Navneskift for fælles børn - hvor mange sk~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 20-06-06 06:45

En bekendts kone har fået en vanskelig sygdom, som ikke er social
acceptabel. Derfor ønsker manden at lade familien tage navneforandring
(efternavn) af hensyn til den øvrige familie, som ellers vil få
vanskeligheder i forbindelse med deres arbejde.

Hvis børnene skal skifte navn og den ene forældrer er ude af stand til at
tage vare på sig selv, kan dette navneskift så ske med den ene forældres
underskrift alene?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Henning Sørensen

Dato : 20-06-06 08:39

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tage vare på sig selv, kan dette navneskift så ske med den ene forældres

Mon ikke svaret findes her:
http://www.statsamt.dk/portal/site.asp?p=1219

(Fundet efter 0,45 sekunder på Google)

[OT]
Underlige bekendte du har - det lyder egentlig, som om det er den bekendte,
der fejler en ".. vanskelig sygdom, som ikke er social acceptabel."

Og må jeg samtidig foreslå din bekendte at besøge:
http://www.hommer.dk/numerologimaskinen.html
Hvor han kan finde det bedst egnede nye navn...

/Henning.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 20-06-06 08:53

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

bekendte,
> der fejler en ".. vanskelig sygdom, som ikke er social acceptabel."

Mange af dem arbejder som tolke og spørgsmål nr. 2 på indrejsevisaet til USA
er .... om hvorvidt at sådanne sygdomme findes i familien.

Fra : Holst

Dato : 20-06-06 09:16

Carsten Overgaard wrote:

> Mange af dem arbejder som tolke og spørgsmål nr. 2 på indrejsevisaet til USA
> er .... om hvorvidt at sådanne sygdomme findes i familien.

At de får nyt navn ændrer vel ikke ved svaret på det spørgsmål?!

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 20-06-06 09:37

"Holst" <newsjun06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

USA

> At de får nyt navn ændrer vel ikke ved svaret på det spørgsmål?!

Det bliver vanskeligere at checke og familie er et svært begreb af definere.
Hvor langt ud i slægten skal man jvf. reglerne gå? Jeg har ikke kendskab til
hvor stor min familie er i Finland, da jeg kun har talt med 2 af dem. (Jeg
kan ikke Finsk). Desuden ved jeg ikke hvor mange grandfætrer og
grandkusiner, jeg har. (Min farfar havde over 3 søskene og han fik selv 8
børn.)

Fra : Henning Sørensen

Dato : 20-06-06 09:42

> [...]
> kan ikke Finsk). Desuden ved jeg ikke hvor mange grandfætrer og
> grandkusiner, jeg har. (Min farfar havde over 3 søskene og han fik selv 8

Øhh - du mener altså det er OK at svare at man ikke mente ens mor var i
familien ??
Jeg håber ikke din bekendte lytter til dine råd - modsat ligger han som han
har redt!

/Henning.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 20-06-06 10:13

> [...]
> familien ??
> Jeg håber ikke din bekendte lytter til dine råd - modsat ligger han som

Konkret handler det om at faderens halvsøster, som intet har med konens
sygdom gerne skal kunne få gavn af sin uddannelse på bla. Herlufsholm.

For at undgå at miskreditere både skolen, lokalsamfundet og halvsøsterens
arbejde, var ideen at familien skiftede navn, hvis der skulle opstå
eventuelle skader som følge af mangelfuld medicinering.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 20-06-06 12:58

> [...]
> arbejde, var ideen at familien skiftede navn, hvis der skulle opstå
> eventuelle skader som følge af mangelfuld medicinering.

[+OT]
Jeg fatter simpelthen ikke tankegangen ???
At Herlufsholm, lokalsamfundet og hendes arbejdsgiver vil blive
miskreditteret fordi halvbroderens hustru har fået en psykisk sygdom ?
Det må godt nok være en seriøs psykisk sygdom ...
Er du sikker på at der ikke er nogen der tager gas på dig ??
[-OT]

Hvorom alting er, så har hun (og hendes halvbroder) - ligesom alle andre -
ret til at ændre sit navn, næsten som hun lyster (se det link jeg lagde
tidligere)
I børnenes tilfælde skal de acceptere hvis de er over 12 år og høres hvis de
er under 12 år (står også i det link jeg lagde tidligere)

/Henning.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 21-06-06 06:12

> [...]
> Det må godt nok være en seriøs psykisk sygdom ...
> Er du sikker på at der ikke er nogen der tager gas på dig ??

Auken tabte engang et folketingsvalg, fordi at rygtet meddelte at han
konsulterede i psykolog.

> [...]
de
> er under 12 år (står også i det link jeg lagde tidligere)

Takker. Han er gået igang.

Fra : Holst

Dato : 20-06-06 09:52

Carsten Overgaard wrote:

> [...]
> kan ikke Finsk). Desuden ved jeg ikke hvor mange grandfætrer og
> grandkusiner, jeg har. (Min farfar havde over 3 søskene og han fik selv 8

Det har du ret i. Men i dette tilfælde virker det jo mest til, at
børnene skal lade som om, de ikke kender deres mor.

Efter sigende skal man også være påpasselig med at give de rigtige
oplysninger ved indrejse i USA. Har man givet forkerte oplysninger, kan
det efter sigende kraftigt vanskeliggøre senere besøg, hvis de
overhovedet bliver mulige.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 20-06-06 09:39

> [...]
> USA
> er .... om hvorvidt at sådanne sygdomme findes i familien.

Øhh - mange af børnene ??
Så antager jeg, at de er voksne og dermed kan tage sig lige det navn de
vil - lad dem prøve det link jeg sendte...

Jeg vil iøvrigt KRAFTIGT advare folk mod at skrive falsk på
visumansøgninger - især til USA.
Falske oplysninger KAN opdages, hvorefter vedkommende kan spendere sin tid i
et amerikansk fængsel indtil permanent udvisning foreligger (eller på
Guantanamo basen...)

/Henning.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 20-06-06 10:10

> [...]
> Så antager jeg, at de er voksne og dermed kan tage sig lige det navn de
> vil - lad dem prøve det link jeg sendte...

De er mindreårige.

> [...]
> Falske oplysninger KAN opdages, hvorefter vedkommende kan spendere sin tid
> et amerikansk fængsel indtil permanent udvisning foreligger (eller på

Men det betyder så at folk bliver arbejdsløse, hvis deres familie rammes af
sygdom. I forvejen er det jo en svær situation for familien i
lokalsamfundet, hvor de er nød til at flytte fra byen for at undgå sladder,
som kan ramme resten af familien.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-06-06 22:02

> [...]
> sygdom. I forvejen er det jo en svær situation for familien i
> lokalsamfundet, hvor de er nød til at flytte fra byen for at undgå

Hvilken planet lever du på? At jeg har et nærtstående familiemedlem med en
psykisk sygdom (eller anden sygdom) er da min arbejdsgiver hamrende
ligegyldig. At nabolaget så sladrer er jo bare det - det gør de jo uanset om
du er blevet klippet, har fået ny bluse eller familien er underlig.

Og navneændring får bare sladderen til at løbe endnu mere.

Mvh Maria

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-06-06 22:13

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> writes:
-snip-
> [...]
> vil - lad dem prøve det link jeg sendte...
>
> Jeg vil iøvrigt KRAFTIGT advare folk mod at skrive falsk på

Det kan jeg *KUN* bekræfte....

> Falske oplysninger KAN opdages, hvorefter vedkommende kan spendere sin tid i
> et amerikansk fængsel indtil permanent udvisning foreligger (eller på
> Guantanamo basen...)

Men hvis man syntes at det lyder hyggeligt at prøve et amerikansk
fængsel, så for min skyld ingen alarm - jeg ville bare ikke turde det,
efter hvad jeg har hørt om hvor alvorligt de ser på den slags. Det ikke
bare grænser sig til det fanatiske - det *ER* fanatisk.

Det svarer til at lave den her joke i en amerikansk lufthavn: "Watch out
- I have a bomb"......... Det giver virkeligt alvorlige konsekvenser,
ift. hvad vi er vant til herhjemme....

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Leif Neland

Dato : 20-06-06 10:15

Carsten Overgaard wrote:
> "Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Mange af dem arbejder som tolke og spørgsmål nr. 2 på indrejsevisaet
> til USA er .... om hvorvidt at sådanne sygdomme findes i familien.

For de, der ikke lige har sådan en blanket, hvad er spørgsmålet?

Leif

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 20-06-06 11:37

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> For de, der ikke lige har sådan en blanket, hvad er spørgsmålet?

For at sikre sig at det er velfungerende personer, der rejser ind derovre,
skal man afkræfte medlemskabet af det kommunitiske parti og at der er
psykiske sygdomstilfælde i familien.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-06-06 11:50

On 2006-06-20, Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> For at sikre sig at det er velfungerende personer, der rejser ind derovre,
> skal man afkræfte medlemskabet af det kommunitiske parti og at der er
> psykiske sygdomstilfælde i familien.

Nej, man skal afkræfte at du har en arvelig (psykisk eller fysisk)
sygdom.
Det kommunistiske parti er ikke at forefinde på I-94W (Visa Waiver
Program, som vi som danskere er omfattet af).

Hvis folk er nysgerrige er der et billede af I-94W på
http://www.immihelp.com/visas/i-94w.html, og jeg kan ikke finde nogen
ændrede ting siden jeg var i USA for knap et år siden.

--
Andreas

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 20-06-06 12:44

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.immihelp.com/visas/i-94w.html, og jeg kan ikke finde nogen
> ændrede ting siden jeg var i USA for knap et år siden.

Det stod på det skema, som jeg udfyldte, da jeg løb New York Marathon i 93.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 20-06-06 12:49

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, man skal afkræfte at du har en arvelig (psykisk eller fysisk)
> sygdom.

Det er så heller ikke helt sandt; man skal oplyse om man er psykisk syg.
Og således ændrer det intet for CO's bekendte.

> Det kommunistiske parti er ikke at forefinde på I-94W (Visa Waiver
> Program, som vi som danskere er omfattet af).

Så vidt jeg husker var spørgsmålet på skemaet i '80 erne, hvor man skulle
oplyse om man var medlem af et komunistisk parti.
dengang var det morsomme så, at i USA blev socialdemokratiet betragtet som
komunistisk

Senere - i starten af '90 erne - ændredes mit 10 års visum til
"evigt"-gældende, hvilket dog ændredes efter 11.september angrebet,
dog var der en tidsfrist i hvilken man kunne nøjes med at ansøge
skriftligt - nu skal man bestille tid og selv troppe op på ambassaden.

Mere information på:
http://www.usembassy.dk/Visas/NonimmigrantVisa/default.htm

> [...]
> http://www.immihelp.com/visas/i-94w.html, og jeg kan ikke finde nogen
> ændrede ting siden jeg var i USA for knap et år siden.

/Henning.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-06-06 13:09

On 2006-06-20, Henning Sørensen <hkksnews@privat.dk> wrote:

> Det er så heller ikke helt sandt; man skal oplyse om man er psykisk syg.
> Og således ændrer det intet for CO's bekendte.

Ahja, det der tegnsætning kan være en svær en :)

--
Andreas