Beskatning af udlejning af værelse
Fra : Tøsen

Dato : 27-05-06 16:27

Hej NG,

Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig )

Jeg overvejer at udleje et værelse, da jeg har muligheden for det, men også
for at få lidt extra penge.
Jeg har forsøgt at kigge i lejeloven, om hvor højt et beløb jeg må sætte,
uden at jeg behøver at opgive det til told og skat. Vi snakker om et værelse
på ca 12m2.

På forhånd tak for hjælpen...

Mvh
Tøsen

Fra : K.T.

Dato : 27-05-06 16:35

Et sted melllem 100 kr og 10000 om måneden!

Den slags beregnes grundlæggende ud fra ejendommens værdi - du kan i øvrigt
skattefrit oppebære væsentlig højere husleje, hvis værelset er møbleret end
hvis det er tomt. Derfor stil en gammel seng der - så er det jo møbleret.
(sørg lige for der er et loftrum, hvor lejer kan flytte det hen, når han
vælger at bruge ejet møblement)

Knud

Fra : Eliasen

Dato : 27-05-06 16:37

"K.T." <k.t.slet@tesprivat.dk> wrote in message

> (sørg lige for der er et loftrum, hvor lejer kan flytte det hen, når
> han vælger at bruge ejet møblement)

Han må altså ikke bruge lejet møblement?

--
Eliasen

Fra : K.T.

Dato : 27-05-06 16:46

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Han må altså ikke bruge lejet møblement?

Jo da - men er det bare proforma sat ind er det sjældent af en kvalitet, som
man har lyst til at bruge.

Knud

Fra : Eliasen

Dato : 27-05-06 22:42

"K.T." <k.t.slet@tesprivat.dk> wrote in message

> Jo da - men er det bare proforma sat ind er det sjældent af en
> kvalitet, som man har lyst til at bruge.

Den forstod du tilsyneladende (heller) ikke! Møblement der er "ejet"
kontra "lejet"?!

--
Eliasen

Fra : Gamle

Dato : 27-05-06 18:29

"K.T." <k.t.slet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse
Derfor stil en gammel seng der - så er det jo møbleret.
> (sørg lige for der er et loftrum, hvor lejer kan flytte det hen, når han
> vælger at bruge ejet møblement)

Hvem ejer så det møblement?

Mvh.
Torben

Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 27-05-06 17:09

> [...]
> uden at jeg behøver at opgive det til told og skat. Vi snakker om et værelse

Du kan kigge f.ex. her :
http://www.tax.dk/pjecer/vaerelsesudlejning_leje.htm
eller her : http://www.tax.dk/pjecer/vaerelsesudlejning_andel.htm

Bemærk venligst at KT er juragruppens berygtede tågehorn/plage, som
uden nogen egentlig viden blot udtaler sig til højre og venstre :)

Fra : Tøsen

Dato : 27-05-06 21:57

<cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Bemærk venligst at KT er juragruppens berygtede tågehorn/plage, som
uden nogen egentlig viden blot udtaler sig til højre og venstre :)

Super... Det var lige, det jeg skulle bruge. Jeg har nemlig en
ejerlejlighed, og som det ser ud til, så skal jeg heldigvis ikke rode med
alt mulig skatte-halløj )

Jeg takker mange gange for hjælpen )

Mvh
Tøsen

Fra : K.T.

Dato : 28-05-06 08:40

Din regel (ejerlejlighed) er her
http://www.tax.dk/pjecer/vaerelsesudlejning_hus.htm

Og som tidligere skrevet er den afhængig af ejendomsværdien.

Men det er der jo åbenbart et par fjolser, som ikke vil erkende - så hellere
skyde mig alt muligt personligt fnidder i skoenen.

Fra : K.T.

Dato : 28-05-06 08:31

> [...]

Bemærk venligst at KT er juragruppens berygtede tågehorn/plage, som
uden nogen egentlig viden blot udtaler sig til højre og venstre :)

Bemærk venligst at sankt peter herover ikke forstår en hujende fis. De 2
links henviser til udlejning af dele af lejelejlighed hhv. andelslejlighed,
hvilkket i tilfældet ikke er relevant.

Knud