Så kan I godt krydse fingre...
Fra : Jesper Brock

Dato : 08-06-06 21:16

.... i morgen (fredag) mellem 9 og 13 er det tid til formuerets-eksamen...
altså aftale-, købe-, erstatnings- og tingsret, samt (økonomiske)
fordringer, pant mv.

Nu har I faste brugere jo været med til at holde mig skarp det sidste stykke
tid, og i morgen får vi så svaret på, om jeg har lært noget... og hvis kjeg
aldrig mere skriver noget her i gruppen, ved I, at det ikke gik så godt...

wish me luck

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-06 21:32

Jesper Brock skrev:

> ... i morgen (fredag) mellem 9 og 13 er det tid til formuerets-eksamen...
> altså aftale-, købe-, erstatnings- og tingsret, samt (økonomiske)
> fordringer, pant mv.

Lad os håbe at karakteren ligger mellem de samme to tal
(inklusive).

I hvert fald: held og lykke.

--
Bertel

Fra : Basil

Dato : 08-06-06 21:33

Bertel Lund Hansen frembragte:

> Lad os håbe at karakteren ligger mellem de samme to tal
> (inklusive).
>
> I hvert fald: held og lykke.

....også held og lykke herfra.
Kai

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-06-06 21:33

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> writes:

> [...]
> aldrig mere skriver noget her i gruppen, ved I, at det ikke gik så godt...

Det skal nok gå godt. Folk der læser med her får jo "ekstra træning",
selvom man nogengange skal sortere lidt i det man læser...

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-06-06 21:45

> [...]

> aldrig mere skriver noget her i gruppen, ved I, at det ikke gik så godt...

Jeg fandt lige en sjov tegning, som jeg har modificeret:

/| /| | |
||__|| | Formuerets- |
/ O O\__ eksamen: |
/ \ |
/ \ \ No problemo. |
/ _ \ \ ______________|
/ |\____\ \ ||
/ | | | |\____/ ||
/ \|_|_|/ \ __||
/ / \ |____| ||
/ | | /| | --|
| | |// |____ --|
* _ | |_|_|_| | \-/
*-- _--\ _ \ // |
/ _ \\ _ // | /
* / \_ /- | - | |
* ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Peter T.

Dato : 09-06-06 05:14

Jesper Brock udviste en rettidig omhu og skrev:

> wish me luck

Jeg læser kun med her i gruppen fra sidelinien, men alligevel et held og
lykke herfra. :)

--
Mvh. Peter T.

"Tv-byen er jo bare et nyt christiania, med egne særregler og højt hævet
over staten danmark fordi de jo kun er til for borgerne skyld..."

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-06-06 07:50

Jesper Brock wrote:

> ... i morgen (fredag) mellem 9 og 13 er det tid til formuerets-eksamen...
> altså aftale-, købe-, erstatnings- og tingsret, samt (økonomiske)

Har I også pant m.v. med i jeres førsteårs-formueret?

> Nu har I faste brugere jo været med til at holde mig skarp det sidste stykke
> tid, og i morgen får vi så svaret på, om jeg har lært noget...

Eller når du får din karakter :)

> og hvis kjeg
> aldrig mere skriver noget her i gruppen, ved I, at det ikke gik så godt...

Jeg skriver her der stadig, selvom jeg har fået masser af halvdårlige
karakterer :) måske jeg skulle holde op...

> wish me luck

Held og lykke. Det var i grunden meget sent, jeres skriftlige eksaminer
ligger.

Mvh
Kevin Edelvang, 2. år

Fra : Karina og Christian

Dato : 09-06-06 19:51

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Har I også pant m.v. med i jeres førsteårs-formueret?

Nej da. Vi har først pant på tredje år. I modsætning til jer, har vi to
eksamener i hele formueretten. Vores er ikke delt op i ejendomsret og
obligationsret, som jeres er (eller var?).

> Held og lykke. Det var i grunden meget sent, jeres skriftlige eksaminer
> ligger.

Formueretten er den eneste eksamen for tredjeårsstuderende på dette
tidspunkt. Og det er så alt rigeligt, skal jeg hilse at sige

> Mvh
> Kevin Edelvang, 2. år

Med venlig hilsen
Karina,
cand.jur.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-06-06 21:29

Karina og Christian wrote:

> Nej da. Vi har først pant på tredje år. I modsætning til jer, har vi to
> eksamener i hele formueretten. Vores er ikke delt op i ejendomsret og
> obligationsret, som jeres er (eller var?).

Ah, så Jesper er 3. års? Du er vel fra Århus, Karina, mens Jesper er fra
SDU. Har I ens studieordninger?

Vores studieordning skifter fra næste år med de nye studerende, så
formueretten bliver samlet under ét treårigt forløb. På "min" ordning er
det stadig formueret på første år, obligationsret på andet og
ejendomsret på tredje, dog således, at pensum er kumulativt, så
ejendomsretseksamen kan indeholde spørgsmål i alle tre års pensum.

> Formueretten er den eneste eksamen for tredjeårsstuderende på dette
> tidspunkt. Og det er så alt rigeligt, skal jeg hilse at sige

Jo tak, det kan jeg snildt forestille mig. Men i København ligger alle
de skriftlige i maj, og så kommer de mundtlige i juni.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Karina og Christian

Dato : 09-06-06 22:27

> Ah, så Jesper er 3. års? Du er vel fra Århus, Karina, mens Jesper er fra
> SDU. Har I ens studieordninger?

Gud ja, det er da rigtigt, at han er fra SDU - den var lige smuttet for mig.
Jeg har absolut ingen anelse om, hvorvidt Århus og SDU har ens studieordning

> Jo tak, det kan jeg snildt forestille mig. Men i København ligger alle de
> skriftlige i maj, og så kommer de mundtlige i juni.

Sådan er det som hovedregel også i Århus. Dog er der formueretten på tredje
år, der altså kan lægges inde i juni, ligesom jeg også mener, at jeg var
oppe i et af de obligatoriske skriftlige kursusfag i juni.

Er du i øvrigt ikke også ved at læse til eksamen?

Jeg skal hilse at sige, at det er en af de virkelig fede ting ved at være
blevet færdig - at man ikke længere skal læse til eksamen. At arbejdet så nu
lægger beslag på det meste af ens vågne tid, er så en ganske anden sag - men
det er altså ikke værre end eksamenslæsning

/Karina

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-06-06 22:33

Karina og Christian wrote:

> Er du i øvrigt ikke også ved at læse til eksamen?

Jo. 2 down, 1 to go :)

Den sidste eksamen er dog i Retshistorie (med retslære og
retssociologi), og da jeg til daglig arbejder som student ved institut
for retshistorie og interesserer mig meget for det, skal det nu nok gå.

> [...]
> lægger beslag på det meste af ens vågne tid, er så en ganske anden sag - men
> det er altså ikke værre end eksamenslæsning

Det er sikkert meget forskelligt, hvordan man har det med
eksamenslæsning. Jeg synes, det er så hyggeligt. Men glæder mig da også
til en dag at blive færdig.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-06-06 20:01

Den 08-06-06 22.16 skrev Jesper Brock følgende:
> ... i morgen (fredag) mellem 9 og 13 er det tid til formuerets-eksamen...

Når du engang er blevet ædru, så fortæl os lige, hvordan det gik.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få nyheder serveret med RSS-læseren Feedreader.

Fra : Karina og Christian

Dato : 09-06-06 20:49

> Når du engang er blevet ædru, så fortæl os lige, hvordan det gik.

Så skal det da være noget af en længerevarende brandert, for der kan snildt
gå op til en måned, før karakteren i de skriftlige eksamener foreligger

/Karina

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-06-06 23:35

Karina og Christian wrote:

> Så skal det da være noget af en længerevarende brandert, for der
> kan snildt gå op til en måned, før karakteren i de skriftlige
> eksamener foreligger

Come on - du bør kunne give dig selv karakteren +/- 1

--
Jesper Lund