/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
DR Licens / Hvilke beføjelser har disse in~
Fra : Elite Hunting


Dato : 30-05-06 11:53

En kollega har modtaget et brev fra DR Licens hvor der skrives
at hun vil få et besøg fra dem inden for 3 uger da de har lidt svært
ved at tro hun kun har radio ( betaler radio licens )

Hun har TV (betaler ikke tv-licens) men sér det sjældent da hun
for det meste bor hos sin kæreste . Dårlig undskyldning .


Har sådan en inspektør ret til at vade ind i lejligheden og kikke efter ?

Jeg mener selv at han ikke har ,og hun bare kort og godt kan sige ,at hun
stadig kun har radio. Og så er den sag slut indtil næste gang.

Et spørgsmål til ; er det stadigt lovligt med en tv-tuner at se DRs
programmer uden licens-betaling ?




 
 
Ronny (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Ronny


Dato : 30-05-06 12:02

"Elite Hunting" <blatanikov@gang.rus> skrev i en meddelelse
news:VKWdnaJNy-xnvuHZ4p2dnA@giganews.com...
> En kollega har modtaget et brev fra DR Licens hvor der skrives
> at hun vil få et besøg fra dem inden for 3 uger da de har lidt svært
> ved at tro hun kun har radio ( betaler radio licens )
>
> Hun har TV (betaler ikke tv-licens) men sér det sjældent da hun
> for det meste bor hos sin kæreste . Dårlig undskyldning .
>
>
> Har sådan en inspektør ret til at vade ind i lejligheden og kikke efter ?
>
> Jeg mener selv at han ikke har ,og hun bare kort og godt kan sige ,at hun
> stadig kun har radio. Og så er den sag slut indtil næste gang.
>
> Et spørgsmål til ; er det stadigt lovligt med en tv-tuner at se DRs
> programmer uden licens-betaling ?
>
>

Nej, det har han ikke. Han har igen andre beføjelser end alm. mennesker.

Se evt. mere her: http://surl.dk/1jf/

Jeg har også modtaget sådan et brev, og det er nu næsten 3 uger siden at han
skulle have været hos , og han er ikke kommet på besøg endnu, så jeg har
lidt svært ved at tro på at han overhovedet findes... (Og nej: det er ikke
julemanden jeg taler om! :d)

- Ronny











Elite Hunting (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Elite Hunting


Dato : 30-05-06 14:04


> Nej, det har han ikke. Han har igen andre beføjelser end alm. mennesker.
>
> Se evt. mere her: http://surl.dk/1jf/
>
> Jeg har også modtaget sådan et brev, og det er nu næsten 3 uger siden at
> han skulle have været hos , og han er ikke kommet på besøg endnu, så jeg
> har lidt svært ved at tro på at han overhovedet findes... (Og nej: det er
> ikke julemanden jeg taler om! :d)


Igennem tiderne har hun haft besøg af 2 inspektører, sådan imellem kl.
19.30 -
21.30, hvoraf den ene var ved at vride hovedet af led for at kigge ind i
hendes
stue.

Men jeg giver dig ret i, hvis man ikke reagerer på DRs henvendelse ( melde
sig til licensbetal. inden besøget ) har de jo egentlig ingen grund til at
komme.




Henrik Stidsen (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-05-06 16:49

Ronny formulated the question :
> Jeg har også modtaget sådan et brev, og det er nu næsten 3 uger siden at han
> skulle have været hos , og han er ikke kommet på besøg endnu, så jeg har lidt
> svært ved at tro på at han overhovedet findes... (Og nej: det er ikke
> julemanden jeg taler om! :d)

Her er det modsat - jeg havde besøg af ham for knap 1½ uge siden og i
dag kom der et brev at han ville komme forbi indenfor 3 uger...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers



Morten Fruergaard (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 31-05-06 20:03

Ronny wrote:
> Nej, det har han ikke. Han har igen andre beføjelser end alm.
> mennesker.

Men hvad må han?

Må han gå en runde om huset for at se om han kan se ind efter et fjernsyn?
Hvad hvis han ser et?

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Henning Wangerin (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Henning Wangerin


Dato : 31-05-06 20:15

On Wed, 31 May 2006 21:02:36 +0200, Morten Fruergaard wrote:

> Ronny wrote:
>> Nej, det har han ikke. Han har igen andre beføjelser end alm. mennesker.
>
> Men hvad må han?
>
> Må han gå en runde om huset

Nej. I princippet ikke med mindre han har fået lov af dig

> for at se om han kan se ind efter et fjernsyn?

Hvad han laver er ligegyldigt.

> Hvad hvis han ser et?

Ja så har du er forklaringsproblem

/Henning

Morten Fruergaard (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 08-06-06 11:06

Henning Wangerin wrote:
> Ja så har du er forklaringsproblem

Ja, men hvad hvis han går rundt uden af få lov?

Må han bruge den information han får under en ikke lovlig handling?

Hvad hvis man ikke er hjemme er det så lovligt for alle at få en runde rundt
om huset og kigge ind gennem vinduer?
Hvis ikke, hvilken lov overtræder han samt straf...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Henrik Madsen (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 30-05-06 15:15

On Tue, 30 May 2006 12:52:43 +0200, "Elite Hunting"
<blatanikov@gang.rus> wrote:

>Har sådan en inspektør ret til at vade ind i lejligheden og kikke efter ?

Ingen beføjelser.

Hvis han banker på hendes dør så sig til hende at hun skal svare at
hun ingen fjernsyn har og så lukke døren.

>Jeg mener selv at han ikke har ,og hun bare kort og godt kan sige ,at hun
>stadig kun har radio. Og så er den sag slut indtil næste gang.

Nemlig..

>Et spørgsmål til ; er det stadigt lovligt med en tv-tuner at se DRs
>programmer uden licens-betaling ?

Ja det er lovligt endnu..

Dog er der forslag fremme om at du skal betale licens uanset på
hvilken måde du har adgang til DR's programmer...Dette inkluderer også
hvis du har internetadgang med 256Kbit eller mere for så har du adgang
til DR's programmer via deres hjemmeside.

Latterligt men sandt..

Henrik

bem (30-05-2006)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 30-05-06 16:20

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse >
Dog er der forslag fremme om at du skal betale licens uanset på
> hvilken måde du har adgang til DR's programmer...Dette inkluderer også
> hvis du har internetadgang med 256Kbit eller mere for så har du adgang
> til DR's programmer via deres hjemmeside.
>
> Latterligt men sandt..

Ja, og snart kommer der forslag om, at hvis DR går rundt og smider videobånd
med en optagelse af aftenens TV-avis ind ad dørene hos folk,¨så skal de også
betale licens, for så kan man jo se nogen af deres programmer.....

/Bo



Henrik Madsen (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 30-05-06 17:15

On Tue, 30 May 2006 17:20:02 +0200, "bem" <bem@nospamcc@dk> wrote:

>Ja, og snart kommer der forslag om, at hvis DR går rundt og smider videobånd
>med en optagelse af aftenens TV-avis ind ad dørene hos folk,¨så skal de også
>betale licens, for så kan man jo se nogen af deres programmer.....

Nej da endnu nemmere..

De foreslår vel at er du borger i Danmark så har du ret til at gå på
biblioteket og låne deres internet maskiner vederlagsfrit så derfor
har du muligheden for at se deres programmer og derfor skal du
betale..

Eller hvad med hvis man nu bor på samme gade som en der har sit
fjernsyn placeret så man kan se det når man går forbi deres vindue, så
har man jo også mulighed for at se programmet hvis man lige smutter
derhen med en stol ..

Henrik

Frank E. N. Stein (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 30-05-06 18:21

On Tue, 30 May 2006 18:14:32 +0200, Henrik Madsen wrote:

> Eller hvad med hvis man nu bor på samme gade som en der har sit
> fjernsyn placeret så man kan se det når man går forbi deres vindue, så
> har man jo også mulighed for at se programmet hvis man lige smutter
> derhen med en stol ..

Såså, ikke fremsætte den slags offentligt - det kunne være Copy-Dan
lytter med.

Henrik Madsen (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 30-05-06 19:09

On Tue, 30 May 2006 19:21:26 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Såså, ikke fremsætte den slags offentligt - det kunne være Copy-Dan
>lytter med.

Ligesom man heller ikke skal snakke højt om evt. CO2
udledningsafgifter i forbindelse med udåndingsluft når
skatteministerne læser med. Han kunne jo få ideer..

Henrik

Jesper Brock (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Brock


Dato : 30-05-06 16:26


"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:qmko72lkufujpluj31ur107mi095uesgti@4ax.com...
> Dog er der forslag fremme om at du skal betale licens uanset på
> hvilken måde du har adgang til DR's programmer...Dette inkluderer også
> hvis du har internetadgang med 256Kbit eller mere for så har du adgang
> til DR's programmer via deres hjemmeside.
>
> Latterligt men sandt..


Nu er det (så vidt jeg ved) DR's ønsker til politikerne, der har betydet
udarbejdelse af lovforslaget - derfra og så til at forslaget rent faktisk
vedtages, er der heldigvis stadig et stykke vej.

Det er da ikke så svært at forstå DR's motiver... hvis jeg havde de samme
forbindelser, ville jeg da også foranstalte fremsættelse af et lovforslag
med hovedindholdet "Jesper Brock skal resten af sin levetid forsørges af
staten med et underhold, der ikke er mindre end den årsindkomst, der
oppebæres af sultanen af Brunei." Selvom jeg måske kunne få en naiv
folketingsmand til at fremsætte forslaget, ville der formentlig stadig
stadig være lang vej før forslaget kunne samle de 90 nødvendige mandater til
at blive vedtaget...

Jeg håber og tror, at intelligensen på Christiansborg for en gangs skyld
gennemskuer konsekvenserne af DR's seneste vanvittige forslag...


--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk



Henrik Madsen (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 30-05-06 17:26

On Tue, 30 May 2006 17:25:32 +0200, "Jesper Brock"
<jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> wrote:

>Nu er det (så vidt jeg ved) DR's ønsker til politikerne, der har betydet
>udarbejdelse af lovforslaget - derfra og så til at forslaget rent faktisk
>vedtages, er der heldigvis stadig et stykke vej.

Men nu er det vel så vidt jeg ved et forslag som Brian Mikkelsen har
fremført som forhandlingsobjekt i de kommende forhandlinger om et
medieforlig og det må da betyde at de har fået overtalt ihvertfald ham
til at syntes om forslaget.

Ikke at det ville komme bag på mig hvis de har fået ham forblændet for
han er sgu da også et af de største tågehorn de har derinde...Jeg er
lige ved at sige at selv Jytte Hilden må sidde og ryste på hovedet
over hvor dum HAN er..(Nå, det hører vist mest til i politik gruppen
)

>Det er da ikke så svært at forstå DR's motiver... hvis jeg havde de samme
>forbindelser, ville jeg da også foranstalte fremsættelse af et lovforslag
>med hovedindholdet "Jesper Brock skal resten af sin levetid forsørges af
>staten med et underhold, der ikke er mindre end den årsindkomst, der
>oppebæres af sultanen af Brunei." Selvom jeg måske kunne få en naiv
>folketingsmand til at fremsætte forslaget, ville der formentlig stadig
>stadig være lang vej før forslaget kunne samle de 90 nødvendige mandater til
>at blive vedtaget...

Jamen jeg bebrejder skam heller ikke DR for at de fremsætter forslaget
(Jo lidt, der er lidt megalomanisk "Ingen kan leve uden os og alle ser
DR" over deres forslag) men jeg syntes ihvertfald det er latterligt
hvis det bliver vedtaget.

Hvis det gør så rokker det ved hele internettets grundstruktur med at
når man først har betalt sig fra noget adgang via sin ISP så er alt på
nettet gratis. Er det ikke gratis og vil du have penge for dit indhold
så må du SELV sørge for at beskytte dette med password...

Jeg er fuldt ud klar over at DR slet ikke er interesseret i at pasword
beskytte deres indhold af 2 åbenlyse grunde.

1. Så kan de ikke komme og forlange betaling af alle, blot de har en
internetforbindelse ..

2. Det ville være rimeligt nemt at få belyst hvor få af borgerne der
egentligt benytter DR's hjemmeside. Altså ved at kigge på antal
requests for logins eller alternativt hvis de skrev login på regningen
så ville det være nemt at se hvor få der egentligt loggede ind.

Desuden så er den situation som frembragte deres forslag jo
selvforskyldt. De siger det er fordi alt for mange har tuner i deres
PC og ser fjernsyn den vej og dermed ikke skal betale licens..Dog er
der hjemmel i loven til at de kunne opkræve hvis de ville men det har
de så valgt ikke at gøre for at kunne fremstille det som et problem
som de så gerne vil have gjort noget ved..

>Jeg håber og tror, at intelligensen på Christiansborg for en gangs skyld
>gennemskuer konsekvenserne af DR's seneste vanvittige forslag...

Ja også mig. Hvis det går igennem så håber jeg sgu det får den
modsatte effekt og nogen begynder at melde sig ud i protest..

Henrik

per christoffersen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 31-05-06 08:12


"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9rro72d92m9d6dsj5vm23l2kl3qufn9l7m@4ax.com...
>>Jeg håber og tror, at intelligensen på Christiansborg for en gangs skyld
>>gennemskuer konsekvenserne af DR's seneste vanvittige forslag...
>
> Ja også mig. Hvis det går igennem så håber jeg sgu det får den
> modsatte effekt og nogen begynder at melde sig ud i protest..

Melde sig ud af hvad?
Folketinget? - eller regeringen?

/Per



Henrik Madsen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 31-05-06 13:14

On Wed, 31 May 2006 09:11:36 +0200, "per christoffersen"
<pc@NIXcomonto.dk> wrote:

>Melde sig ud af hvad?
>Folketinget? - eller regeringen?

Licensbetalingen..

Henrik

per christoffersen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 31-05-06 13:34


"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:q32r725e4lb7ir41fasdgnk5l2fq6n2pga@4ax.com...
> On Wed, 31 May 2006 09:11:36 +0200, "per christoffersen"
> <pc@NIXcomonto.dk> wrote:
>
>>Melde sig ud af hvad?
>>Folketinget? - eller regeringen?
>
> Licensbetalingen..

Det er jo så også det, der er lagt op til at man skal.
Som forslaget lyder nu er alle automatisk tilmeldt, medmindre man aktivt
erklærer ikke at have nogen af de elektroniske apparater, der er omfattet af
licensforpligtigelsen.

Det er skridtet før en egentlig overflytning til regulær skat, som villle
have været det mest fornuftige og enkleste, hvis ikke den siddende regering
havde været så forskrækkede over at røre ved skatten (men itl geæld gerne
øger betalingen på andre områder).

Dette er på kanten af OT her i gruppen, men hvis vi nu holder os fra den
principielle diskussion om samfundets generelle public
service-forpligtigelser, så kan det vel gå.

/Per



Henrik Madsen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 31-05-06 16:04

On Wed, 31 May 2006 14:33:57 +0200, "per christoffersen"
<pc@NIXcomonto.dk> wrote:

>Det er jo så også det, der er lagt op til at man skal.
>Som forslaget lyder nu er alle automatisk tilmeldt, medmindre man aktivt
>erklærer ikke at have nogen af de elektroniske apparater, der er omfattet af
>licensforpligtigelsen.

>Det er skridtet før en egentlig overflytning til regulær skat, som villle
>have været det mest fornuftige og enkleste, hvis ikke den siddende regering
>havde været så forskrækkede over at røre ved skatten (men itl geæld gerne
>øger betalingen på andre områder).

>Dette er på kanten af OT her i gruppen, men hvis vi nu holder os fra den
>principielle diskussion om samfundets generelle public
>service-forpligtigelser, så kan det vel gå.

Yeps.

Licensen har altid været max uretfærdig da den hverken er bestemt af
ens indkomst eller hvor mange der er i husstanden.

Hvis de kørte den over skattebilletten så ville betalingen pludseligt
være pr. individ så prisen ikke er den samme om du er 10 personer i en
husstand eller om du bor alene..

Men de kan jo ikke så godt lægge det på skatten fordi der er
skattestop...

At det så er latterligt at vedblive med at sige at der er skattestop
og så bare beskatte os ekstra på denne måde er så en anden ting.

Dog ville en beskatning over skattebilletten have en positiv effekt
eet andet sted....Skattevæsenet ville nok kunne opkræve pengene lidt
billigere end licenskontoret gør idag...50 Mill om året for at klare
den opgave..

Henrik

Peter Kirk (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Peter Kirk


Dato : 01-06-06 11:58

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:csbr725mtqufo2h1au7cdg1hqs71ub8gub@4ax.com...

> Licensen har altid været max uretfærdig da den hverken er bestemt af
> ens indkomst eller hvor mange der er i husstanden.
>
> Hvis de kørte den over skattebilletten så ville betalingen pludseligt
> være pr. individ så prisen ikke er den samme om du er 10 personer i en
> husstand eller om du bor alene..

Ja det er fuldstændigt uretfærdigt at en husstand med én person ikke betaler
mere en min husstand mere 4 personer. Jeg har næsten aldrig råderet over
fjernsynet, mens ham der bor alene altid har....




Jesper Brock (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Brock


Dato : 01-06-06 13:48


"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:447ec846$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja det er fuldstændigt uretfærdigt at en husstand med én person ikke
> betaler mere en min husstand mere 4 personer. Jeg har næsten aldrig
> råderet over fjernsynet, mens ham der bor alene altid har....


Hehe.... DEN problemstilling har jeg faktisk aldrig tænkt over. Good point
)


--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk



Henrik Madsen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 01-06-06 22:50

On Thu, 1 Jun 2006 12:58:15 +0200, "Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com>
wrote:

>Ja det er fuldstændigt uretfærdigt at en husstand med én person ikke betaler
>mere en min husstand mere 4 personer. Jeg har næsten aldrig råderet over
>fjernsynet, mens ham der bor alene altid har....

Men der er flere der kan få glæde af det samme program og du skal ikke
betale ekstra hvis du har 4 fjernsyn.

Henrik

per christoffersen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 01-06-06 12:15


"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:csbr725mtqufo2h1au7cdg1hqs71ub8gub@4ax.com...
> Hvis de kørte den over skattebilletten så ville betalingen pludseligt
> være pr. individ så prisen ikke er den samme om du er 10 personer i en
> husstand eller om du bor alene..

Skat er generelt ikke pr. individ men pr. indtægt (som kan være af
forskellig karakter).
Individer uden indtægt betaler ikke skat (feks. langt de fleste små børn).
Sammenhængen mellem forbrug og betaling er derfor i praksis umulig at
foretage (ikke engang en en ren pay-per-view ordning kan klare det).

Da der imidlertid er meget bred politisk opbakning til public service-tanken
(altså at samfundet som sådan har gavn af et fornuftigt, ikke-kommercielt
medietilbud), er det meget svært at forestille sig en anden amodel end en
meget bred tvangsmæssig fordelilgn af udgifterne.
Det ender med at blive en skattebetaling, lige så snart der kommer en
regering, som vil begynde at ændre på skattereglerne (hvad enten det bliver
den siddende, der skifter standpunkt eller en ny).

/Per



Henrik Madsen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 01-06-06 22:54

On Thu, 1 Jun 2006 13:14:55 +0200, "per christoffersen"
<pc@NIXcomonto.dk> wrote:

>Da der imidlertid er meget bred politisk opbakning til public service-tanken
>(altså at samfundet som sådan har gavn af et fornuftigt, ikke-kommercielt
>medietilbud), er det meget svært at forestille sig en anden amodel end en
>meget bred tvangsmæssig fordelilgn af udgifterne.

lart klart..

Men hvis det skal fremlægges som noget der er til "fælles bedste"
hvorfor så ikke køre det over skatten så alle skal betale, hvorfor så
overhovedet lade folk vælge om det er noget de har brug for ved at
give dem mulighed for at frasige licensen..

Desuden bliver det jo sværere og sværere og hoppe på din påstand om at
DR er et ikke kommercielt tilbud...

Hvor mange gange har vi ikke hørt at der er udtalt kritik af DR fordi
de netop ER kommercielle .. F.eks når de linker til TDC når folk
trykker på musik knappen på hjemmesiden..

>Det ender med at blive en skattebetaling, lige så snart der kommer en
>regering, som vil begynde at ændre på skattereglerne (hvad enten det bliver
>den siddende, der skifter standpunkt eller en ny).

Det bliver så bare problematisk at køre det over skatten for hvem
siger så at DR tør sige noget grimt om skatteministeren hvis han
bliver afsløret i et eller andet...Man kunne jo risikere at han ville
skære i deres budgetter som "straf"..

Henrik

per christoffersen (02-06-2006)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 02-06-06 07:55


"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:h8ou72l2amldfn1uceug35b6ig6hh5ce18@4ax.com...
> On Thu, 1 Jun 2006 13:14:55 +0200, "per christoffersen"

> Men hvis det skal fremlægges som noget der er til "fælles bedste"
> hvorfor så ikke køre det over skatten så alle skal betale, hvorfor så
> overhovedet lade folk vælge om det er noget de har brug for ved at
> give dem mulighed for at frasige licensen..

Den slags logisk tænkning hænger ikke altid sammen med politik

> Desuden bliver det jo sværere og sværere og hoppe på din påstand om at
> DR er et ikke kommercielt tilbud...

Det er ikke min påstand, - jeg forsøger bare at referere tankegangen bag
public service, som den er bredt defineret i det politiske miljø.

/Per




Henrik Stidsen (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-06-06 19:42

It happens that Henrik Madsen formulated :
> Det bliver så bare problematisk at køre det over skatten for hvem
> siger så at DR tør sige noget grimt om skatteministeren hvis han
> bliver afsløret i et eller andet...Man kunne jo risikere at han ville
> skære i deres budgetter som "straf"..

Det kan de ligeså nemt gøre nu - og ser du DR som lalleglade suckups
der pleaser regeringen mest muligt ?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste