Indkøbstur Tyskland
Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-06-06 18:49

I forbindelse med at der er fodbold VM i Tyskland har landet
genindført grænsekontrollen. Alle børn født efter en bestemt dato i
2004 skal have eget pas og kan ikke indskrives i forældrenes pas..

Spørgsmålet går ganske simpelt på :

Er der nogen der ved hvor krakilske de tyske toldere er hvis man
holder ved grænsen med en trailer for at hente lidt proviant hos
Fleggaard og man er 2 voksne med hvert sit pas og et spædbarn (2 mdr.)
i en babystol men uden pas.

Jeg mener, det kan vel ikke være børn på 2 mdr. de er ude efter at
forhindre skulle rejse ind...Specielt ikke hvis det blot er en endags
"købe øl tur"..

Grunden til spørgsmål er at de varer der skal indkøbes er til barnedåb
og der er så travlt på paskontoret at de ikke kan nå at lave et pas
inden vi skal afsted ..

Henrik

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-06-06 18:54

Henrik Madsen skrev den 08-06-2006 19:49:

> Spørgsmålet går ganske simpelt på :

svaret måske også

Kan den ene forælder ikke blive hjemme den dag?

Carsten Riis

www.de3faktorer.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-06-06 21:00

On Thu, 08 Jun 2006 19:53:56 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Kan den ene forælder ikke blive hjemme den dag?

Supplerende information..

En del af de ting vi skal købe er nogle hårde hvidevarer, derfor er vi
begge nødt til at skulle med ned.. (Kigge varer hos Fleggaard i DK og
hente dem i Tyskland)

Det vildeste kan blive at den ene part må blive på en rasteplads ved
grænsen mens den anden kører over og henter disse ting men det er ikke
så rart for moderen at skulle tilbringe flere timer på en rasteplads
eller lign. mens jeg kører ned og henter proviant og hårde
hvidevarer..

Det kan jo selvfølgelig være eneste løsning men det er ikke optimalt
og deraf kommer også mit oprindelige spørgsmål..

Henrik

Fra : xx

Dato : 08-06-06 19:33

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Grunden til spørgsmål er at de varer der skal indkøbes er til barnedåb
> og der er så travlt på paskontoret at de ikke kan nå at lave et pas

Du kan jo også lade en passe barnet og så på forhånd pumpe brystmælk ud som
kan varmes.

Fra : Barney Gumble

Dato : 09-06-06 00:14

"xx" <dav@spam.com> wrote in message

> Du kan jo også lade en passe barnet og så på forhånd pumpe brystmælk ud
> som
> kan varmes.

Endelig oprandt dagen hvor ordet "brystmælk" blev nævnt i jura-gruppen. Tak!

BG

Fra : xx

Dato : 09-06-06 08:38

"Barney Gumble" <BG@duffbeer(remove).com> wrote in message
> "xx" <dav@spam.com> wrote in message

> Endelig oprandt dagen hvor ordet "brystmælk" blev nævnt i jura-gruppen.
Tak!

Kan du godt li det ord fordi du er faldet til patten igen

Fra : xxxx-x

Dato : 09-06-06 08:41

Nu må i sgu holde op - tror i virkelig at de tyske myndigheder hernede er
umenneskelige??? - de er selv forældre og jeg er temmelig sikker på, at de
ikke vil sige et eneste ord til denne situation, men jeg skal da gerne
spørge min nabo som er tysk betjent.....
MFJ

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-06-06 13:39

On Fri, 9 Jun 2006 09:40:44 +0200, "xxxx-x" <mail@dkwo.dk> wrote:

> [...]
>ikke vil sige et eneste ord til denne situation, men jeg skal da gerne
>spørge min nabo som er tysk betjent.....

Hej

Jeg personligt tror selvfølgelig ikke på at det bliver et problem, jeg
håbede bare på at nogen kunne svare...Det kunne jo være de havde fået
besked på at checke pas på revl og krat.

Glæder mig til at høre hvad din tyske politiven siger.

Vi regner som sagt med at købe nogle hårde hvidevarer hos Fleggaard og
de skal jo ses og betales på den danske side så vi har også den
kvittering på disse hårde hvidevarer på måske 30.000-40.000 som bare
skal afhentes, regner med at de er så fornuftige at de kan se at det
bare er en endagstur..

Men som sagt, håber din kammerat kan svare. I så fald fik jeg da
ihvertfald et svar der kunne bruges (og nogle fra andre der var mindre
brugbare)..

Henrik

Fra : xxxx-x

Dato : 09-06-06 15:06

Kan i ikke få en fødselsattest eller lignende????

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-06-06 15:58

On Fri, 9 Jun 2006 16:06:16 +0200, "xxxx-x" <mail@dkwo.dk> wrote:

>Kan i ikke få en fødselsattest eller lignende????

Jo jo sådan en har vi..(Men den har jo intet billede)..

Jeg er faktisk ikke engang klar over om man kan få et pas til en
person som ikke har en dåbs/navne-attest ??

Jeg mener, vi får ikke et sygesikringsbevis til hende før hun enten er
døbt eller navngivet og det skal man jo bare få ordnet indenfor 6
måneder..Så længe hun ikke er døbt/navngivet så har hun jo ikke noget
navn der kan stå i passet.

Dog har hun fået sit cpr nummer jo men ved ikk om det er nok..

Henrik

Fra : Milla

Dato : 13-06-06 08:21

Henrik Madsen skrev:
> Jeg er faktisk ikke engang klar over om man kan få et pas til en
> person som ikke har en dåbs/navne-attest ??

Det kan du godt, du skal bare medbringe fødselsattest, og evt.
cpr-bevis. I tidernes morgen, da min den bette skulle døbes, blev hun så
bare skrevet i mit pas som unavngiven. Det var lidt nemmere...

Men du skal altså have pas for at komme over grænsen, hvordan tolderne
tager at i ikke har er så en anden sag. Det må jo komme an på en prøve.
Det er vel ikke værre end at i får kigget på de hårde hvidevarer i DK,
og hvis den bette ikke må komme med over grænsen, at den ene forælder
hopper af. Men medbring fødsels og cpr-attest, så kan i da forsøge.

Hvis det er den eneste gang i de næste 2 år i skal ude for landets
grænser, ville jeg også vente til den bette bliver 2 år. Så holder
passet da i 5 år. Desuden er det billede (efter min mening) ikke meget
bevendt. Fik lavet pas til min dreng da han var 5 mdr, og nu er han 2
år. Han er næsten ikke til at kende i passet

Mvh Milla

Fra : Qbic [6400]

Dato : 09-06-06 11:50

Her kan du læse om PAS

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/

/ Niels

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-06-06 16:46

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet går ganske simpelt på :

Svaret er også ganske simpelt, hvis vi skal holde os til det juridiske.
Du kender også selv svaret, som er barnet skal have pas med iht. gældende
regler.

Om paspolitiet vælger at se gennem fingrene med din overtrædelse af gældende
regler har intet med jura at gører.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-06-06 16:58

On Fri, 9 Jun 2006 17:45:41 +0200, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

>Om paspolitiet vælger at se gennem fingrene med din overtrædelse af gældende
>regler har intet med jura at gører.

Så med andre ord....Spørgsmål om hvordan f.eks politiet fortolker en
regel har ingen juridisk relevans ?

Henrik

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-06-06 20:35

> Så med andre ord....Spørgsmål om hvordan f.eks politiet fortolker en
> regel har ingen juridisk relevans ?

Der er absolut intet at "fortolke". Reglerne er klokkeklare, og du kender
dem udmærket godt, børn *skal* have eget pas.
Dit spørgsmål indeholder intet juridisk.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 10-06-06 21:17

On Sat, 10 Jun 2006 21:34:31 +0200, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

>Der er absolut intet at "fortolke". Reglerne er klokkeklare, og du kender
>dem udmærket godt, børn *skal* have eget pas.
>Dit spørgsmål indeholder intet juridisk.

Du er sgu da en nar..

Politiet fortolker da hver eneste dag love og regler..

Kender du aldrig en der er sluppet med en advarsel f.eks for en
overtrædelse af færdselsloven..

Der er noget der hedder lovens bogstav og noget der hedder lovens
intention. Det kunne jo være loven siger "børn" men at tyske toldere
generelt tolker det sådan at f.eks spædbørn ikke reelt bliver afvist
pga. denne regel..

Henrik

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-06-06 23:57

> Du er sgu da en nar..

Jammen, jeg takker og bukker.
Man kan jo altid blive personlig, hvis man ikke får det svar man gerne vil
have.

> Politiet fortolker da hver eneste dag love og regler..
>
> Kender du aldrig en der er sluppet med en advarsel f.eks for en
> overtrædelse af færdselsloven..

Det er ikke fordi de "fortolker", men fordi de vælger at se gennem fingrene
med overtrædelsen.
At du blot får besked på at trække din cykel hjem og slippe for en bøde, gør
det ikke mere lovligt at køre uden cykellygte. Reglen om at du skal have lys
på cyklen efter mørkets frembrud er klar, det samme er reglen om at børn
skal have eget pas.

Hvor på http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/pas_boern/ finder du
undtagelser for spædbørn, hvis forældrene "bare lige" skal på indkøbstur i
Tyskland?

Fra : Henrik Madsen

Dato : 11-06-06 17:21

On Sun, 11 Jun 2006 00:56:54 +0200, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

>Jammen, jeg takker og bukker.
>Man kan jo altid blive personlig, hvis man ikke får det svar man gerne vil
>have.

Ja dit svar var da ihvertfald overhovedet ikke til nogen hjælp. Sidder
du og får stådreng når du kan få lov til at lege mr. newsgroup
politimand..

> [...]

>Hvor på http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/pas_boern/ finder du
>undtagelser for spædbørn, hvis forældrene "bare lige" skal på indkøbstur i

MEN...Det samme kunne jo så siges om kørsel uden cykellygte...Derfor
kunne det jo sagtens være at politiet havde en anden tommelfinger
regel at gå efter..

Så vidt jeg ved er det da også forbudt at være i besiddelse af
euforiserende stoffer men der har politiet en tommelfingerregel der
hedder at op til X gram anses som værende til eget forbrug og derfor
anholder de dig ikke selvom de kunne/skulle iflg. loven..

Det korte af det lange her er : Hvis du ikke har et svar på mit
spørgsmål så fis da videre til næste tråd istedetfor at sidde med
raketten i hånden i bar ophidselse over at kunne "irettesætte" andre
brugere..

Henrik

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-06-06 08:47

> Ja dit svar var da ihvertfald overhovedet ikke til nogen hjælp. Sidder
> du og får stådreng når du kan få lov til at lege mr. newsgroup
> politimand..

Den måde du opfører dig på fortæller vist en helt del mere om dig

> [...]
> hedder at op til X gram anses som værende til eget forbrug og derfor
> anholder de dig ikke selvom de kunne/skulle iflg. loven..

Men du risikere stadig at løbe ind i en betjent, der kører strengt efter
reglerne. Fuldstændig lige som du risikerer at møde en i paskontrollen, der
kører strengt efter reglerne, selv om kollegaen ser gennem fingrene med et
spædbarn, der efter reglerne *skal* have sit eget pas.

> [...]
> spørgsmål så fis da videre til næste tråd istedetfor at sidde med
> raketten i hånden i bar ophidselse over at kunne "irettesætte" andre

Jeg er hverken ophidset eller irettesætter nogen.
Mit svar er 100% korrekt.
Dit spørgsmål indeholder intet juridisk (og er off-topic her i gruppen), så
du risikerer at få problemer når du bevist vælger at se stort på de gældende
regler.