arv
Fra : Sus@nne

Dato : 18-06-06 19:49

Hej

Jeg har et spørgsmål vedr. arv, som jeg håber nogen her i gruppen kan hjælpe
med...

Hvis man er gift og konen har 3 voksne børn af et andet ægteskab, hvordan er
det så med at sidde i uskiftet bo hvis moderen til børnene dør.. er det
muligt at sidde i uskiftet bo, eller skal der skiftes med børnene..
Og hvor meget arver de, hvis der ikke er lavet testamente...

På forhånd tak for hjælpen

hilsen
Susanne

Fra : Jens

Dato : 18-06-06 20:03

Sus@nne <jensenssnabelatdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> muligt at sidde i uskiftet bo, eller skal der skiftes med børnene..
> Og hvor meget arver de, hvis der ikke er lavet testamente...

Den efterlevende kan sidde i uskiftet bo, hvis alle særbørnene giver lov
hertil.

Ved ægtefællens død arver den efterlevende 1/3 og børnene 2/3 - når der
ikke er skrevet testamente.
--

Jens F