Regler for postkasse
Fra : Niels

Dato : 27-05-06 12:51

Må jeg spærre min postkasse ?

Jeg har reklamer nej tak på min postkasse og får derfor ikke reklamer.

Jeg har også sat et skilt "Aviser nej tak" men dem smider de ind alligevel.

Lige nu får jeg hver uge

Tårnbybladet
Amagerbladet
Søndagsavisen
2770 Avisen

alle sammen nogle aviser jeg ikke læser og så smider ud (træls)

derudover får jeg telefonbøger som jeg heller aldrig bruger, da jeg har
internet.

Nu vil man oveni købet til at smide gtatisaviser i min postkasse hver dag !

Da uddelerne ikke respekterer mine skilte ser jeg ingen anden udvej end at
spærre min postkasse, men må jeg det ?

Jeg modtager i forvejen 90 % af min post elektronisk, så restprocenten kan
jeg omdirigere til min arbejdsplads.

Med venlig hilsen
Niels

Fra : K.T.

Dato : 27-05-06 13:30

Du har ingen pligt til at have en postkasse!

Knud

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-05-06 13:32

K.T. <k.t.slet@tesprivat.dk> skrev 2006-05-27:
> Du har ingen pligt til at have en postkasse!

Gad vide hvad de offentlige myndigheder så stiller op når de prøver at sende
et brev, og får det tilbage med begrundelse om, at modtageren ikke har nogen
postkasse.

Thomas

Fra : K.T.

Dato : 27-05-06 13:56

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sende
> et brev, og får det tilbage med begrundelse om, at modtageren ikke har

Hvad vil du have de skal gøre?
Det er da ikke spor anderledes end at du ikke tømmer din postkasse - i begge
tilfælde er brevet ikke kommet til dit kendskab.

Er det tilstrækkeligt vigtigt sender man nok en mand (f.eks.) fogeden ud til
adressen.

Knud

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-05-06 13:59

> Hvad vil du have de skal gøre?

Tja.

> Er det tilstrækkeligt vigtigt sender man nok en mand (f.eks.) fogeden ud til
> adressen.

Ja det må man da håbe.

Thomas

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 27-05-06 13:44

> Gad vide hvad de offentlige myndigheder så stiller op når de prøver at sende
> et brev, og får det tilbage med begrundelse om, at modtageren ikke har nogen
> postkasse.

Herude på landet ville posten nok åbne hoveddøren og smide brevet ind på
bordet.. Men da Niels tilsyneladende har E-boks og vil foranledige
resten af posten videresendt til sin arbejdsplads vil denne
problemstilling heller ikke opstå?

--
Michael

Fra : Eliasen

Dato : 27-05-06 14:04

"K.T." <k.t.slet@tesprivat.dk> wrote in message
> Du har ingen pligt til at have en postkasse!
>
> Knud

Du vrøvler i vanlig stil, Knud! Hvis nedenstående datoer er aktuelle,
hvor Niels bor, har han faktisk pligt til at have en brevkasse.

"Villaer og rækkehuse, der er opført efter 1. januar 1973, skal have
brevkasse ved indgangen til grunden. Etageejendomme skal have et
brevkasseanlæg i stueetagen, hvis de er opført efter 1. januar 1974."

Om Niels er i sin gode ret til at spærre sin postkasse melder historien
ikke noget om.

--
Eliasen

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 27-05-06 14:30

Eliasen skriblede:

> Du vrøvler i vanlig stil, Knud! Hvis nedenstående datoer er
aktuelle,
> hvor Niels bor, har han faktisk pligt til at have en brevkasse.

jamen kt (knude tossen) ved ikke bedre, for
der hvor han er arkiveret bringer pædagogerne
posten rundt på værelserne.

--
Lars Fragstrup

Fra : K.T.

Dato : 27-05-06 16:32

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Eliasen skriblede:

> aktuelle,
>
> jamen kt (knude tossen) ved ikke bedre, for
> der hvor han er arkiveret bringer pædagogerne
> posten rundt på værelserne.

Og hvad er det lige vrøvlehovedet Lars bidrager med?

Knud

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-05-06 16:58

Lars Fragstrup wrote:
> Eliasen skriblede:

> aktuelle,

> jamen kt (knude tossen) ved ikke bedre, for
> der hvor han er arkiveret bringer pædagogerne
> posten rundt på værelserne.

Nå, ja. Det forklarer jo det hele.

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : K.T.

Dato : 27-05-06 14:43

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> brevkasseanlæg i stueetagen, hvis de er opført efter 1. januar 1974."
>
> Om Niels er i sin gode ret til at spærre sin postkasse melder historien

Det gælder hvis man ønsker post bragt ud - men det er spørgeren jo lige glad
med - så der er stadig ikke et krav om postkasse (medmindre man vil gøre
krav på at få posten leveret)

Knud

Fra : Eliasen

Dato : 27-05-06 14:49

> [...]
> lige glad med - så der er stadig ikke et krav om postkasse (medmindre
> man vil gøre krav på at få posten leveret)

Nej, Knud! Der /er/ et krav om at der skal være en brevkasse. Det gælder
hvis man bor i en bolig, der er opført efter de pågældende datoer. Om
man ønsker at få bragt post ud eller ej, er sagen uvedkommende. Lad nu
være med at bøje reglerne efter dit forgodtbefindende.

--
Eliasen

Fra : K.T.

Dato : 27-05-06 16:28

> [...]
> ønsker at få bragt post ud eller ej, er sagen uvedkommende. Lad nu være
> med at bøje reglerne efter dit forgodtbefindende.

Post Danmark kan da godt sætte regler op for, hvad de vil have, men det er
stadig ikke Post Danmark som fastlægger reglerne - herunder hvorvidt der
overhovedet er hjemmel til at kræve en postkasse opsat. Post Danmark kan
naturligvis nægte at levere post, hvis den regel ikke opfyldes - men det er
jo en helt anden sag.

Knud

Fra : Holst

Dato : 27-05-06 16:42

K.T. wrote:

> [...]
> naturligvis nægte at levere post, hvis den regel ikke opfyldes - men det er

Ja, Post Danmark kan sige meget, men mere interessant er det, hvad der
står i Bekendtgørelse om postvirksomhed og postbefordring:

§ 9. Brevkasseanlæg skal opstilles i etageejendomme med flere
afleveringssteder (husstande, erhverv m.v.). I etageejendomme, der er
opført ifølge byggetilladelse udstedt før den 1. januar 1974, skal der
etableres brevkasseanlæg senest den 31. december 2009. Når
brevkasseanlægget er etableret, leveres forsendelserne til samtlige
afleveringssteder i ejendommen til anlægget. Brevkasseanlæg skal
opstilles i stueetagen i hver opgang eller ved indgangsdøren og skal
omfatte samtlige afleveringssteder i ejendommen.

Stk. 2. Det påhviler ejeren af ejendommen at opstille brevkasseanlæg.

§ 10. Brevkasser skal opstilles ved indgangen til den enkelte parcel ved
bygninger, villaer og rækkehuse med én eller flere husstande eller
erhverv m.v., når bygningen er opført ifølge byggetilladelse udstedt
efter den 1. januar 1973.

Stk.2. Det påhviler ejeren af ejendommen at opstille brevkasser.

Du finder den på http://www.retsinfo.dk - beklager jeg ikke kommer med
et direkte link, men jeg har endnu ikke fundet ud af, hvordan man linker
direkte til love og bekendtgørelse på retsinfo.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-05-06 17:53

Holst wrote:

> Du finder den på http://www.retsinfo.dk - beklager jeg ikke kommer med
> et direkte link, men jeg har endnu ikke fundet ud af, hvordan man
> linker direkte til love og bekendtgørelse på retsinfo.dk

Hvordan linker man til et dokument hos Retsinformation?
http://usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#1.5

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-05-06 14:51

After serious thinking K.T. wrote :
> Det gælder hvis man ønsker post bragt ud - men det er spørgeren jo lige glad
> med - så der er stadig ikke et krav om postkasse (medmindre man vil gøre krav
> på at få posten leveret)

Og hvor står der at det kun gælder hvis du vil have din post ?

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 27-05-06 14:52

K.T. skriblede:

> [...]
> lige glad med - så der er stadig ikke et krav om postkasse
(medmindre
> man vil gøre krav på at få posten leveret)

Så må vi hellere få noget post bragt ud
k.t.@privat.dk

--
Lars Fragstrup

Fra : -= JF =- priv

Dato : 28-05-06 13:24

Lars Fragstrup (not@dk.invalid) kradsede følgende besked i
<44785934$0$1301$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com>

> Så må vi hellere få noget post bragt ud

Og hvad præcis er grunden til at du syntes at du ville decammouflere k.t's
mailadresse og lægge den offentligt frem?
Temmelig lavmålt!

--
Mvh. John

Fra : K.T.

Dato : 28-05-06 13:34

Tja - der er jo nogle barnlige sjæle her, som tror det hele går på
enkeltpersoner. Synspunkter og holdninger er ikke gode at have, hvis det
ikke stemmer helt overens med disse sjæles!

Knud

Fra : Eliasen

Dato : 28-05-06 13:37

> [...]
> enkeltpersoner. Synspunkter og holdninger er ikke gode at have, hvis
> det ikke stemmer helt overens med disse sjæles!

Forskellen er blot, at "synspunkter" og "holdninger" - som er det eneste
du bidrager med - intet har at gøre i dk.videnskab.jura

--
Eliasen

Fra : K.T.

Dato : 28-05-06 21:07

> Forskellen er blot, at "synspunkter" og "holdninger" - som er det eneste
> du bidrager med - intet har at gøre i dk.videnskab.jura

Jura er ikke en eksakt videnskab - derfor er holdninger og synspunkter
vældigt brugbare her.

Knud

Fra : Eliasen

Dato : 28-05-06 21:54

> Jura er ikke en eksakt videnskab - derfor er holdninger og synspunkter
> vældigt brugbare her.

Igen er det et rungende "NEJ", Knud! Læs fundatsen:

"Ønskes ikke:

Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme eller rene
gætterier."

Eller fundatsen gælder måske ikke som rettesnor for dig?

--
Eliasen

Fra : K.T.

Dato : 29-05-06 05:59

Jeg kunne da aldrig drømme om at læse mere eller mindrfe underlige private
fundatser endsige respektere dem

Knud

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-05-06 08:18

"K.T." <k.t.slet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne da aldrig drømme om at læse mere eller mindrfe underlige private
> fundatser endsige respektere dem

Hvad så med at respektere den aftale du har indgået med din udbyder?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : K.T.

Dato : 30-05-06 18:13

> "K.T." <k.t.slet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad så med at respektere den aftale du har indgået med din udbyder?

Jeg overholder da alle aftaler med min udbyder! Hvad får dig til at tro
andet?

Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-06 20:37

Den 30-05-06 19.12 skrev K.T. følgende:

> Jeg overholder da alle aftaler med min udbyder! Hvad får dig til at tro
> andet?

Det kan vi konstatere ved selvsyn dagligt. Du er for øvrigt blevet gjort
opmærksom herpå gentagne gange, men det trænger åbenbart ikke ind.

Din aftale med din udbyder kan findes her:
http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/internet/bredbaand/pdf/vilkaar_internet06_spec.pdf
I afsnit 14B, punkt P, der handler om TDCs ret til at lukke din konto,
kan du læse følgende:
"Kunden overtræder gentagne gange de til enhver tid gældende uskrevne
regler for god skik på internettet."

De uskrevne regler kan findes på usenet.dk. Her kan du bl.a. læse følgende:
"Citater og hvordan man svarer på indlæg
Når du svarer på et indlæg er det vigtigt at slette de linier, du ikke
direkte kommenterer. Desuden er det god skik at skrive svarene efter
spørgsmålene".
Det bliver uddybet her:

Selvom dine svar nogle gange følger netiketten, så gør de det ikke i
langt de fleste tilfælde.

Og hvad der er yderst relevant for de fleste af dine indlæg her i gruppen:
http://usenet.dk/netikette/gruppe.html
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : K.T.

Dato : 30-05-06 20:43

Jeg har jo ikke indgået nogen aftaler om hvilke holdninger jeg skal have og
jeg har heller ikke nogensteder set at jeg er forpligtet til at læse endsige
respektere fundatser for nogen grupper.
Så længe jeg opfører mig lovligt kan jeg altså mene, læse og skrive hvad jeg
har lyst til.

Knud

Fra : Jesper Brock

Dato : 30-05-06 22:00

> jeg har heller ikke nogensteder set at jeg er forpligtet til at læse
> endsige respektere fundatser for nogen grupper.

Det er fordi, du ikke *VIL* fatte det. At respektere fundatsen er en af de
regler, der gælder for god skik på internettet.

Hvilken del af "Kunden overtræder gentagne gange de til enhver tid gældende
uskrevne regler for god skik på internettet" er det, du ikke kan forstå?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : K.T.

Dato : 31-05-06 06:08

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvilken del af "Kunden overtræder gentagne gange de til enhver tid
> gældende uskrevne regler for god skik på internettet" er det, du ikke kan

Nu er det jo ret svært at overtræde en regel, som ikke er skreven og som i
øvrigt kun er en retningslinnie.

Knud

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 30-05-06 23:48

> Det kan vi konstatere ved selvsyn dagligt. Du er for øvrigt blevet gjort
> opmærksom herpå gentagne gange, men det trænger åbenbart ikke ind.
>
> Din aftale med din udbyder kan findes her:

KLIP

Jeg har ikke indgået nogen lignende aftaler med min udbyder (Arrownet). Der
gik flere år efter jeg fik min linie, før de overhovedet gav adgang til
usenet. Gælder de uskrevne regler så ikke for mig? (håber dog ikke der er
nogle der synes jeg bryder dem).

Flemming Nielsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-05-06 00:00

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke indgået nogen lignende aftaler med min udbyder (Arrownet).
> Der gik flere år efter jeg fik min linie, før de overhovedet gav adgang
> til usenet. Gælder de uskrevne regler så ikke for mig?

Jo, de er bare ikke en del af en juridisk aftale du har indgået, som det
soleklart er i Knuds tilfælde

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 31-05-06 01:10

> "Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
>
> Jo, de er bare ikke en del af en juridisk aftale du har indgået, som det
> soleklart er i Knuds tilfælde

Ja, men da der ikke er indgået en juridisk bindende aftale om brug af
usenet, kan udbyderen vel ikke lukke min linie? Dette kræver vel en
fornyelse af min kontrakt? Jeg har netop været inde og læse deres
abonnementsvilkår, og der står ingenting der ligner TDC's vilkår og
sanktioner. Det eneste der står om usenet, er at man ikke må spamme
grupperne.

http://www.arrownet.dk/smorumnet/index.php?menu_id=3&id=5&file=../inc/content/abo_current.php

Flemming Nielsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-05-06 06:23

> Ja, men da der ikke er indgået en juridisk bindende aftale om brug af
> usenet, kan udbyderen vel ikke lukke min linie?

Er der intet krav om god skik?

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 31-05-06 06:31

> "Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
>
> Er der intet krav om god skik?

Ok, fandt lige den her:

4.5 Arrownet kan endvidere afbryde forbindelsen, hvis den benyttes i strid
med den gængse etikette for brug af internettet.

Flemming Nielsen

Fra : Jesper Brock

Dato : 31-05-06 08:44

> 4.5 Arrownet kan endvidere afbryde forbindelsen, hvis den benyttes i strid
> med den gængse etikette for brug af internettet.

Dammm... så kan K.T. ikke engang skifte over til Arrownet og på den måde få
lov at topposte så meget, han lyster.... )

Fra : K.T.

Dato : 31-05-06 18:07

Der skal vist mere end redaktionelle forhold til at man lovligt kan lukke af
for nogen. Overtræder man injurielovgvingen, bedrageri eller andet ja - men
ellers holder den ide ikke i byretten.
Knud

Fra : K.T.

Dato : 31-05-06 18:27

Hvori består det soleklare?

At jeg ikke er enig med dig i hvad der er hensigtmæssigt at skrive her på
nettet gør da ikke min holdning ringere (eller bedre) end din. I hvertfald
kan det aldrig blive at betragte som en overtrædelse af noget som helst.

Knud

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-05-06 18:32

> Hvori består det soleklare?

At du har indgået en aftale med nogle vilkår, som blandt indebærer at du
skal netiketten og de vedtagne fundatser.

> At jeg ikke er enig med dig i hvad der er hensigtmæssigt at skrive her på
> nettet gør da ikke min holdning ringere (eller bedre) end din.

Nej

> I hvertfald kan det aldrig blive at betragte som en overtrædelse af noget
> som helst.

Jo, det er en overtrædelse af gældende netikette at nægte at følge den.

Fra : K.T.

Dato : 31-05-06 19:07

Du vrøvler min kære ven - man kan ikke overtræde en uskreven regel, som end
ikke er klart defineret. Netikette er retningslinjer, som nogen er enige i
og følger - andre mener det er nonsens og opfører sig normalt.

Knud

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-05-06 20:42

> Du vrøvler min kære ven - man kan ikke overtræde en uskreven regel, som
> end ikke er klart defineret. Netikette er retningslinjer, som nogen er
> enige i og følger - andre mener det er nonsens og opfører sig normalt.

Ikke desto mindre har du indgået en aftale hvor du indviliger i at følge
uskrevne regler. Hvis du ikke ser dig i stand til at følge uskrevne regler
kan jeg ikke se hvordan du kan indgå en sådan aftale i god tro.

Fra : K.T.

Dato : 31-05-06 20:47

Hvordan bærer du dig ad med at følge nogen regler, som du ikke kender?

Knud

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-05-06 21:19

> Hvordan bærer du dig ad med at følge nogen regler, som du ikke kender?

Jeg kender skam fint de regler det forventes at jeg følger på usenet.
Spørgsmålet er nærmere hvordan du kan finde på at indgå en aftale om at
overholde nogle regler som du ikke mener du kan overholde.

Fra : Jesper Brock

Dato : 01-06-06 10:08

"K.T." <k.t.slet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan bærer du dig ad med at følge nogen regler, som du ikke kender?

Nu er det jo ovenud svært for dig at påstå, at du ikke kender reglerne, og
ikke har haft mulighed for at sætte dig ind i dem.

Jeg vil tro at en googling vel kan frembringe omkring 5000 indlæg
(cirka...), hvor velmenende personer (deriblandt undertegnede) har postet
links til netetiketten. Desværre fejes de alle sammen af med svar i retning
af "jeg gider ikke følge *jeres* regler".

Det rigtig interessante er dog, at du udmærket evner at følge netiketten for
blandt andet citatteknik, så snart du selv har brug et svar... resten af
tiden gider du så bare ikke af uvisse årsager... hvorfor?

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 01-06-06 11:12

Jesper Brock skriblede:

> [...]
brug et
> svar... resten af tiden gider du så bare ikke af uvisse

Det må være ulempen ved at have to
hjernehalvdele der modarbejder hinanden.

--
Lars Fragstrup

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-06-06 13:42

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> writes:

> Jesper Brock skriblede:

> brug et
> årsager...
>
> Det må være ulempen ved at have to
> hjernehalvdele der modarbejder hinanden.

Har han virkeligt to hjernehalvdele? Jeg troede det var 2 kvart-hjernedele der
modarbejdede hinanden? Den sidste halvdel er jo bare grød, der falder ud
af øret når han tipper hovedet og det er lidt irriterende for
plejepersonalet på anstalten, når de skal gå og feje grød op hele tiden.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-05-06 22:49

> Jeg overholder da alle aftaler med min udbyder! Hvad får dig til at tro
> andet?

Du skriver:
"Jeg kunne da aldrig drømme om at læse mere eller mindrfe underlige private
fundatser endsige respektere dem"

Det er i strid med kundevilkårernes krav om at overholde gældende skik på
internettet, herunder usenet.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-05-06 17:10

"K.T." <k.t.slet@tesprivat.dk> writes:

> Jeg kunne da aldrig drømme om at læse mere eller mindrfe underlige private
> fundatser endsige respektere dem
>
> Knud

_ww _a+"D
y#, _r^ # _*^ y`
q0 0 a" W*` F ____
; #^ Mw` __`. . 4-~~^^`
_ _P ` /'^ `www=.
, $ +F ` q
K ] ^K` MMM MMM MMM
, #_ . ___ r ], HATE THE TASTE
_*.^ '.__dP^^~#, ,_ *, OF THAT ASSHOLE
^b / _ `` _F ] ]_
'___ ' ~~^ ] [
:` ]b_ ~k_ ,` yl
#P `*a__ __a~ z~`
#L _ ^------~^` ,/
~-vww*"v_ _/`
^"q_ _x"
__#my..___p/`mma____
_awP",`,^"-_"^`._ L L #
_#0w_^_^,^r___...._ t [],"w
e^ ]b_x^_~^` __, .]Wy7` x`
'=w__^9*$P-*MF` ^[_.=
^"y qw/"^_____^~9 t
]_l ,'^_`..=== x'
">.ak__awwwwWW###r
##WWWWWWWWWWWWWW__
_WWWWWWMM#WWWW_JP^"~-=w_
.____awwmp_wNw#[w/` ^#, ~b___.
` ^^^~^"W___ ]Raaaamw~`^``^^~
^~"~---~~~~~~`

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : HJS

Dato : 28-05-06 14:20

> Så må vi hellere få noget post bragt ud

Idiot !

Håber godt at du ved at du bryder alle etiske regler.

Hans

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-05-06 14:53

> Håber godt at du ved at du bryder alle etiske regler.

Det betyder ikke en hylende fis. Jeg aner ikke hvem der har fået opfundet
den idé at en offentlig mailadresse bliver overfyldt med alt muligt, men
sandt er det altså ikke uanset hvor mange der påstår det.

Mvh Maria

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-05-06 15:00

Maria Frederiksen skrev:

> Det betyder ikke en hylende fis. Jeg aner ikke hvem der har fået opfundet
> den idé at en offentlig mailadresse bliver overfyldt med alt muligt, men
> sandt er det altså ikke uanset hvor mange der påstår det.

Du ved for lidt. Spørg mig i en mail hvis du vil have den lange
forklaring.

--
Bertel

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-05-06 15:13

> Du ved for lidt. Spørg mig i en mail hvis du vil have den lange
> forklaring.

Du ved selv at jeg bruger en rigtig mailadresse i nyhedsgrupperne, ikke? Og
det har jeg gjort i 7-8 år. Det, der udløser spammail er typisk besøg på
hjemmesider, men dem afmelder jeg bare. Så har jeg fred igen.

Mvh Maria

Fra : Holst

Dato : 28-05-06 15:32

Maria Frederiksen wrote:

> Det betyder ikke en hylende fis. Jeg aner ikke hvem der har fået opfundet
> den idé at en offentlig mailadresse bliver overfyldt med alt muligt, men
> sandt er det altså ikke uanset hvor mange der påstår det.

Min nuværende mailadresse er newsmar06@shelter.dk, fordi jeg ikke lige
har fået ændret den i de seneste par måneder. Ellers plejer jeg at ændre
den omtrent én gang om måneden.

newsmar06@shelter.dk er jeg sluppet heldigt med, for på denne modtager
jeg nok kun en enkelt spammail daglig i gennemsnit. Ellers var den nok
også skiftet for længe siden. Det er først her i den seneste uge, at
mængden af spammails er begyndt at tage til.

Men nogle af de forrige er indimellem allerede dagen efter første brug
på Usenet blevet udsat for spam. På én af de forrige adresser i vinter
engang, det var vist newsdec05@shelter.dk, modtog jeg efter 2-3 ugers
brug nok gennemsnitligt omkring 10 spammails om dagen.

Så der er absolut ingen tvivl om, at mailadresser, der anvendes på
Usenet, modtager man helt sikkert uønskede spammails.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-05-06 16:39

> Så der er absolut ingen tvivl om, at mailadresser, der anvendes på
> Usenet, modtager man helt sikkert uønskede spammails.

Det gør man uanset hvad. Jeg har en arbejdsmail, der aldrig har været brugt
hverken i nyhedsgrupper eller på hjemmesider, men alligevel kommer der
spammails. Min nuværende har jeg brugt i mange år uden de store problemer.
Når der kommer mere en 20 mails om dagen, begynder jeg at afmelde dem fra en
kant af, og så får jeg fred en periode igen.

Mvh Maria

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 28-05-06 16:52

> Det gør man uanset hvad.

Måske, men mængden bliver betydeligt større hvis adressen bruges på usenet.
At det ingen betydning har om man bruger den på usenet eller ej kan du
påstå fra nu af og til jul, uden det bliver rigtigt af den grund.

> Jeg har en arbejdsmail, der aldrig har været brugt
> hverken i nyhedsgrupper eller på hjemmesider, men alligevel kommer der
> spammails.

Ærgerligt, men sandsynligheden for at en spam-robot af sig selv vil
"gætte" på en adresse der hedder newsmar06@hans domæne er ca. lig nul.

Hedder din mail derimod maria@arbejdspladsens domæne er der større
sandsynlighed

> Når der kommer mere en 20 mails om dagen, begynder jeg at afmelde dem fra en
> kant af, og så får jeg fred en periode igen.

Dem du ikke selv har tilmeldt er det umådeligt dumt at "afmelde".

--
Michael

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-05-06 17:13

> Dem du ikke selv har tilmeldt er det umådeligt dumt at "afmelde".

Jep, det fortæller alle mig, men så længe det virker, så gør jeg det - og
jeg kender godt alle historierne. De gælder åbenbart bare ikke i mit
tilfælde. Herligt, herligt.

Mvh Maria

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-05-06 15:32

> [...]
> brevkasse ved indgangen til grunden. Etageejendomme skal have et
> brevkasseanlæg i stueetagen, hvis de er opført efter 1. januar 1974."

Og hvis huset er fra før disse datoer, er det ok at postkassen befinder sig
på huset. Der er ingen ret til ikke at have en postkasse. Vi fik faktisk et
påbud om at sørge for at få en sat op, dengang vi flyttede ind - det var
ikke lige det første, vi fik gjort.

Mvh Maria

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-05-06 16:24

> Og hvis huset er fra før disse datoer, er det ok at postkassen befinder
> sig på huset. Der er ingen ret til ikke at have en postkasse.

Hvor er hjemlen til det krav?

Fra : Holst

Dato : 27-05-06 16:42

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Hvor er hjemlen til det krav?

I lovene.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-05-06 17:03

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
> I lovene.

Det ligger jo ligesom i begrebet hjemmel, så det er ikke voldsomt
værditilførende at sige det.
Hvilken lov?

Fra : Holst

Dato : 27-05-06 17:23

> Det ligger jo ligesom i begrebet hjemmel, så det er ikke voldsomt
> værditilførende at sige det.
> Hvilken lov?

Se mit tidligere indlæg:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-05-06 21:54

> Se mit tidligere indlæg:

Der er ikke noget i det der understøtter påstanden om at ALLE skal have
postkasse..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-05-06 17:30

Niels skrev:

> Jeg har reklamer nej tak på min postkasse og får derfor ikke
> reklamer.

> Jeg har også sat et skilt "Aviser nej tak" men dem smider de
> ind alligevel.

Det skal de. Det får de og deres firma penge for.

> derudover får jeg telefonbøger som jeg heller aldrig bruger, da jeg har
> internet.

Hvorfor afmelder du dem ikke? Det koster kun en opringning.

> Da uddelerne ikke respekterer mine skilte

De respekterer de regler de er underlagt. Dit skilt viser at du
har en aftale med Post Danmark om at de ikke giver dig reklamer,
og det overholder de. Skiltet forpligter ikke andre uddelere, og
budene ville få ballade hvis de ikke gjorde som de har fået
besked på.

Dit private skilt kan ikke aflyse den aftale som budene har med
deres arbejdsgiver, og heller ikke den som arbejdsgiveren har med
firmaet om at dele ud til alle.

--
Bertel

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-05-06 17:45

> derudover får jeg telefonbøger som jeg heller aldrig bruger, da jeg har
> internet.

Vi gravede så lige et kabel over en lørdag. Det er ikke rigtigt nemt at
finde et telefonnr på en elektriker med vagt uden en telefonbog at lede i.

Mvh Maria

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-05-06 18:14

Maria Frederiksen skrev:

> Vi gravede så lige et kabel over en lørdag. Det er ikke rigtigt
> nemt at finde et telefonnr på en elektriker med vagt uden en
> telefonbog at lede i.

118?

--
Bertel

Fra : Ole Geisler

Dato : 27-05-06 21:16

Med telefonkablet gravet over?

Skolelærerne slår til igen.

Fra : Holst

Dato : 27-05-06 21:22

Ole Geisler wrote:

> Med telefonkablet gravet over?

De fleste har en mobiltelefon i dag.

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-05-06 21:23

Ole Geisler skrev den 27-05-2006 22:15:

> Med telefonkablet gravet over?
>
> Skolelærerne slår til igen.

Nogensinde hørt om den der opfindelse som man kalder mobiltelefon.

De unge er helt vilde med det

mvh

Carsten

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-05-06 21:26

On Sat, 27 May 2006 22:15:43 +0200, Ole Geisler wrote:

> Med telefonkablet gravet over?
>
> Skolelærerne slår til igen.

Hvis man er interesseret i at finde et telefonnr, så må man gå ud fra
at der er en mulighed for at ringe. Det behøver man ikke at være
skolelærer for at indse.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-05-06 21:48

Ole Geisler <reptech@mail.dk> writes:

> Med telefonkablet gravet over?

Bortset fra at man næppe ringer til en elektriker, når man har et
overgravet telefonkabel, kan du så fortælle mig hvordan en telefionbog
skulle hjølpe i det tilfælde?

> Skolelærerne slår til igen.

Nu vil jeg nødig beskyldes for at lyve, ellers ville "Geniet slår til
igen" sikkert have været et passende svar.

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-05-06 01:55

Anders Wegge Jakobsen wrote on 27-05-2006 :

> Bortset fra at man næppe ringer til en elektriker, når man har et
> overgravet telefonkabel, kan du så fortælle mig hvordan en telefionbog
> skulle hjølpe i det tilfælde?

Den indeholder nok TDC's fejlmeldingsnummer - men man kan jo bare ringe
80808080, de skal nok fortælle hvor man skal henvende sig :)

Moo point: It´s like a cow´s opinion. It just doesn´t matter. It´s
"moo".
- Joey Tribianni, "The One Where Chandler Doesn´t Like Dogs".

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-05-06 02:59

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> writes:

> Den indeholder nok TDC's fejlmeldingsnummer - men man kan jo bare
> ringe 80808080, de skal nok fortælle hvor man skal henvende sig :)

Medmindre TDC har staret en service der holder øje med røgsignaler
fra brændende telefonbøger, har jeg lidt svært ved at se hvordan den
skulle være brugbar i det tilfælde hvor telefonledningen er gravet
over?

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-05-06 03:10

Anders Wegge Jakobsen pretended :

> [...]
> fra brændende telefonbøger, har jeg lidt svært ved at se hvordan den
> skulle være brugbar i det tilfælde hvor telefonledningen er gravet

Når nu man låner naboens telefon eller bruger sin mobiltelefon tror nu
nummeret er ret godt at have...

Fra : Allan Olesen

Dato : 28-05-06 09:37

Henrik Stidsen wrote:
> Når nu man låner naboens telefon eller bruger sin mobiltelefon tror nu
> nummeret er ret godt at have...

Kører vi ikke lidt rigeligt i ring nu?

Hvis du har mulighed for at ringe til den service, du mangler nummeret
på, har du også mulighed for at ringe til oplysningen.

Har du ikke mulighed for at ringe til den service, du mangler nummeret
på, kan det være ligemeget, om du har mulighed for at ringe til oplysningen.

Der kan højst blive tale om, at man må stikke naboen en 20'er for at
holde ham skadesløs for udgiften til opkaldet til oplysningen.

--
Allan Olesen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-05-06 14:56

Fordi det var et el-kabel, og det halve af bebyggelsen var uden strøm? 118
er meget lidt hjælpsom, i den situation. De kan finde en adresse, de kan
finde en el-installatør, men de kan ikke finde den nærmeste med vagt. Derfor
er en telefonbog en praktisk ting.

Og mobiltelefoner virker faktisk ikke alle steder selv om nogle tror det.

Mvh Maria

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-05-06 19:35

Maria Frederiksen explained :

> Fordi det var et el-kabel, og det halve af bebyggelsen var uden strøm?

Hvad har telefonkablet så med historien at gøre ? ;)

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-05-06 21:20

> Hvad har telefonkablet så med historien at gøre ? ;)

Overhovedet ingenting - der var en, der troede at det var telefonkablet, der
var gravet over og at det var derfor Internettet ikke virkede. Det var det
ikke, det var strømmen, der var væk.

Vi er vist meget langt væk fra postkasser nu, er vi ikke?

Mvh Maria

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-05-06 21:37

Maria Frederiksen wrote :

> Overhovedet ingenting - der var en, der troede at det var telefonkablet, der
> var gravet over og at det var derfor Internettet ikke virkede. Det var det
> ikke, det var strømmen, der var væk.

Ahh, logisk :)

> Vi er vist meget langt væk fra postkasser nu, er vi ikke?

Nej nej, strøm - internet - email - post - postkasse ;)

"I read biographies of the greats, and they were so messed up that I
thought I'd better mess myself up. But I couldn't. I'm too small." -
Winona Ryder

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-05-06 05:55

Ole Geisler skrev:

> Med telefonkablet gravet over?

Hvorfor leder de mon efter et telefonnummer?

> Skolelærerne slår til igen.

Og igen ...

--
Bertel

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-05-06 15:42

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> writes:

> Hvorfor leder de mon efter et telefonnummer?

> Og igen ...

Hvis det bliver ved og ved med at fortsætte på den her måde, ender det med at skolelærerne med Blertel i spidsen overtager al magten i samfundet og vi andre bliver deres ydmyge slaver, indenfor hvert vores respektive felt.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : -= JF =- priv

Dato : 28-05-06 14:58

Ole Geisler (reptech@mail.dk) kradsede følgende besked i
<aqch72thlmke8rm1rqifi0ka5bdu2uqkmc@4ax.com>

> Med telefonkablet gravet over?

Endnu er der aldrig nogen som har gravet kablet til min mobiltelefon over!

--
Mvh. John

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-05-06 15:27

> Endnu er der aldrig nogen som har gravet kablet til min mobiltelefon over!

Du har prøvet for lidt så

Thomas

Fra : Gert

Dato : 28-05-06 22:42

On Sat, 27 May 2006 13:51:06 +0200, "Niels" <niels@humlemand.com>
wrote:

>Da uddelerne ikke respekterer mine skilte ser jeg ingen anden udvej end at
>spærre min postkasse, men må jeg det ?

Niels, hvilket et af de 47 "svar" synes du var mest begavet ?