TELIA og opsigelse af abb.
Fra : Nuno Alexandre

Dato : 19-05-06 19:34

Hej,
Jeg har været kunde hos telia mobile indtil november sidste år, og
kontrakten blev opsagt flere gange, dog
tråt opsigelse først i kraft fra engang i Februar eller Mars efter utalige
opkald til kundeservice...

Sidste uge modtog jeg en regning, som TELIA siger at den ikke blev betalt,
dateret Januar 2006.
Det regning har jeg aldrig modtaget, og jeg var på det tidspunkt allerede
kunde hos et andet selskab.
dog valgte jeg at betale de 39 kroner for at få en fredeligt afslutning på
sagen.
Og jeg havde PBS aftale med TELIA mobile - dog siger TELIA at jeg aldrig har
haft PBS - Jeg kan bevise det.

Idag modtager jeg så en rykker på 100kr - pga regning blev forsent betalt -
dvs 5 måneder senere...
Understreger at jeg har aldrig modtaget regningen eller blev opkrævet i PBS.

Jeg har brugt masser af tid og penge på det her.

Har i nogle råd om hvad man skal gøre i denne situation ?

Man kan spørge om hvorfor har TELIA kun nu, 5 måneder senere, opdaget at det
var en regninger som ikke var blev betalt?

Er det lovligt at TELIA sender regninger og rykker ud som er 5 måneder
gammel ? til en ikke telia kunde?

kontrakten hos TELIA er opsagt og fået bekræftelse d.d. af en TELIA
medarbejder.
Så de kan vel ikke kræve at jeg betaler regning ?

Det handler ikke så meget om 100 eller 200 kroner, jeg lever jo nok - det er
et princip sag.
Kan det passe at de kan slip afsted med denne slags nummer, eller hvad ?

tak.

--
nuno

Fra : Basil

Dato : 19-05-06 20:40

Nuno Alexandre har bragt dette til os:
> [...]
> et princip sag.
> Kan det passe at de kan slip afsted med denne slags nummer, eller hvad ?

Et ikke juridisk svar:
Telia er meget svære at slippe af med, de bliver ved og ved med at
sende regninger og rykkere.
Jeg håber nogen kan give dig et svar på hvad du skal gøre.
Kai

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-05-06 20:45

Basil skrev:
> [...]
> regninger og rykkere.
> Jeg håber nogen kan give dig et svar på hvad du skal gøre.

Åhh jo, det tog os et halvt år at slippe væk igen, uden nogensinde at
have modtaget et simkort fra dem...

Det var ikke nok at have fået det på skrift fra tre forskellige ansatte,
at vi ikke længere var kunder, der blev ved at komme regninger..

Så sørg i det mindste for at få alt på skrift, og gem al som
dokumentation, og hold op med at ringe til kundeservice, de har
alligevel ikke kompetancer til at hjælpe dig.
Du skal ind omkring dem via deres hovednummer og bede om at snakke med
en højere oppe end en teamleder.

Fra : :O)

Dato : 19-05-06 21:31

> [...]
> alligevel ikke kompetancer til at hjælpe dig.
> Du skal ind omkring dem via deres hovednummer og bede om at snakke med

Jeg har såmænd fået en regning på et tlf. nummer jeg aldrig fik (da de
lovede at flytte et nummer jeg I forvejen havde, men jeg fik et helt nyt
nummer, hvilket jeg afviste at have skrevet under på).

Tog derfor aldrig imod telefonen + simkortet og dog sendte de regninger,
regninger, regninger.
Til sidst fik jeg endda en regning, hvor der stod et forbrug på. Flot
klaret, når jeg ikke ejede en telefon fra dem.

Når jeg ringede ind og forhørte mig om regningerne kunne de slet ikke se
nummeret registreret I deres system - altså det jeg skulle have overflyttet,
hvilket var det jeg havde skrevet under på...

Jeg fik dem til at droppe det til sidst, da jeg klagede til deres
inkassofirma, som de til sidst overdragede sagen til. De kunne godt se
nummeret slet ikke eksisterede I deres system, så derfor var det hele
rimelig fiktivt..??

Tjaa..

Mvh Jane

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-05-06 21:23

Nuno Alexandre wrote:

> [...]
> afslutning på sagen.
> Og jeg havde PBS aftale med TELIA mobile - dog siger TELIA at jeg
> aldrig har haft PBS - Jeg kan bevise det.

Hvis regningen er tilmeldt PBS, som du siger, bærer kreditor, dvs.
Telia, faktisk risikoen for fejl, som betyder at regningen ikke kommer
frem til dig. Hvis regningen aldrig har været på din betalingsoversigt,
kan der ikke være tale om "forsinket betaling", som giver kreditor ret
til at opkræve rykkergebyrer.

Hvis aftalen er blevet afmeldt Betalingservice på kreditors (eller din)
foranledning, vil det fremgå af oversigten. Ligeledes vil det fremgå
hvornår aftalen blev oprettet, hvis du stadig har de gamle oversigter
fra Betalingservice.

--
Jesper Lund

Fra : A_N_Other

Dato : 20-05-06 20:00

On 2006-05-19 20:33:43 +0200, "Nuno Alexandre" <nuno.alexandre@gmail.com> said:

> Har i nogle råd om hvad man skal gøre i denne situation ?

Jeg kunne heller ikke komme i kontakt med Telia ang. et påstået
abonnement - prøvede sågar anbefalede breve men fik aldrig respons.
Prøv at undersøge om teleankenævnet vil tage din sag. Det hjalp mig.

vh Anders