Afmelding af licens
Fra : dktekno

Dato : 16-05-06 20:51

Jeg har lavet en satirisk, men dog også politisk betonet, udgave af DR's
licensbrev, som jeg har tilrettet i Paint.

Den satiriske del vender det om, og opfordrer folk til at afmelde sig
licensen, og fortælle dem om deres grundlovssikrede ret ved at afvise
licensinspektørerne.

Er det lovligt at udgive den?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-05-06 21:28

After serious thinking dktekno wrote :
> Er det lovligt at udgive den?

Du vil sandsynligvis komme i problemer hvis brevet ser ud til at komme
fra DR Licens.

"Tell them, what you’re going to tell them Then tell them And then tell
them, what you just told them" - Nancy Graham

Fra : M Sørensen

Dato : 17-05-06 08:47

Henrik Stidsen skrev:

> Du vil sandsynligvis komme i problemer hvis brevet ser ud til at komme
> fra DR Licens.

Men derudover er der ret vide grænser når man laver satire.
Oprethavsloven skal du nok ikke bekymre dig om.

/Martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-05-06 17:49

M Sørensen used his keyboard to write :

> Men derudover er der ret vide grænser når man laver satire.
> Oprethavsloven skal du nok ikke bekymre dig om.

Men spørgsmålet er om det vil blive accepteret som satire eller om man
vil mene det handler om at udgive sig for en "myndighed" (DR Licens).

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : per christoffersen

Dato : 19-05-06 08:25

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
>M Sørensen used his keyboard to write :

> Men spørgsmålet er om det vil blive accepteret som satire eller om man vil
> mene det handler om at udgive sig for en "myndighed" (DR Licens).

Det er i sagens natur en konkret vurdering.
Jeg tror man vil se både på dokumentets udformning, og på den måde det
offentliggøres på.

Men principielt kan det gøres som satire eller kunstnerisk værk.

/Per

Fra : Kasper Johansen

Dato : 17-05-06 09:01

dktekno wrote:
> Den satiriske del vender det om, og opfordrer folk til at afmelde sig
> licensen, og fortælle dem om deres grundlovssikrede ret ved at afvise
> licensinspektørerne.

Jeg vil faktisk meget gerne se, hvad det er, som du har lavet :)

Smid da et link til dit "værk" :)

Kasper Johansen