtede mig over at de trods alt er så mørkerøde at de
forblev fredede. Men ak, nu guffer solsortene dem i sig med fryd, de skulle
blot lige have det lært. De har desværre også lært at ordne Jostabærrene,
selvom de er næsten sorte.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen