bank åger
Fra : Gustav Bernzer Kern

Dato : 03-06-06 18:11

Jeg har flyttet en pensionskonto (værdi kr 10000) fra arbejdernes landsbank
til en anden bank
for at overføre diss titusind tager Arbejdernes landsbank et gebyt på kr 300
Jeg har ingen steder på deres hjemmeside kunne se at det skulle koste mig så
meget at overflytte penge.

Jeg mener det er åger /plat svindel i nævnte rækkefølge

men er det ulovligt ?
Hvad kan man gøre

Fra : Holst

Dato : 03-06-06 18:27

Gustav Bernzer Kern wrote:

> Hvad kan man gøre

Sandsynligvis have læst betingelerne grundigt, dengang du oprettede kontoen.

Fra : Basil

Dato : 03-06-06 19:26

Holst forklarede den 03-06-2006:

> Sandsynligvis have læst betingelerne grundigt, dengang du oprettede kontoen.

Ja, det er nok ca. det der kan gøres ved det.
Kai

Fra : K.T.

Dato : 03-06-06 19:37

300 kr er jo ikke et overvældende stort gebyr - men jeg er da enig i, at
bankerne er lidt for glade for gebyrer.

Knud

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-06-06 21:06

Gustav Bernzer Kern wrote:
> [...]
> kr 300 Jeg har ingen steder på deres hjemmeside kunne se at det
> skulle koste mig så meget at overflytte penge.

Ork .. mener at have hørt om mangefold højere gebyrer--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym
mindre vægt.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 09:09

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Ork .. mener at have hørt om mangefold højere gebyrer--

Ja, og hvis du har aktier for pengene bliver det endnu sjovere, for så skal
du betale et gebyr ekstra for at få flyttet de papirer fra et depot til et
andet, og det betales med, i hvert fald for Nordea's vedkommende, med
150,-kr. pr. aktiebeholdning, altså eks. 150,-kr for en beholdning i ØK, og
150,-kr. for en beholdning i Danisco, osv...

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-06-06 23:01

Gustav Bernzer Kern wrote:
> [...]
> skulle koste mig så meget at overflytte penge.
>
> Jeg mener det er åger /plat svindel i nævnte rækkefølge

Det er almindeligt at "almindelige konti" overflyttes gratis, hvor imod
"særlig indlån" (fx pensionsordninger) koster op til 600 kr pr engagement.

Der er faktisk en del arbejde ved at flytte, specielt særlig indlån, fra
bank til bank, og bankmedarbejderen skal vel også have løn for at lave dette
arbejde, ikk'?

Og det er da fuldt lovligt.

Du har da ret til at klage til Pengeinstitutternes klagenævn. De nye bank
vil sikkert råde og vejlede dig om det. Og de vil nok bruge to ord "Glem
det".

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen