Digitarian/Lovefil "inkassovarsel"
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 25-05-06 15:43

Øv... er der slet ingen, der kan komme med input til nedenstående?:

Jeg skrev mig op til dengang Digitarian, nu Lovefilm i januar. Modtog mine
sidste film derfra i starten af april, og da jeg har haft voldsomt travlt,
har jeg haft disse film liggende nu mere end en måned uden at se dem.

Digitarian fornyer abonnementet automatisk, jeg tænker derfor ikke på at
forny det, men jeg opdager så, at de har sendt mig en række emails (en
konto, jeg ikke tjekker ofte), hvor der først står, at der var en fejl i
automatisk fornyelse, og at abonnementet derfor ikke er fornyet - hvorfor
forstår jeg ikke, for jeg har ikke fået nyt kort, og kontoen er ikke
spærret. Desuden en mail om, at de vil have de film tilbage, jeg har
liggende, og endnu en, hvori de truer med at lade sagen gå til en incasso.
Jeg svarer tilbage, hvori jeg beskriver problemet og sender straks filmene
tilbage, og jeg har i går fået en mail fra dem, hvori der står, at de har
modtaget filmene. Nu har jeg så fået en inkassovarsling, hvori de vil have
mig til inden ti dage at betale for faktura xxx (som jeg aldrig har fået)
pålydende 2x DVDfilm a 450,-, et abonnement og gebyr, ialt 1.289,-

Ok, jeg har sovet lidt i timen, men i den tro, at abonnementet blot har
forsat ufortrødent, og straks jeg er blevet opmærksom på, at det ikke var
tilfældet, har jeg sendt filmene tilbage.

Hvordan står man som forbruger i den situation - jeg mener ikke selv, at jeg
har handlet i ond tro, fejlen med manglende fornyelse ligger ikke hos mig og
jeg har afleveret filmene. Men det er måske sagen uvedkommende set udfra en
juridisk vinkel?

Vh, Lars.