Import af mærkevarer
Fra : :O)

Dato : 11-06-06 21:55

Hvordan er reglerne for f.eks. At købe Apple Macintosh produkter fra
Indonesien og sælge her I Danmark?

Er Apple I Danmark de eneste der må sælge det eller?

Jeg ved ikke hvor jeg skal kigge efter den slags ting.

I behøver ikke sable mig ned, hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg er ikke
klar over hvordan og hvorledes.

Mvh Jane
---
http://www.125.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-06-06 23:37

wrote:
> [...]
>
> Jeg ved ikke hvor jeg skal kigge efter den slags ting.
>
> I behøver ikke sable mig ned, hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg

Først og fremmest skal du sikre dig at det ikke er piratkopier og de
overholder stærkstømsreglementet i DK.

Desuden kan være noget med strømstik og spænding som også skal være på
plads.

Alt i alt svært for en amatør der jo får Apple DK i struben.
--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : el_serpiente

Dato : 12-06-06 10:37

skrev:

> [...]
>
> Jeg ved ikke hvor jeg skal kigge efter den slags ting.
>
> I behøver ikke sable mig ned, hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg er ikke

Du bryder varemærkeloven hvis du ikke har en aftale med Apple om det
modsatte.

(Komsumption indtræder kun indenfor EØS VML§6)

/Jacob

Fra : :O)

Dato : 12-06-06 19:13

On 12/06/06 11:37, in article
1150105026.049982.300140@c74g2000cwc.googlegroups.com, "el_serpiente"
<jjensen@phys.au.dk> wrote:

> Du bryder varemærkeloven hvis du ikke har en aftale med Apple om det
> modsatte.
>
> (Komsumption indtræder kun indenfor EØS VML§6)
>

> /Jacob

Ok. Jamen så vil jeg da ikke gøre det.

Hvad så med f.eks. PSP (de der play-stations I mini format).?

Gælder samme regler for alt elektronik eller?

Fordi alt der er fundet på har vel allerede et mærke??

Mvh Jane
---
http://www.125.dk

Fra : el_serpiente

Dato : 13-06-06 08:47

skrev:

> [...]
>
> Gælder samme regler for alt elektronik eller?
>
> Fordi alt der er fundet på har vel allerede et mærke??

Det du vil gøre hedder parallel import af varer uden for EØS (EU +
Norge, Island og Liechtenstein.) Det er ikke tilladt ifølge
varemærkeloven. Her må varer kun bevæge sig frit inden for EØS. Man
må ikke importere mærkevarer (i meget bred forstand) udenfor EØS
(eks. Indonesien) og sælge dem indenfor EØS med mindre man har fået
tilladelse fra varemærke indehaveren.

Grunden til denne lov er som den er; er at så kan virksomhederne dele
markederne og have forskellige priser indenfor EØS og udenfor. Det er
for at undgå at det er muligt at lave en forretning ud af lige præcis
det du foreslår.
Lobbyisterne har været effektive i denne sammenhæng.

/Jacob