Øvre grænse for hvad en grundejerforeninge~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 16-06-06 10:39

Vi har netop haft ekstraordinær generalforsamling i grundejerforeningen og
det er blevet besluttet at der i de kommende 3 år skal etableres 2
fællesantenneanlæg, som vi så skal afdrage over 15 år. (Folk ser åbentbart
meget TV herude, da der ikke er så meget at tage sig til i Ølstykke. Det er
en død by.)

Det er ikke småpenge, vi taler om da vi kun er 65 husstande til at betale
gildet. Men det har selvfølgelig været til afstemning flere gange og
meldingen er hel klar. Man ønsker en et pænere kvartar og dem som ikke har
råd til ræset må sælge deres hus og fraflytte kommunen.

Er der nogen øvre grænse hvad en grundejerforening kan bestemme sig for at
tilkøbe?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : per christoffersen

Dato : 16-06-06 10:52

Carsten Overgaard wrote:
> Er der nogen øvre grænse hvad en grundejerforening kan bestemme sig
> for at tilkøbe?

Ja.
En forening skal holde sig til sit formål.

Da medlemsskab af en grundejerforening jo de fleste steder er pligtig (gnm.
tinglysning) burde man kunne komme igennem med en meget snæver fortolkning
af grundejerforeningens råderum

Prøv at tage fat i din kommune (teknisk forvaltning sikkert),- mange steder
vil de gerne medvirke til en styring af overivrige grundejerforeninger.
Kommunen har nemlig en meget stor interesse i at foreningerne er
velfungerende.

/Per

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-06-06 20:55

> [...]
> (gnm. tinglysning) burde man kunne komme igennem med en meget snæver
> fortolkning af grundejerforeningens råderum

En fællesantenne er vel ikke uden for råderum, når generalforsamlingen har
besluttet det? Og beløbsmæssigt er alt relativt. Jeg har familie i en
grundejerforening, hvor de betaler over 6000 kr i kvartalet.

Mvh Maria

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-06-06 22:14

Maria Frederiksen wrote:

> En fællesantenne er vel ikke uden for råderum, når
> generalforsamlingen har besluttet det? Og beløbsmæssigt er alt
> relativt. Jeg har familie i en grundejerforening, hvor de betaler
> over 6000 kr i kvartalet.

Beslutningerne på generalforsamlingen skal stadig ligge inden for
vedtægterne, og når der er obligatorisk medlemskab af foreningen, vil
jeg tro at disse grænser fortolkes strammere alt andet lige. Det er ikke
oplagt at et fællesantenneanlæg finansieret over grundejerforeningens
ordinære drift opfylder dette krav, medmindre der er et forbud mod at
opsætte private antenner i lokalplan o.lign. forhold, som må siges at
nødvendiggøre et fællesantenneanlæg.

--
Jesper Lund

Fra : per christoffersen

Dato : 20-06-06 17:23

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ordinære drift opfylder dette krav, medmindre der er et forbud mod at
> opsætte private antenner i lokalplan o.lign. forhold, som må siges at

Nemlig.
De interesserede parter kan jo oprette deres egen antenneforening, for at
gennemføre deres forehavende.

/Per