Købeloven...igen, igen!
Fra : Andrew

Dato : 07-06-06 11:43

Hej

Jeg tosser rundt i det mht købeloven.

Jeg købte en iPod hos Fona d. 26.06.04, altså for 1 år, 11 måneder og 11
dage siden.
Om 19 dage udløber altså mine 24 måneders reklamationsret, men men men.

Min iPod stoppede pludseligt med at fungere for 2 måneder siden. Jeg gik
straks ind til Fona som sagde:
"Vi kan da godt sende den til værkstedet, men du kommer selv til at betale
det hele, da der er gået over 12 måneder".

Øøøøh, ok... Jeg spillede mit
"jamen-har-jeg-ikke-24-måneders-reklamationsret"-trumfkort, men den prællede
af på den glatte Fona medarbejder: "i næsten samtlige tilfælde hvor den er
ældre end et år, ender det med at kunden får en regning på 400 kroner i
værkstedsgebyr (vel og mærket UDEN at iPod'en bliver repareret)".

Vil det sige at jeg ikke rigtigt kan gøre noget med min iPod? Fona kan bare
trække på skuldrene og være ligeglade når der er gået over et år?

Mvh Anders