Anmeldelse af Kawasaki ER6f
Fra : Aulbjerg

Dato : 19-06-06 12:41

Hej alle sammen

Efter flere opfordirnger vil jeg lige skrive et par ord om min nye
motorcykel, jeg ved godt jeg lovede det for længe siden, men det er jo lidt
svært at tage sig sammen når vejret er godt!

Jeg er førstegangs køber, så det bliver ikke en professionel anmeldelse, men
bare mine indtryk.

Kawasaki ER6f

650 ccm.

4 takt. 2 cyl, række twin.

DOHC, 8 ventiler

Elektrisk indsprøjtning.

6 Gear.

ABS Bremser

72 Hk, v. 8500 rpm.

66 Nm v. 7000 rpm.

Pris, m. ABS: 110.000 Kr.

Pris, u. ABS: ca. 105.000 Kr.

Jeg syntes cyklen er utrolig letkørt, den vejer kun ca. 180 kg. og er derfor
meget let at tumle. Den er virkelig sjov på snoede småveje på landet, jeg
har kørt ca. 2000 km. nu.

Kørestillingen er behagelig og meget oprejst, efter en køretur fra København
til Frederikshavn, mærkede jeg ikke det store ubehag, andet end naturlig
træthed og måske en anelse ømhed bagi! J

Kåben dækker en hel del, det er ikke ubehageligt eller anstrengende at køre
140 km/t i længere tid. Der har dog været en del raslelyde fra samlingerne i
kåben, dem har jeg fjernet ved at sætte nogle små skumpuder i klemme.

Motoren er meget kvik og lyder ok. Jeg har stærkt overvejet en anden
udstødning, da den originale med katalysator, dæmper lyden en tand for
meget.

Jeg har kørt lange ture med min kæreste bagpå, det giver ingen problemer,
der er masser af kræftoverskud. Vi planlægger i øjeblikket en tur til
Liechtenstein i uge 28, så vil det vise sig om jeg har samme holdning
efterfølgende.

Det kan være svært at finde taske racks til cyklen, jeg ved ikke om det er
fordi den er så ny, eller om de simpelthen ikke har tænkt sig at fremstille
dem. Men firmaer som Givi og Kappa laver ikke noget brugbart. Så jeg har
måttet bestille fra Hepco Becker for at få noget der dur.

Bagsæde pladsen er ifølge min kæreste udmærket, benstillingen er behagelig
og sædet er komfortabelt.

Jeg har haft den til 1000 km. service, det kostede omkring 1500 kr. Næste
service er ved 6000 km.

Så gennemgående er det en super motorcykel, som jeg varmt kan anbefale, også
hvis man er helt grøn og lige har fået kørekortet.

Der er faktisk ikke noget umiddelbart at sætte en finger på.

Men hvis nogen har spørgsmål er de velkomne til at skrive og jeg vil forsøge
at svare.

Billeder kan ses på: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1070

--
/Jacob
Kawasaki ER6f '06

Fra : Capstardk

Dato : 19-06-06 18:48

"Aulbjerg" <jacob@aulbjerg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er faktisk ikke noget umiddelbart at sætte en finger på.
>
> Men hvis nogen har spørgsmål er de velkomne til at skrive og jeg vil

Hej
Det kan godt være at du er nybegynder, men hvad så.
Jeg er selv tæt på at få kortet og har efterhånden læst en del anmeldelser
og må sige at din er KANON GOD.

Fedt at høre at ER6F er en godt kørt og sjov maskine.
Ser også kanon ud.

Tak for den fine anmeldelse.
Mvh
Casper

Fra : Martin Poll

Dato : 20-06-06 20:51

> [...]

> Der er faktisk ikke noget umiddelbart at sætte en finger på.
>
> Men hvis nogen har spørgsmål er de velkomne til at skrive og jeg vil

Hej Jacob. Det var en meget god anmeldelse. Jeg syntes at du skal ligge den
over på www.dmcn.dk under anmeldelser-motorcykler.

MVH
Martin Poll
SL1000

Fra : Jacob Aulbjerg Niels~

Dato : 21-06-06 10:04

> Hej Jacob. Det var en meget god anmeldelse. Jeg syntes at du skal ligge
> [...]

Det er hermed gjort
/Jacob