chikane på arbejde
Fra : Nuno Alexandre

Dato : 16-05-06 20:08

Hej,
Jeg er en ung mand fra portugal, som har boet i her i landet i ca. 12 år og
på mit arbejde ( i et mellem stor IT firma ) oplever jeg verbalt samt
forskel behandling chíkane fra afdelings leder.
jeg er ved at nå det punkt at jeg har det ikke godt ved at tage på arbejde,
og det er psykiskt belastende at arbejde i sådan et miljø.
Jeg er også usikker om at eskalere konflikten, og om jge burde involvere
andre ledere i firmæt i konflikt løsning.

Jeg vil gerne spørge om det er noget juridisk jeg kan forholde mig til ang.
mit problem som kan evt. hjælpe mig.

Tak for det.

--
Nuno Alexandre

Fra : K.T.

Dato : 16-05-06 20:19

Du skal ihvertfald sikre dokumentation for dit problem - i en sag kan
'følelser' ikke bruges til meget.
Det er meget svært at dokumentere forskelsbehandling - da det er meget
subjektivt.

Knud

Fra : Anita

Dato : 17-05-06 14:33

"K.T." <k.t.slet@tesprivat.dk> skrev

> Du skal ihvertfald sikre dokumentation for dit problem - i en sag kan
> 'følelser' ikke bruges til meget.
> Det er meget svært at dokumentere forskelsbehandling - da det er meget
> subjektivt.

Men det kan vel være en ret god ide at skrive de ting ned, der er foregået.
Således er det lettere at huske, hvis man senere får brug for konkrete
eksempler på, hvad der er sket.

Venligst Anita

Fra : Bondemand

Dato : 16-05-06 20:40

> [...]
>
> Jeg vil gerne spørge om det er noget juridisk jeg kan forholde mig til
> ang. mit problem som kan evt. hjælpe mig.

Jeg syntes at du skal prøve at tale med din tillidsmand om problemet (hvis i
har en sådan i virksomheden) ellers prøv at ret henvendelse til din
fagforening.

Mvh.
Jan Grinderslev

Fra : PB

Dato : 17-05-06 06:45

> [...]
>
> Jeg vil gerne spørge om det er noget juridisk jeg kan forholde mig til
> ang. mit problem som kan evt. hjælpe mig.

Tal med din tillidsmand, det er jo en af grundene til man er medlem af en
fagforening.

Ps. husk det behøves ikke være fordi du er fra portugal han
forskelsbehandler dig, det kan jo også være fordi han ikke kan lide dig som
person.

Lidt for ofte oplever jeg at folk lægger deres nationalitet eller religion
som årsag til samarbejdsproblemer men hvor det i hvirkligheden er "kemien"
der er forkert.

Fra : Nuno Alexandre

Dato : 18-05-06 10:08

"PB" <pber@kfms.kk> wrote in message
> [...]

> som årsag til samarbejdsproblemer men hvor det i hvirkligheden er "kemien"

Hej
Tak for de good råd - Manden har siden jeg startet i firmæt gjørt meget klar
hvad han mener om udlændinge,
været grøv verbalt, samt kaldet mig for forkeligt navne. Og det er det
problemet er.
Det har så udviklet sig siden, og nu er det altså svært for mig psykisk at
være på arbejde i samme afd.
Jeg har en masse materiele på papir, dokumentationen, og efter jeg har
udarbejdet et raport vil jeg kører sagen videre.

Tak for hjælpen :)

--
nuno alexandre