jeg leder efter en lov
Fra : heisvan

Dato : 02-06-06 16:39

hej.
Jeg er i den ulykkelige situation at jeg var nødt til at melde en
lærer for sexchikane.
Det som er ulykkeligt i det er at jeg står alene i min by,da ingen
andre tør gøre det.
Derfor har vores borgmester meldt mig for injurier fordi jeg har meldt
manden
men det jeg mangler er en paragraf som skulle hedde
paragraf 742. 2.2
eller
paragraf 712. 2.2

Det jeg ikke ved er hvilken lov denne paragraf står i....
Den skulle betyde at en anden person ikke kan gå ind og melde
mig,fordi jeg melder en anden.
Kort sagt når jeg melder læreren er det ham der skal melde mig,
borgmesteren må ikke gå ind og gøre det på hans vegne som jeg har
meldt.

Skulle nogen vide noget så skriv til heijen@ofir.dk

på forhånd tak.....

hilsen heisvan

Fra : Simpzon

Dato : 02-06-06 16:50

Måske tænker du på privat ctr. offentlig påtale?

Fra : heisvan

Dato : 02-06-06 16:57

Simpzon skrev:

> Måske tænker du på privat ctr. offentlig påtale?

der er offentlig tale på www.bentbay.dk der ligger hele min historie
røvklaskeren fra frøstrup...
Den ligger osse på mange andre hjememsider, det har ikke hjulpet.
Så jeg har mere brug for den paragraf..................

Fra : Simpzon

Dato : 02-06-06 16:59

Offentlig påtale betyder at det er anklagemyndigheden er rejser sager -
d.v.s. alle kan anmelde overtrædelser.

Privat påtale - som injurier er - kan kun anlægges af forurettede.

Fra : heisvan

Dato : 02-06-06 17:06

Simpzon skrev:

> Offentlig påtale betyder at det er anklagemyndigheden er rejser sager -
> d.v.s. alle kan anmelde overtrædelser.
>
> Privat påtale - som injurier er - kan kun anlægges af forurettede.

Det er netop den paragraf jeg efterlyser...
den skulle hedde paragraf 742 2.2
eller
paragraf 712 2.2
problemet er at jeg ikke kan finde ud af hvilken lovsamling den er
i....

Men en af de her paragrafer skulle sige at en tredje mand ikke kan gå
ind og melde for en anden.......

Jeg har fået det at vide af en veninde der har stået i nogen lunde
samme situation,men paragraffen kom der først frem under
retssagen,derfor valgte dommeren at gennemføre sagen alligevel,selvom
det sikkert ikke var helt lovligt.
Kunne jeg nu finde loven nu, så kunne jeg undgå en retssag og
muligvis osse en mentalundersøgelse

Fra : Simpzon

Dato : 02-06-06 17:13

>Men en af de her paragrafer skulle sige at en tredje mand ikke kan gå
>ind og melde for en anden.......

Det ligger allerede i at injuriesager er privat påtale.

Aldeles OT, men som altid i sådan nogle sager hvor klager skriver tonsvis af
tekst, så pas meget på til mentalundersøgelse - det ender som regel ikke
godt - ikke forstået at du kommer ind at sidde, men jo mere du fremturer med
din sag, jo mere syg vil du sandsynligvis blive opfattet. Men det var et
sidespor.

Fra : Peter Bjoern

Dato : 02-06-06 17:27

On 2 Jun 2006 09:05:43 -0700, "heisvan" <heijen@ofir.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>i....
>
>Men en af de her paragrafer skulle sige at en tredje mand ikke kan gå

Med så høje paragrafnumre (og også ud fra emnet) er det nærliggende at tro at
den lov du søger er "Lov om rettens pleje" eller "Retsplejeloven" som den ofte
benævnes.

Den nugældende er lov nr. 910 af 27/09/2005 som har denne paragraf :

§ 742. Anmeldelser om strafbare forhold indgives til politiet.

Stk. 2. Politiet iværksætter efter anmeldelse eller af egen drift
efterforskning, når der er rimelig formodning om, at et strafbart forhold, som
forfølges af det offentlige, er begået.

Der er ingen § 712 i den nugældende lov, men § 725 kunne godt være hvad du søgte
idet den omhandler retten til påtale :

§ 725. Retten til privat påtale og fremsættelse af begæring om offentlig påtale
tilkommer den forurettede. Er denne umyndig, finder reglerne i § 257 anvendelse.
Når den forurettede er død, eller når en mod en afdød rettet handling er
strafbar, tilkommer retten til privat påtale eller til at begære offentlig
påtale den afdødes ægtefælle, forældre, børn eller søskende.

Stk. 2. Den, der efter stk. 1 er berettiget til at påtale eller begære påtale,
kan give afkald på denne ret. Dette gælder, selv om en sag er anlagt eller
begæring er fremsat.

Hele kapitel 65 "Påtalen" § 718 - § 728 kan dog være interessante for dig.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : HJS

Dato : 02-06-06 18:49

"heisvan" <heijen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>Kunne jeg nu finde loven nu, så kunne jeg undgå en retssag og
>muligvis osse en mentalundersøgelse

Og så sprang kæden af. Citat fra din hjemmeside:
"Jeg har osse talt med en clairvoyant som siger der er flere selvmordsforsøg på vej,
men hun kan ikke sige hvem og om de dør."
Citat slut.

Er du sikker på at du er i den rigtige gruppe?

Men det du søger står i retsplejeloven.

Hans

Fra : vvv

Dato : 02-06-06 19:31

> [...]
> Citat slut.
>
> Er du sikker på at du er i den rigtige gruppe?

Desværre kan du ikke henvise til dk.snak.landsbysladder da den vist ikke
findes

Utroligt at man vil være bekendt at hænge folk ud med navn på diverse
hjemmesider, pga tom sladder. Det er jo komplet umuligt at finde hoved og
hale på den historie.

Det lyder helt fortjent hvis Heisvan ender med en injuriedom.

vv

Fra : mk

Dato : 04-06-06 15:49

"heisvan" <heijen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

>Kunne jeg nu finde loven nu, så kunne jeg undgå en retssag og
>muligvis osse en mentalundersøgelse

Er du nervøs for en mentalundersøgelse?

mk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-06-06 17:21

Den 02-06-06 17.39 skrev heisvan følgende:

> Jeg er i den ulykkelige situation at jeg var nødt til at melde en
> lærer for sexchikane.

Så vidt jeg kan forstå af din hjemmeside, så har du allerede anmeldt
læreren, og politiet har vurderet, at ikke er nok til at tiltale læreren.

> Derfor har vores borgmester meldt mig for injurier fordi jeg har meldt
> manden

Som Simpzon skriver, er det kun den forudrettede, der kan lægge sag an
for injurier. Men eftersom du beskylder borgmesteren for at holde hånden
over en pædofil lærer/skoleleder, så er han også forurettet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : heisvan

Dato : 02-06-06 17:22

Simpzon skrev:

> [...]
> din sag, jo mere syg vil du sandsynligvis blive opfattet. Men det var et

okay....heldigvis er min søn førstehåndsvidne og sad og så på det
i klassen og skal derfor nu vidne for mig....så uanset om jeg
fortæller om sagen eller ej,så ved de godt at
jeg kun siger hvad min søn allerede har fortalt politiet.
men alligevel tak for rådet,jeg behøver jo slet ikke tale om sagen
til den undersøgelse,for det er jo bare min mentale tilstand de skal
undersøge og den er helt i orden.
Men igen skulle nogen vide hvor denne her paragraf er så vil jeg meget
gerne vide det...

Fra : heisvan

Dato : 02-06-06 17:26

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

okay,men som jeg har opfattet anmeldelsen så er han kun forurettet på
lærerens vegne...
jeg har ikke på nogen måde skrevet nogen om borgmesteren under mine
anmeldelser,
så det burde han ikke kunne gøre.
Man kan vel ikke anmelde p.ga følelser.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-06-06 17:31

Den 02-06-06 18.25 skrev heisvan følgende:

> jeg har ikke på nogen måde skrevet nogen om borgmesteren under mine
> anmeldelser, så det burde han ikke kunne gøre.

Du har skrevet det på hjemmesiden, og det er rigeligt. Havde det
fremgået af en anmeldelse havde det sikkert ikke været injurier, men
derimod falsk anmeldelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : heisvan

Dato : 02-06-06 17:38

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

svaret på det er at nej det er ikke mig personligt der har lagt
historien ind på siden.
Det som er sket er at mine venenr har sendt historien rundt og så er
den endt med at ligge online mange på mange hjememside.
Jeg er blevet orienteret om ved politiet at det kan jeg ikke få
ansvaret for.
mange menensker i hele dk sender historien rundt og ligger online alle
steder...
Men rigtigt mange gange tak til vedkommende som sendte loven,det var
lige det jeg havde brug for

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-06-06 18:38

Den 02-06-06 18.38 skrev heisvan følgende:

> svaret på det er at nej det er ikke mig personligt der har lagt
> historien ind på siden.

Du har skrevet teksten, og det er ikke en tekst som er beregnet til at
ligge i din skrivebordsskuffe. Du har skrevet den for at få den udbredt
til andre. Vurderer en dommer, at teksten er injurerende, bliver du dømt.

Dem der har udbredt din tekst kan for øvrigt også dømmes i så fald.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : heisvan

Dato : 02-06-06 18:47

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Igen kan jeg kun sige at politiet i thisted under min afhøring har
sagt at jeg ikke kan få ansvaret for at folk videresender den og
ligger den online.
Det vil sige dem der ejer hjemmesider står med ansvaret.
jeg har udelukkende skrevet historien til mine vener for at de skulel
forstå hvorfor mig og min familie havde det svært,fordi vi var
skraldespand for denne sag i byen...
Det er hårdt for en familie at hele tiden "blive brugt" i sagen og
virkeligt dybt urimeleigt,for vi kan ikke gøre for manden gør hvad
han gør.
Men igen det er slet ikek det der er vigtigt jeg lavede udelukkende
denne her tråd for at få den lov og det er jeg super glad for at ha
fået.
skyld eller ikke skyld skal retten jo bedømme...
Ikke meningmand

Fra : heisvan

Dato : 02-06-06 19:44

vvv skrev:

> [...]
undskyld jeg siger det,men min søn er altså førstehåndsvidne og har
siddet og set på alle røvklaskene,det kan hverken du ellerjeg lave om
på.
Med hensyn til historien inde hos bent bay er alt der står til
gengæld ikke min forklaring,flere andre rundt om i dk har fatisk
skrevet ting til den efterhånden.
men igen min søn har siddet i klassen og set det hele og jeg har talt
med en af pigerne der er rigtigt ked af han har taget på hende og en
dreng der har siddet og hørt på alle klaskene fordi han sad inde i
klassen med hovedet nede i bordet da han ikek villese på det.
Politiet har sagt de vil gøre alt for at få skovlen under ham sidste
år i januar,så lad nu dem om det og igen
Jeg søgte altså bare en paragraf og ikke en masse meninger om sagen
for det er irrellevant.
Kan da heldigvis sige jeg har læsevis at hjælpere blandt loge
brødrene i kbh,politikere og meget høejeembedsmænd der virkeligt
knokler for mig og min familie.
Ekstra bladet rykker osse kraftigt i politiet.

Fra : ha

Dato : 02-06-06 21:41

heisvan wrote:
> Kan da heldigvis sige jeg har læsevis at hjælpere blandt loge
> brødrene i kbh,politikere og meget høejeembedsmænd der virkeligt
> knokler for mig og min familie.

Der var du da heldig, sært at ingen af dem kender paragraffen du leder efter.

> Ekstra bladet rykker osse kraftigt i politiet.

Ja, uha da, så skal der nok ske noget.

/ha

Fra : heisvan

Dato : 02-06-06 19:48

heisvan skrev:

> [...]

p.s det største problem i denne sag er jeg bor i en by hvor forældre
ikke tør tage forældreansvar, både p.ga jantelov og
autoritetstrohed,den havde aldrig gået på sjælland...