Hvordan undgå morgentrafik i Hamborg
Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 15:58

Hej
Jeg skal for første gang alene med to børn (3 og 11 år) i bilen sydover.
Derfor vil jeg meget gerne køre så smidigt og let igennem som muligt, da jeg
er eneste chauffør.

Jeg bor i Østjylland og skal til det sydlige Ardennerne, meget tæt på
krydset Belgien/Luxemborg/Frankrig, ca. 1050 km og iflg viamichelin 10 ½
time uden pauser og vejarbejde. Jeg skal være fremme senest mandag kl. 19.30

Jeg har netop opdaget, at der er meget vejarbejde på den anbefalede rute i
Tyskland og også et par steder i Belgien.

Så nu er spørgsmålet: er der nogle erfarne folk, der vil komme med
anbefalinger til, hvornår på døgnet, det er bedst, jeg kører hjemmefra - og
jeg skal jo være frisk hele vejen.

Andre gode råd modtages også med kyshånd.

På forhånd tak!

Venlig hilsen
Astrid

Fra : T.

Dato : 19-06-06 16:36

"Astrid" <ATH_67snabelahotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og jeg skal jo være frisk hele vejen.
>
> Andre gode råd modtages også med kyshånd.

Hej Astrid

Jeg vil køre ud mod Bremen og så ind i Holland og så ned igennem Holland mod
Maastricht, videre ind i Belgien og så kører du mod det sted du skal være.
Du vil dog på en strækning komme til at køre på landevej ca.50km.

Den vej bruger vi altid når vi kører til Nord Frankrig/Paris.

God tur

Hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 19:36

> Andre gode råd modtages også med kyshånd.

Sidst vi kørte til Italien kørte vi over den dansk tyske grænse lørdag
kl ca 17, og selv om der var mindst 100 vejarbejder på vejen gennem
Tyskland var der ikke en eneste kø, var i Østrig ved 03 tiden, med to
små kaffepauser.
Lørdag nat er som regel rolig på autobahn.

Lad være med at spise for meget, tag frugt / druer og vand med i
stedet.

Ellers er det fint at køre over ved Kruså om hverdagen ved 9 tiden og
dermed komme forbi Hamburg ved 10:30 tiden, det går som smurt alle
dage, måske ikke fredag og lørdag her om sommeren.

Fra : Aksel

Dato : 19-06-06 20:57

> [...]
> og jeg skal jo være frisk hele vejen.
>
> Andre gode råd modtages også med kyshånd.

Jeg plejer at starte så tidligt at jeg er igennem Hamburg før kl. 7, det vil
også passe godt med din ankomsttid, så er der tid til pauser efter Hamburg.

Sørg for at have masser af drikkevand med.

Hilsen Aksel

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 20-06-06 07:50

I de svar du har fået af gruppen har du egentkig ikke fået svar på dit
spørgsmål. Du skal gøre ligesom lastbilerne gør når tunelrørrene er spærret
af kø i hamburg , de drejer fra i ved neumunster sud , kører over Bad
Seegeberg og videre mod syd hvor du rammer motorvejen der fører til Berlin ,
den tager du blot modsatte vej mod hamburg og rammer motorvejen til hanover
syd for Hamburg en omvej på ca 40 km. men ved kø ca 1 time hurtigere end at
holde i kø på moptorvejen nord for tunellen.. Hilsen og go tur sydover fra
en tidligere langturschauffør.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 09:01

Tak for den gode oplysning.

Får man besked på skilte inden Neumunster Sud om, at der er kø i Hamborg,
eller skal man følge med i radioen?

Eller er der en anden måde at få besked på?

Eller tager man chancen....?

Mvh
Astrid

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 22-06-06 07:34

man hører den tyske trafikradio , frekvenserne står på tavler i højre side
af motorvejen med ca. 20 kms mellemrum

Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-06-06 09:41

> Andre gode råd modtages også med kyshånd.

Hej

Lige et lille fif der dog ikke berører dit spørgsmål direkte. Tag ind i
"Tiger" og køb 6-8 små pakker til især den mindste af de to og pak det
ind som små gaver. Når ungerne så begynder at kede sig kan man smide en
pakke om til dem hvorefter de er underholdt i en times tid igen.
Dette tror jeg især du vil kunne bruge hvis du skal køre alene (?)

Alternativt kan I jo køre om natten, så sover ungerne og trafikken er
ikke noget problem.
Vi kører selv så vi regner med at ramme Hamburg kl ca 06:00, og holde
morgenmads-pause lidt senere - som beskrevet i et af de andre indlæg.

Mvh

Jesper.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-06-06 17:33

"Astrid" <ATH_67snabelahotmail.com> wrote in

> Jeg skal for første gang alene med to børn (3 og 11 år) i bilen
> sydover. Derfor vil jeg meget gerne køre så smidigt og let igennem som
> muligt, da jeg er eneste chauffør.

Uha det kan blive et mareridt af en tur hvis du ikke forbereder dig
ordentligt.

Det absolut smarteste er at køre hjemmefra så du kan være fremme om
morgenen eller først på formiddagen. På den måde kører du mens der er
mindst trafik, køligst og børnene sover. Start veludhvilet.

Hold 15-20 min pause hver 2. time. I starten kan du måske strække den til
2,5-3 timer men ikke mere. Du skal undgå at blive stiv i lemmerne/træt,
for så er det forsent at rette op igen. Stræk ud. Gå en tur (evt. bare
rundt om bilen 1 million gange). En pause på 10 min eller mindre gavner
intet. Lad være med at droppe pauser for at komme hurtigere frem. Det vil
helt sikkert bide dig i røven senere.

Drik vand og kun vand. Spis frugt eller fiberrigt. Kosten er meget vigtig
for dit velvære og din evne til at føre bil ordentligt. Absolut ingen
sukker, og slet ikke store måltider såsom frokost eller aftensmad. En
lille sund snack ind imellem, for at holde sulten fra døren.

Hvis du begynder at føle træthed, så stop hellere med det samme og tag en
powernap på 30-40 minutter.

Er der meget lidt trafik, så find "nogen at følges med". En anden billist
der holder nogenlunde samme tempo som du finder passende. Det giver lidt
ro og skærper din koncentration fordi du hele tiden skal holde øje med
den anden bil.

Hør musik du kan li. Sørg for at der kommer rigeligt med frisk luft ind i
bilen. Sørg for at der ikke er for varmt i bilen. Hav løstsiddende tøj
på. Hvis du ryger, så lad være i bilen. Hold rygepauser istedet.

En tur som den du har tænkt dig kræver en kræftanstrengelse og gode
forberedelser, men det kan lade sig gøre.

Mht. børnene, så forbered dem inden turen. Fortæl dem hvad der venter og
at det smarteste er at de sover. Forbered den store på det ansvar det er
at have en mindre søskende på bagsædet. Placér iøvrigt begge børn bagi.
Tag IKKE slik med til børnene. Frisk frugt og vand. Lov dem hellere en
belønning når i kommer frem. Tænk på lege i kan lege i bilen når børnene
er vågne (tælle røde biler, finde dyr, synge sange, 20 spørgsmål til
proffessoren osv.)

Og så iøvrigt rigtig god tur

Fra : MK

Dato : 21-06-06 06:28

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> Uha det kan blive et mareridt af en tur hvis du ikke forbereder dig
> ordentligt.... <samt clip af en hel masse gode råd>

He he, når man læser din maleriske beskrivelse, kan det næsten
undre een, hvorledes vi har klaret bilferierne gennem alle årene.
Der har været nogle stykker :)

Nuvel - "overdrivelse fremmer forståelsen" er vel baggrunden for
dit skriv

> Det absolut smarteste er at køre hjemmefra så du kan være fremme om
> morgenen eller først på formiddagen. På den måde kører du mens der er
> mindst trafik...

Det er jeg ikke helt enig med dig i, medmindre du mener søndag morgen?
Normalt er der jo netop kø i det nævnte område om morgenen...

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 09:05

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der har været nogle stykker :)
>
> Nuvel - "overdrivelse fremmer forståelsen" er vel baggrunden for

Jeg vil også sige, at det giver god psykisk opbakning, for hvis det går i
fisk med ungerne (hvad jeg ikke tror, da de begge har været på
interkontinentale flyrejser uden problemer), kan jeg sige "jamen det var
også en svær opgave", og hvis det går glat, kan jeg bryste mig og tænke "det
her kan jeg bare " Så det er helt OK med lidt dramatisk
perspektivering som optakt.

Og alle de mange gode råd, der fulgte efter, øger jo mine chancer for succes

Mvh
Astrid

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-06-06 10:11

"MK" <no@reply.dk> wrote in news:JN4mg.5671$E02.1861@newsb.telia.net:

> He he, når man læser din maleriske beskrivelse, kan det næsten
> undre een, hvorledes vi har klaret bilferierne gennem alle årene.
> Der har været nogle stykker :)

Man har lov at være heldig. Sjovt nok er man mere heldig jo bedre man
forbereder sig

Personligt hader jeg at få skår i min ferie pga. dårlig forberedelse.

Fra : PB

Dato : 21-06-06 08:12

> [...]
> og jeg skal jo være frisk hele vejen.
>
> Andre gode råd modtages også med kyshånd.

lad være med at køre gennem hamborg.

Kører du ned til elben går der en færge over, den tager kun en ½ time også
undgår man totalt hamborg men kommer direkte ned langs den hollandske
grænse.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-06-06 12:09

"PB" <pber@kfms.kk> writes:

> Kører du ned til elben går der en færge over, den tager kun en ½ time også
> undgår man totalt hamborg men kommer direkte ned langs den hollandske
> grænse.

Ja tak. Det gjorde vi i 2003! Det var ikke en succes. Vi sad i kø i 5
timer for at komme med færgen. Solen bagte, vi havde kun tre liter
vand med og der var ikke noget der lignede en kiosk eller et toilet i
miles omkreds. Ikke lige den optimale start på en ferie.

Ikke dermed sagt, at det altid er sådan, men vi tager altså nu over
Hamborg denne gang. Og heldigvis skal vi først være i Østrig om
mandagen, så det bliver søndag omkring middagstid vi skal gennem
Hamborg.

Men ellers god tur til jer alle sammen!

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 08:59

> [...]
> og jeg skal jo være frisk hele vejen.
>
> Andre gode råd modtages også med kyshånd.

Hej allesammen
Det har været fantastisk dejligt med så mange gode bud på, hvordan jeg bedst
kommer frem i god ro og orden. Jeg har sandelig fået noget at tænke over!

Så tusinde tak skal I have!

Jeg tager f'ørst afsted i denne weekend, og vil stadig følge med på tråden,
så "nye bidragsydere" skal sandelig ikke holde sig tilbage.

God sommer(ferie) til jer alle.

Mvh
Astrid