Leverandør betingelser
Fra : FB

Dato : 18-06-06 16:36

Hej

Vi har en webshop, hvor vi gerne vil udvide med hunde- og katteartikler.
Derfor tager vi knoglen og ringer rundt til diverse distributøre for at lave
nogle aftaler.

Her får vi i 8 ud af 10 tilfælde, at vide at det kan vi ikke, hvis vi ikke
har en fysisk butik.
En énkelt sted var de så ærlige at sige, at det var for at beskytte deres
forhandlere med en fysisk butik

Spørgsmålet er må de det?
For mig lugter det lidt af at de vil holde nogle priser i vejret.
Desuden har flere af butikkerne jo også en webshop ved siden af

Jeg kan sige at vi har fundet et par leverandøre og resten importere vi selv

Håber på et konstruktiv svar

Hilsen

Finn Bennetsen
salg[snabel-a]engrospriser.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-06-06 20:54

In news:449572d4$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
FB <salg@engrospriser.dk> Typed:

> Spørgsmålet er må de det?

Ja, B2B = alt kan aftales

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Anders Mortensen

Dato : 18-06-06 21:46

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4495af6d$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ja, B2B = alt kan aftales

Nej, B2B = Konkurrenceloven skal overholdes, og den kan man ikke aftale sig
ud af. Men i det konkrete tilfælde er leverandøren formentlig omfattet af
gruppefritagelsen for vertikale aftaler, og i så fald kan leverandøren uden
problemer gøre brug af selektive salgssystemer - så længe der ikke indgår
hardcore-vilkår.

Anders

Fra : Petersen_Michael

Dato : 19-06-06 16:19

In news:4495bb9b$0$15792$14726298@news.sunsite.dk,
Anders Mortensen <nomail@yahoo.com> Typed:

> Nej,

Ok, det meste kan aftales.

> [...]
> så fald kan leverandøren uden problemer gøre brug af selektive
> salgssystemer - så længe der ikke indgår hardcore-vilkår.

Well.. Hvad vil du konkret gøre,i en situation, hvor du kontakter en
forhandler for at købe, og han blot ignorerer dig?

Fra : Anders Mortensen

Dato : 19-06-06 18:00

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4496c062$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Well.. Hvad vil du konkret gøre,i en situation, hvor du kontakter
> en forhandler for at købe, og han blot ignorerer dig?

Hvis betingelserne i øvrigt er opfyldt, så vil jeg kontakte
Konkurrencestyrelsen og meddele dem, at den pågældende leverandør overtræder
enten § 6 eller § 11 i Konkurrenceloven.

Anders