Radio obligatorisk?
Fra : el_serpiente

Dato : 09-06-06 12:44

Jeg mener at have hørt engang at man skal have en radio, så man kan
holde sig orienteret i tilfælde af krig, har det noget på sig?

/Jacob

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-06-06 12:55

"el_serpiente" <jjensen@phys.au.dk> writes:

> Jeg mener at have hørt engang at man skal have en radio, så man kan
> holde sig orienteret i tilfælde af krig, har det noget på sig?

Om det er et krav ved jeg ikke. Men hvis du vil være en del af det
danske beredskab, så skal du enten ha radio eller tv.

"Når der varsles med sirener udsender politiet eller andre myndigheder
information om, hvorfor der varsles og om, hvordan man skal forholde
sig - "beredskabsmeddelelser". Danmarks Radio og TV 2 bringer altid
beredskabsmeddelelserne. Beredskabsmeddelelser vil blive bragt via
radio og TV samt på tekst-tv side 597 og 598 (DR), side 893 og 894
(TV2)."

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Gamle

Dato : 09-06-06 15:08

"Henrik Madsen" <news@henrikINGENSPAMmadsen.net> skrev i en meddelelse

> Om det er et krav ved jeg ikke. Men hvis du vil være en del af det
> danske beredskab, så skal du enten ha radio eller tv.

Så er det ikke rart at være blind-døv. Hvad skal de gøre?

Mvh.
Torben

Fra : Martin Nielsen

Dato : 09-06-06 15:21

> Så er det ikke rart at være blind-døv. Hvad skal de gøre?

Morse?

Fra : Jubii

Dato : 10-06-06 02:47

On Fri, 9 Jun 2006 16:20:42 +0200, "Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote:
in dk.videnskab.jura

>Morse?

En døv kan jo ikke høre morse. Og det er nok for farligt at "lytte" ved at føle

Nej, det hedder blindskrift, og så vidt jeg husker er der en radio hvortil man
kan sende blindskrift. Hvordan skriften præsenteres kan enten være en strimmel
med skriften eller en række nåle på selve radioen lige som en lysavis, blot med
nåle.

Fra : Barbaren

Dato : 09-06-06 20:49

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det ikke rart at være blind-døv. Hvad skal de gøre?

Det må være her man henviser til Darwin

--
Barbaren

Fra : Rea721

Dato : 09-06-06 21:49

I news:1149853413.869995.62580@y43g2000cwc.googlegroups.com
skrev el_serpiente følgende tekst:

> Jeg mener at have hørt engang at man skal have en radio, så man kan
> holde sig orienteret i tilfælde af krig, har det noget på sig?

Nej.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Denmark needs your support.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-06-06 22:56

Rea721 wrote:
> I news:1149853413.869995.62580@y43g2000cwc.googlegroups.com

> Nej.

Man skal ikke. Men det er klogt.

Prøv at google på "sirener onsdag maj radio"

Sirenerne kunne sagtens gå i gang pga. krig. Så er det klogt at lytte på
radio- eller tv-frekvenserne.

--
Per, Esbjerg