Lovligt at sælge World of Warcraft-konto i~
Fra : Anders Nielsen

Dato : 09-06-06 20:38

Hej!

Jeg har i et par uger haft en World of Warcraft-konto til salg hos Den Blå
Avis. Dvs. ikke selve spillets æske og CD-rom, men bare den figur inde i
spillet, jeg har fået spillet op til et højt niveau.

I dag modtager jeg så en meldig fra DBA:

"[Min annoncetekst] er blevet slettet, da vi skønner, at indholdet er
ulovligt ifølge dansk lovgivning."
Kan det virkelig passe, at det skulle ulovligt? Jeg vidste godt, at det et
eller andet sted var imod spilselskabets interne politik, men dansk
lovgivning ligefrem??

Bliver annoncen evt. mere lovlig, hvis spillets æske og CD-rom medfølger?

/Anders

Fra : Politico

Dato : 09-06-06 23:12

"Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> wrote in message
> Kan det virkelig passe, at det skulle ulovligt? Jeg vidste godt, at det et
> eller andet sted var imod spilselskabets interne politik, men dansk
> lovgivning ligefrem??

Det er lidt et langskud, men jeg gætter på at der tænkes på bedrageri. Jeg
kender ikke WoW's aftalebetingelser for abonnementet, men der står
garanteret noget med, at du ikke må sælge din konto og at udbyderen kan
deaktivere en konto hvis de finder ud af, at den er blevet solgt.
Tankerækken er så:

1) Du sælger din konto i strid med din aftale med WoW.
2) Køberen erhverver ikke bedre retsstilling end dig overfor WoW.
3) WoW kan pga. pkt. 1 og 2 deaktivere kontoen, hvis de opdager det.
4) Køberen mister sine penge.

Gerningsindholdet i bedrageri er dermed opfyldt, såfremt køber troede du
havde ret til at sælge kontoen. Det er derimod ikke bedrageri hvis køber var
klar over, at han risikerede at miste sine penge.

> Bliver annoncen evt. mere lovlig, hvis spillets æske og CD-rom medfølger?

Det gør næppe nogen forskel.

/ Politico

Fra : Anders Nielsen

Dato : 10-06-06 20:35

Hmm ok, tak for det.
En anden ting er jo, at det er et nemt felt at begå direkte sælgersvindel
på - fx ved at få en køber til at købe via bankoverførsel og ikke aflevere
brugernavn og password til WoW-kontoen efterfølgende. DBA prøver måske at
forhindre den slags.
Det er bare mystisk, at de ikke har slettet alle de andre WoW-konti, når nu
de var i gang (man kan stadig tælle omkring 14 derinde).

Men jeg må hellere *host* lade være med at genindrykke min... *host* :)

/Anders