Kan en sælger af en andelslejlighed, retsf~
Fra : Lantino

Dato : 26-05-06 20:19

Hej NG,

Hvis en sælger af en andelslejlighed forinden af salget har fremlejet
andelslejligheden til den pågældende køber, kan sælgeren af
andelslejligheden så retsforfølges for, for høj leje???

/Karsten

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-05-06 20:27

Lantino wrote:

> Hvis en sælger af en andelslejlighed forinden af salget har
> fremlejet andelslejligheden til den pågældende køber, kan
> sælgeren af andelslejligheden så retsforfølges for, for høj
> leje???

Du kan, ligesom alle andre lejere i dette land, klage til Huslejenævnet
i din kommune over huslejens størrelse. Huslejenævnet kan nedsætte
huslejen, i et vist omfang med tilbagevirkende kraft (jeg kan ikke huske
hvor lang tid tilbage). Når Huslejenævnet har afsagt sin kendelse, kan
parterne anlægge sag ved Boligretten, hvis de er uenige. I Københavns
Kommune er der dog en melleminstans i form af et ankenævn for
huslejenævnet.

--
Jesper Lund