kørselsfradrag og barsel
Fra : rasmus carlsen

Dato : 10-05-06 08:02

Hejsa,

Bliver kørselsfradrag inddraget, når man går på barsel?

ras

Fra : Basil

Dato : 10-05-06 08:00

rasmus carlsen kom med følgende:
> Hejsa,
>
> Bliver kørselsfradrag inddraget, når man går på barsel?
>
> ras

Det vil jeg da håbe.
Kai

Fra : ronnie@sitevision.dk

Dato : 10-05-06 08:08

Det vil jeg da så sandelig håbe :)

Man kan vel ikke få noget man ikke bruger ?
Man har jo ikke transport tid hver dag når man er på barsel, og
derfor heller ikke udgifterne til transport.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 10-05-06 08:19

<ronnie@sitevision.dk> skrev i en meddelelse
Det vil jeg da så sandelig håbe :)

Man kan vel ikke få noget man ikke bruger ?
Man har jo ikke transport tid hver dag når man er på barsel, og
derfor heller ikke udgifterne til transport.

- det var jo meget juridisk Hvis man arbejder hjemme to dage om ugen får
man jo stadig sit fradrag for alle ugens 5 dage. Nuvel - nogen der har et
juridisk svar?

ras

Fra : Holst

Dato : 10-05-06 08:25

rasmus carlsen wrote:

> - det var jo meget juridisk Hvis man arbejder hjemme to dage om ugen får
> man jo stadig sit fradrag for alle ugens 5 dage. Nuvel - nogen der har et
> juridisk svar?

Nej, det gør du ikke.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 10-05-06 09:02

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det gør du ikke.

- det afhænger da så sandelig af definitionen og de praktiske forhold. Nuvel
.... det er stadig ligemeget.

Får man kørselsfradrag i den periode, man er på barsel?

ras

Fra : JS

Dato : 10-05-06 09:22

rasmus carlsen wrote:

> - det afhænger da så sandelig af definitionen og de praktiske
> forhold.

Nej det gør ikke. Du får aldrig fradrag når du arbejder hjemme.

> Får man kørselsfradrag i den periode, man er på barsel?

Nej.

Fra : Holst

Dato : 10-05-06 09:22

rasmus carlsen wrote:

> - det afhænger da så sandelig af definitionen og de praktiske forhold. Nuvel
> ... det er stadig ligemeget.

Ja, definititionen er, at du får kørselsfradrag for de kilometer ud over
de første 24 km, som du har til/fra arbejde en given dag.

Når du arbejder hjemme, så har du 0 km på arbejdet, og derfor er dit
befordringsfradrag den pågældende dag 0 kr.

> Får man kørselsfradrag i den periode, man er på barsel?

Flere har efterhånden skrevet det: Nej, det gør du ikke. Når du er på
barsel:

1. Er du ikke på arbejde
2. Er du hjemme, så selv hvis du var på arbejde, havde du 0 km til arbejde.

Fra : Holst

Dato : 10-05-06 09:30

rasmus carlsen wrote:

> - det afhænger da så sandelig af definitionen og de praktiske forhold. Nuvel
> ... det er stadig ligemeget.

Måske har du fundet et smuthul, og det vil jeg da gerne høre om.

Så gider du ikke uddybe definitionen og de praktiske forhold, der gør,
at du kan få befordringsfradrag, når du har hjemmearbejdsdage.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 10-05-06 09:39

> Måske har du fundet et smuthul, og det vil jeg da gerne høre om.

- heh det tror jeg nu ikke ...

> Så gider du ikke uddybe definitionen og de praktiske forhold, der gør,
> at du kan få befordringsfradrag, når du har hjemmearbejdsdage.

- jeg havde fået den ofpattelse, at hvis der var tale om selvltilrettelagt
arbejde, kunne man vælge at have arbejdsplasden som udgangspunkt og opnå
kørselsdradrag til denne uanset at man tog direkte fra hjemmet til
kundebesøg, møde, fordreag eller hvad det nu måtte være ... til gengæld var
der så noget andet, man ikke fik.

ras
(der troede, at kørselsfradraget var bundet til en ansættelse i forhold til
en adresse)

Fra : JS

Dato : 10-05-06 08:38

rasmus carlsen wrote:
> [...]
>
> - det var jo meget juridisk Hvis man arbejder hjemme to dage om
> ugen får man jo stadig sit fradrag for alle ugens 5 dage.

De fleste skriver det nok på, men nej, du har ikke fradrag når du arbejder
hjemme.

Fra : Holst

Dato : 10-05-06 08:24

rasmus carlsen wrote:

> Bliver kørselsfradrag inddraget, når man går på barsel?

Tjah du skal erindre, at man kun har kørselsfradrag for de dage, man
fysisk er taget til sin arbejdsplads for at arbejde.

Det betyder, at du på sygedage, hjemmearbejdsdage, barns første
sygedag-dage og barselsdage og lignende ikke har noget befordringsfradrag.

Fra : JS

Dato : 10-05-06 08:37

rasmus carlsen wrote:
> Hejsa,
>
> Bliver kørselsfradrag inddraget, når man går på barsel?

Naturligvis.
Det gør det alle dage du ikke kører den oplyste strækning - også ved sygdom,
hjemmearbejdsdag m.m.