Hvordan finder jeg ud af, om et billede er~
Fra : Martin Bak

Dato : 19-06-06 11:06

Hvordan kan jeg undersøge om et bestemt billede er beskyttet af rettigheder,
og i givet fald hvem der har disse rettigheder?

Konkret vil jeg gerne vide det om dette billede:

http://newmysticjourney.org/ape-man-line-up.gif

--
Martin

Fra : Michael Zedeler

Dato : 19-06-06 11:42

Martin Bak wrote:
> [...]
> og i givet fald hvem der har disse rettigheder?
>
> Konkret vil jeg gerne vide det om dette billede:

Der er ikke andet for end at skrive til dem, der har hjemmesiden. De har
muligvis planket billedet et andet sted fra, men å må du fortsætte din
søgen der hvor de henviser til.

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-06-06 18:40

Martin Bak was thinking very hard :
> Hvordan kan jeg undersøge om et bestemt billede er beskyttet af rettigheder,
> og i givet fald hvem der har disse rettigheder?

Umidelbart bør du altid gå ud fra at billedet er beskyttet og at du
ikke må bruge det. Så kommer du ikke galt afsted.

Moo point: It´s like a cow´s opinion. It just doesn´t matter. It´s
"moo".
- Joey Tribianni, "The One Where Chandler Doesn´t Like Dogs".

Fra : Martin Bak

Dato : 20-06-06 06:59

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Umidelbart bør du altid gå ud fra at billedet er beskyttet og at du ikke
> må bruge det. Så kommer du ikke galt afsted.

Ja naturligvis, og det er sådan set også mit udgangspunkt. Men når jeg så
meget gerne vil bruge netop det billede alligevel, så har jeg jo brug for at
komme i kontankt med rettighedshaver.

Netop det billede er en klassiker, -en gammel traver kan man vel næsten
sige. Det er blevet gengivet i et utal af bøger og magasiner for slet ikke
at tale om internetsider. Så det kan vel ikke være helt umuligt at opspore
rettighedshaver hvis en sådan findes?

Martin