Italien til sommer
Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 22:12

Hejsa

Er ved at have styr på turen til Italien, men har et par spørgsmål:

Vi skal køre derned og jeg har rimelig styr på turen derned. Vi regner med
at køre til Dachau (ved München) den første dag. Vi mangler dog at finde
noget overnatning der. Dagen efter ser vi koncentrationslejren og kører så
ned til et bed and breakfast i den nordlige ende af Gardasøen. Dagen efter
fortsætter vi så til Porto Garibaldi, som ligger mellem Venedig og Rimini.
Lyder det realistisk?

Hjemturen er jeg derimod i tvivl om. Umiddelbart satser jeg på at tage den i
et stræk, men hvis nu jeg bliver træt, kan man så satse på at køre fra
motorvejen og rimelig nemt finde et sted at overnatte? og hvor sent på
aftenen/natten kan man det?

En enkelt lille ting mere: Danske cigaretter? skal de tages med hjemmefra,
eller kan man med fordel købe dem dernede, eller på vejen?

På forhånd tak

Jørn

Fra : Aksel

Dato : 19-06-06 22:47

"Jørn Haulund" <haulund"SNABELA"mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortsætter vi så til Porto Garibaldi, som ligger mellem Venedig og Rimini.

Det lyder fint, der er kun ca. 300 km den sidste dag, men det er rart at
komme tidligt frem.

> [...]
> i et stræk, men hvis nu jeg bliver træt, kan man så satse på at køre fra
> motorvejen og rimelig nemt finde et sted at overnatte? og hvor sent på

I skal nok regne med en overnatning på hjemvejen, du skriver ikke hvor i
Danmark i kommer fra, men der er ca. 1700 km fra Flensburg til Rimini.
Det er let at finde et Gasthaus eller en Zimmer Frei.

> En enkelt lille ting mere: Danske cigaretter? skal de tages med hjemmefra,
> eller kan man med fordel købe dem dernede, eller på vejen?

Du skal ikke regne med at finde danske cigaretter syd for Flensborg, og
prisen er næsten den samme.

Hilsen og god tur
Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 19:52

Hej

Tak for jeres svar.

Det burde jeg selvfølgelig have nævnt, men vi skal via Rødby.

Gasthaus eller lignende ved Dachau, er der ikke nogle der kan anbefale?

Jørn

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 20-06-06 07:59

det kommer an på om du har cv med på slæb , ellers ville jeg springe den
overnatning ved gardasøen over. Danske cigeretter (prince) kan købes på
næsten alle feriesteder i Italien , men koster det samme som herhjemme. ved
hjemturen plejer vi at stå op kl. 04.00 og køre hjemad , bilen har vi pakket
aftenen før og vi plejer at få morgenmad på den Østrigste grænse , derfra
kører vi fast ca 2 timer og holder pause i 15 min, derefter igen ca 2 timer
, så er tanken tom og vi holder en halv times pause som vi udnytter til
toilet besøg samt en mindre gåtur rundt på p pladsen derefter samme mønster
igen , og ved en fart på 130 km. i timen spiser vi altid aftensmad i Padborg
ca kl.20.00 om aftenen og er hjemme i Holstebro kl 23.00, det skal lige
siges det er fra Venedig vi kører hjem"Jørn Haulund"

Fra : Flemming Bach

Dato : 24-06-06 23:15

Vi tager en tur til Gardasøen i år. Vi har valgt at tage en
overnatning i Füssen og så videre til Italien via Fernpass og
brenner.

Er der nogen der har erfaringer med fernpass. Vi har ikke
campingvogn med. Risikerer vi at blive fanget bag en camping
vogn op ad, eller er der andre ting vi skal forholde os til?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-06 09:21

Flemming Bach wrote:
> [...]
> campingvogn med. Risikerer vi at blive fanget bag en camping
> vogn op ad, eller er der andre ting vi skal forholde os til?

Selvfølgelig risikerer I at blive fanget bag en campingvogn. Men på den
anden side - jeg kører over passet med campingvogn og jeg bliver tit fanget
af biler _uden_ campingvogn, såhhh ...

Det er en ganske kort tur over passet, nyd udsigten (lige som mange andre
gør), det vil ikke sinke dig væsentligt.

Når I kører den vej bør i overveje at køre over landeck og Samnaun. Samnaun
er toldfrit Schweizisk område, brændstof er billigt(!). Ved at køre denne
tur i stedet for over Innsbruck sparer I også Brennerafgiften samt et stykke
Italiensk motorvej ned til Bolzano, hvor I kommer på motorvejen igen.
Desuden kan I spare vignetten i Østrig, idet i kan køre på landevej langs
med motorvejen hele vejen undtagen Landeck, som I skal ind igennem. Dér er
der til gengæld mulighed for at stå ud af bilen og se lidt på forretninger.
Det er en hyggelig by :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Aslan

Dato : 05-07-06 11:40

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> at køre denne tur i stedet for over Innsbruck sparer I også
> Brennerafgiften samt et stykke Italiensk motorvej ned til Bolzano,

Det vil så sige, at man kommer over Stelvio-Passet??

Aslan

2004 Alfa 156 RST 2,0 JTS

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-06 16:51

Aslan wrote:

> Det vil så sige, at man kommer over Stelvio-Passet??

Nahh, det tror jeg ikke. Jeg kunne ikke finde det på mit kort - hvilke byer
kommer man igennem?

--
Per, Esbjerg

Fra : Aslan

Dato : 06-07-06 01:20

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Nahh, det tror jeg ikke. Jeg kunne ikke finde det på mit kort - hvilke
> byer kommer man igennem?

Ved nærmere granskning bla.
http://maps.google.it/maps?oi=eu_map&q=Stelvio&hl=da må jeg fastslå,at man
ikke kommer over Stelviopasset ved hjælp af dit forslag (Meeeeen meget
tæt på):

Landeck (Østrig) - L 76 til Prutz, B 180 til Nauders, SS 40 ind i Italien
til Spondigna og så SS 38 via Merano til Bolzano og autostradaen.

Stelviopasset ( Stilfser Joch på tysk) og hårnålesving i hobetal
http://community.webshots.com/photo/455469680/1455541921043388216DplFcO nås
ved at køre sydpå af SS 38 i Spondigna. Og det kan IKKE anbefales, hvis man
ikke kan lide at KØRE bil eller hvis man har tendens til køresyge, eller
hvis motoren er overbelastet af vægt og varme, men for jer andre:
YIHAEEEEEEEEE

Men tak for forslaget. Det tages op på familierådet til alternativ for den
normale rute hjem over Brennerpasset. (Selvom konen er vant til at shoppe i
Timberland Outlet i Vipertino, hvor hun altid finder Diesel buskser til 5 -
10 Euro)

Aslan med rejseklar Alfa!