må man ikke klæde sig som man vil?
Fra : @

Dato : 03-06-06 21:00

kan man nu ikke længere selv bestemme sin påklædning?

/
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=445412/
Omkring 12 mænd med tilknytning til rockerklubben sad med rygmærker på
en bar i Skolegade og ville ikke følge politiets ordre om at lægge
vesten.
/

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-06 22:20

@ wrote:
> [...]
> Omkring 12 mænd med tilknytning til rockerklubben sad med rygmærker på
> en bar i Skolegade og ville ikke følge politiets ordre om at lægge

Åbenbart ikke, der er mange steder i nattelivet hvor man ikke må have en
sølle kasket på...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-06-06 22:53

@ formulated the question :
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=445412/
> Omkring 12 mænd med tilknytning til rockerklubben sad med rygmærker på
> en bar i Skolegade og ville ikke følge politiets ordre om at lægge
> vesten.

Det er nok rygmærkerne der var problemet.

Men jeg troede iøvrigt peberspray var ulovligt i DK ?

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Holst

Dato : 03-06-06 22:59

Henrik Stidsen wrote:

> Men jeg troede iøvrigt peberspray var ulovligt i DK ?

Jo, for de fleste, men politiet har for nylig fået lov til at bruge dem.
Vist i første omgang på forsøgsbasis.

Fra : @

Dato : 03-06-06 23:04

On Sat, 03 Jun 2006 23:52:57 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>@ formulated the question :
>
>Det er nok rygmærkerne der var problemet.

hvordan?

jeg ser da tit og ofte MC-ister med rygmærker

men måske bar-ejeren har en dresscode i sit lokale

>Men jeg troede iøvrigt peberspray var ulovligt i DK ?

mon ikke politiet har tilladelse til en forsøgsperiode?

--
Det Radikale Venstre er blevet en interesseorganisation for
mennesker med lang uddannelse, stort ego og lille solidaritet

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-06-06 23:21

@ formulated on s¸ndag :

> hvordan?
> jeg ser da tit og ofte MC-ister med rygm¿rker

> men måske bar-ejeren har en dresscode i sit lokale

Og så skriver de 1) de havde rygm¿rker og 2) PO bad dem smide *vesten*.

Det kan jeg dårligt tolke det som andet end at rygm¿rkerne var
problemet...

"Tell them, what youÿre going to tell them Then tell them And then tell
them, what you just told them" - Nancy Graham

Fra : Per

Dato : 04-06-06 08:29

> hvordan?

Rygmærker på et værtshus er ikke tilladt, hvis restauratøren (politiet)
beodrer dem taget af. Det er helt alm. praksis - af med rygmærkerne eller
forlad beværtningen.

> jeg ser da tit og ofte MC-ister med rygmærker

men ikke hvis restauratøren ikke vil se dem.

Århus politi har netop som forsøgs fået dem udleveret som personlig
udrustning for at indsamle erfaringer med dette magtmiddel.

Mvh. Per

Fra : Qbic [6400]

Dato : 04-06-06 06:12

Pebersprayen er kommet ind med Pia Kjærsgaard.....

/ Niels

Fra : blue

Dato : 04-06-06 10:33

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg troede iøvrigt peberspray var ulovligt i DK ?

Det er det også. Det vil være en overtrædelse af våbenloven at besidde en
peberspray og af straffeloven at anvende den (§ 244).

Fra : dtext.tele.dk

Dato : 04-06-06 17:18

> Det er det også. Det vil være en overtrædelse af våbenloven at besidde en
> peberspray og af straffeloven at anvende den (§ 244).

Ikke for politet i Århus, da på forsøgsbasis har fået lov at bruge dem.

- Daniel

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-06-06 15:31

@ wrote:
> [...]
> Omkring 12 mænd med tilknytning til rockerklubben sad med rygmærker på
> en bar i Skolegade og ville ikke følge politiets ordre om at lægge

Er ret overbevist om at politivedtægten kan foreskrive at rygmærker og
lignende er uvelkomne på værtshus- og -områder
Desuden vil en restauratør kunne beslutte at det er unønsket. Sker oftest
ved en overenskomst mellem restauratører der beslutter at de fælles ikke
tillader det.

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym
mindre vægt.

Fra : Per

Dato : 04-06-06 16:09

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved en overenskomst mellem restauratører der beslutter at de fælles ikke

Nej ikke politivetægten den gælder ikke på værtshuse og lign. - nu hedder
den i øvrigt politibekendtgørelsen.

Men den gælder heller ikke på restaurationer, derimod er det
restaurationsloven, der omfatter ovennævnte.

Mvh. Per

Fra : Niels

Dato : 04-06-06 16:46

> [...]
> ved en overenskomst mellem restauratører der beslutter at de fælles ikke

Gælder det også tørklæder ?

At blive bedt om at smide rygmærkerne er for rockerne det samme som når
muslimer ikke må bære tørklæde.
Kan rockerne ikke bruge § 266B ? Det er jo diskreminering af en
minoritetsgruppe.