Hjemmelavede marinerede grønne oliven - Hv~
Fra : Madsen

Dato : 19-06-06 15:39

Har fundet en delikatesseforrestning her i Odense, som sælger de
lækreste krydder-marinerede grønne oliven,- desværre koster de
spidsen af en jetjager, så jeg tænkte der måtte være en måde
hvorpå jeg selv kan lave dem.
Er det bare at købe nogle kvalitetsoliven og så bare smide dem i en
krukke med olive sammen med diverse krydderier?! Skal der eddike,
sukker eller lign. i?! Bliver oliven ikke hurtigt harsk?

--------------------
http://www.madsenblog.dk

Fra : mcloud

Dato : 19-06-06 15:58

Hej Madsen
Jeg køber oliven hos de lokale etniske grønthandlere.

Skyl dem --kom dem i glasset som også skylles igen--hak et par hvidløg og
kom friskkværnet peber i--1-2 tsk frisk citron saft og et par tsk.
tørret oregano,kom 3-5 spsk olivenolie på og lad det stå et par timer i
køleskabet..

kan holde sig på køl 1 uges tid.

Prøv at eksperimentere med den smag du kan lide.

spis dem som snack eller bare for nydelse.

Olien i glasset kan du efter flg.bruge til stegning.

mvh mcloud

Fra : Ole Andersen

Dato : 19-06-06 18:42

> [...]
>lækreste krydder-marinerede grønne oliven,- desværre koster de
>spidsen af en jetjager, så jeg tænkte der måtte være en måde

Ikke at jeg kan hjælpe, men nu sidder jeg her i byen og har spidsen af en
jetjager: Kunne man få butiksnavnet?

Fra : Madsen

Dato : 20-06-06 08:34

Ole Andersen wrote:

> Ikke at jeg kan hjælpe, men nu sidder jeg her i byen og har spidsen af en
> jetjager: Kunne man få butiksnavnet?

Tak for tippene!

Ole: Klingenberg Ost....det ligger mærkelig nok ikke på Klingenberg,
men derimod på Vestergade...lige overfor Pantheonsgade....lige ved
siden af hvor Stereostudio lå indtil for et års tid siden.

http://madsenblog.dk