Udlejer chikanerer - Part II
Fra : Anders

Dato : 22-05-06 22:02

(Part 1 - tjek venligst tråden 11.05.06 kl 15:36).

I dag har jeg været til møde med min udlejere (der er 2 individuelle der
ejer byningen).

Min lejlighed er (på papiret) 72m2, 2+1 værelses (dobbelt-stue).

Min kæreste og jeg bor ikke sammen, men hun bor omkring 500 meter væk, og
overnatter her ofte - tit 2-3 dage i træk. Nu klager udlejeren over at min
kæreste er her så ofte, og siger at det må hun ikke. De chikanerer og kommer
med krav til mig som ingen steder står (jeg har skrevet under på en
husorden, som jeg overholder).

Så det de vil have er, at min kæreste godt kan komme på besøg, men kun måske
det halve af dagen - og må ikke overnatte. Og så siger de at det går ud over
vandregningen (inkl. i huslejen - ingen måler).

De siger at vi har aftalt at jeg er den eneste der skal bo i lejligheden,
men det er ikke skrevet i lejekontrakten. Min kæreste bor her heller ikke.
Hun har ikke adresse her eller noget.

De mener heller ikke at min kæreste må være i lejligheden, når jeg ikke er
hjemme. De går og holder øje med mig/os. Hvornår jeg kommer og går, hvornår
hun er her. Om hun går i bad her (alle lejligheder har deres eget
badeværelse, men det ligger på bagtrappen).

Er der nogen der ved om det er noget LLO kan hjælpe mig med, eller skal jeg
have fat i en advokat for at forklare dem at de er galt på den juridisk og
at jeg vil have den chikane til at stoppe. Hvad gør jeg?

Mvh,

Anders

Fra : MicJen

Dato : 22-05-06 22:46

Hej Anders

Jeg vil anbefale dig at henvende dig til LLO i første omgang.
Det koster ca. 3-400,- for et års kontingent.

De har før hjulpet mig, og de er i hvertfald billigere end en advokat.

Mvh
Michael

Fra : Davidsen

Dato : 23-05-06 22:18

"MicJen" <michaelgsjensen@FJERN_DETTE_TAKgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Anders
>
> Jeg vil anbefale dig at henvende dig til LLO i første omgang.
> Det koster ca. 3-400,- for et års kontingent.

Kr. 600,- nu om dage.

Mvh
Davidsen

Fra : Anders

Dato : 25-05-06 14:01

"Davidsen" <davidsen@REMOVETHIStdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> "MicJen" <michaelgsjensen@FJERN_DETTE_TAKgmail.com> skrev i en meddelelse

> Kr. 600,- nu om dage.

Kr. 350,- - har lige fået girokort ;)

- Anders

Fra : Jubii

Dato : 22-05-06 23:11

On Mon, 22 May 2006 23:01:56 +0200, "Anders" <no@email.not> wrote:
in dk.videnskab.jura
>(Part 1 - tjek venligst tråden 11.05.06 kl 15:36).

Og du har ikke svaret på noget der.

>Er der nogen der ved om det er noget LLO kan hjælpe mig med, eller skal jeg
>have fat i en advokat for at forklare dem at de er galt på den juridisk og
>at jeg vil have den chikane til at stoppe. Hvad gør jeg?

Hvorfor hjælpe dig når du ikke svarer på spårgsmål eller blot kommenterer?
Du har fået svar i part 1. De samme svar gælder stadig.