Fortryde gravering i armbånd..
Fra : Ukendt

Dato : 20-05-06 11:18

Hej NG

Jeg har fået et armbånd af min kæreste som vi nu har været nede og få
indgraveret et navn i.

Vi var for nogle dage siden nede og se på det første resultat, men det var
alt for skævt!.. så vi bad dem om at lave det om.

Nu er mit spørgsmål så, hvis vi nu er utilfredse med det næste resultat, og
derfor ikke vil have det lavet hos den forhandler alligevel. Får vi så bare
det mishandlede armbånd tilbage(hvilket er blevet en del tyndere eftersom
man skal fjerne et lag hver gang det skal laves om) eller skal vi have et
armbånd tilbage i samme stand som det vi afleverede?

På forhånd tak for eventuelle besvarelser :)

Med Venlig Hilsen
Brian Rosenkrantz

Fra : Jens \( PilleBo er n~

Dato : 21-05-06 09:48

Brian Rosenkrantz wrote:
> [...]
> som det vi afleverede?
>
> På forhånd tak for eventuelle besvarelser :)

Hvad fanden tror du selv...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-05-06 11:46

Brian Rosenkrantz skrev:

> [...]

> man skal fjerne et lag hver gang det skal laves om) eller skal vi have et
> armbånd tilbage i samme stand som det vi afleverede?

Det er ikke til at sige uden at kende meget mere til sagen og
uden at kunne se den foregående gravering og armbåndet. Det hele
kommer an på hvad I har aftalt, hvor mishandlet armbåndet er samt
hvad I kunne forvente.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 06:13

"Bertel Lund Hansen" wrote in message

> [...]
> uden at kunne se den foregående gravering og armbåndet. Det hele
> kommer an på hvad I har aftalt, hvor mishandlet armbåndet er samt

Det kan være jeg skulle have skrevet lidt anderledes ud fra de svar jeg har
fået...

Jeg vil prøve at sammenligne det med at man går ned til en mekaniker og skal
have udskiftet døren.
Man snakker meget frem og tilbage om hvordan resultatet skal være(samme type
og samme farve osv.), men alligevel har man fået en dør på som slette ikke
passer og i en anden farve.

Skal man så bare acceptere det?... og hvad hvis han laver det om og
resultatet stadig er noget lo..?

Er det så bare surt at man ikke tog et billede af det første resultat for at
kunne bevise det?

Da der skulle skrives noget på armbåndet på koreansk gik jeg meget op i at
han vidste hvordan det skulle stå. Tegnede og forklarede i lang tid.

Vil lige påpege at jeg sagtens kan købe et nyt armbånd selv og glemme alt om
det gamle, men undrer mig bare over om man skal acceptere alt i dette
tilfælde?

Med Venlig Hilsen
Brian Rosenkrantz

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-05-06 07:24

Brian Rosenkrantz skrev:

> [...]
> og samme farve osv.), men alligevel har man fået en dør på som slette ikke

Så er aftalen ikke opfyldt.

> Skal man så bare acceptere det?

Nej. Men det er nemmere at se på en bildør om den virker
ordentligt, og om den har den rigtige farve, end det er at se på
et armbånd om en gravering er pæn - og det er umuligt hvis den nu
er slebet væk.

> ... og hvad hvis han laver det om og resultatet stadig er noget
> lo..?

Så er aftalen stadig ikke opfyldt, men med armbåndet står du
formodentlig med et vanskeligt bevisproblem.

> Er det så bare surt at man ikke tog et billede af det første
> resultat for at kunne bevise det?

Det er ikke surt (= håbløst), men det er vanskeligt. Hvis
gravøren ikke har udført den opgave han blev stillet, må han gøre
det om, og hvis han ødelægger armbåndet derved, må han skaffe et
nyt i samme kvalitet.

Men man kan diskutere længe om om det er ødelagt, og hvad der har
samme kvalitet. Men gå til gravøren og sig at du hverken er
tilfreds med første eller andet forsøg, og sig at du ikke vil
betale for det, og at du vil have et nyt armbånd (hvis det er
ødelagt). Men du får ikke andet ud af sagen end det du selv kan
forhandle dig til med ham.

> Vil lige påpege at jeg sagtens kan købe et nyt armbånd selv og
> glemme alt om det gamle, men undrer mig bare over om man skal
> acceptere alt i dette tilfælde?

Udgangspunktet er at en aftale er en aftale, og hvis den ene part
ikke vil opfylde den, så ophæves den - man skal ikke betale (fuld
pris) for noget man ikke får eller som ikke er godt nok.

Problemet er bare at i små sager er der ingen måde at
gennemtvinge sin ret på, og i store tager det lang tid og koster
penge undervejs (retssag).

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 07:13

> [...]
> betale for det, og at du vil have et nyt armbånd (hvis det er
> ødelagt). Men du får ikke andet ud af sagen end det du selv kan

Mange tak for dine svar!

Det var næsten også det jeg havde regnet med, men skulle lige være sikker.

Og igen... tak for din tid

Med Venlig Hilsen
Brian Rosenkrantz

Fra : Mr. X

Dato : 21-05-06 13:03

"Brian Rosenkrantz" <mrguffy at gmail dot com> skrev i en meddelelse
> [...]
> armbånd tilbage i samme stand som det vi afleverede?
>
> På forhånd tak for eventuelle besvarelser :)

Du kan jo hellere ikke forvente at få en ny arm hvis du er utilfreds med en
tatovering du har fået lavet på armen. Hvem skal afgøre om det er pænt eller
grimt ?

Fra : per christoffersen

Dato : 22-05-06 08:27

"Mr. X" <humle10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du kan jo hellere ikke forvente at få en ny arm hvis du er utilfreds med
> en tatovering du har fået lavet på armen. Hvem skal afgøre om det er pænt
> eller grimt ?

Kunne man evt. bede om en henvisning til paragraffer og praksis, der fører
frem til den udlægning?

Det er jo ikke en lovquiz det her...

/Per