Må butikschef antaste udfra udansk dressco~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-05-06 20:41

Udansk chikane fra muslim-butiksbestyrer i Nørrebro-Supermarked

Efter at have handlet stort ind i Fakta, lagde jeg vejen om Netto på
Hillerødgade, der har stort halvtag ved indgangen og derfor på denne
årstid har mange potteplanter til salg (8.5 kl 15). Jeg fandt nogle
slyngplanter til haven og gik direkte ind gennem kassen og bag i den
korte kø og betalte for planter og et par spotvarer fra
spirituosa-skabet ved kassen og mens jeg lagde disse varer oveni
Fakta-varerne kom butikkens chef , hr Said hen til mig og sagde, "Du
må ikke være sådan klædt i min butik"

Det var årets varmeste sommerdag og jeg havde cyklet langt og min
skjorte stod åben, så man kunne se min navle, som han pegede på. Jeg
knappede hurtigt de åbne knapper og han bad mig så lægge alle varer ud
på pakkestålbordet, hvor talrige kunder nu stimlede til for at se en
butikstyv blive pågrebet.

Jeg spurgte ham, om han var detektiv for Fakta, for de få varer jeg
ikke netop havde købte og betalt i "hans butik" var fra Fakta, og jeg
fiskede min lange bon på disse frem, mens han inspicerede disse varer,
og intet tyvsk fandt.

Jeg spurgte om min 19 årige datter må handle i Netto-butik i bikini og
han svarede "nej".

Jeg spurgte de øvrige kasseekspedienter, om det var ny regel om
dress-code her, og de erklærede at være uvidende om sådant.

Jeg mindes for et halvt år siden at have læst om Södertävle i det
meget muslimske Syd-Sverige, at en pige ikke var passende tildækket
efter indvandrernes mening, og de generede hende voldeligt, og
politiet søgte at beskytte hende, men blev beskudt af svært-bevæbnede
militser, og det lokale politi besvarede ilden - og deres chef fik en
irettesættelse fra højere sted, om at politiet ikke havde opført sig
korrekt overfor nysvenskerne.

Her bør Netto-bestyrer , hr Said, som ikke ville oplyse sit fulde
navn, få en irettesættelse fra sine chefer, for dels at opfinde en
udansk dress-code og blande sig i kunders privatliv (jeg havde
tækkelige bukser , sko og langærmet skjorte på og var lugtløs og ren,
da jeg kom fra et møde om låneansøgning i en bank.

Sekundært bør påtales, at hvis man har mistanke om butikstyveri lader
man undersøgelser ske i et diskret baglokale.

Med venlig hilsen Bo Warming, cand.scient. pensioneret gymnasielærer,
Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000

Fra : Bo Warming

Dato : 08-05-06 21:24

Ærgerligt at jeg er så hæmmet og langsom i replikken - jeg skulle have
smidt skjorten i stedet for at knappe den.

"Tilkald politiet hvis du mener jeg krænker nogens blufærdighed" ku
jeg ha sagt.

De naboer jeg har forlystet med historien, svarede alle at de ofte om
sommeren har set mænd i bar overkrop købe ind i supermarkeder.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-05-06 09:11

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i

> [...]

> De naboer jeg har forlystet med historien, svarede alle at de ofte om
> sommeren har set mænd i bar overkrop købe ind i supermarkeder.

I min grønne ungdom i 70'erne var det ganske normalt, men blufærdigheden
har flyttet sig siden dengang. I dag er det vist kun acceptabelt med bar
overkrop i supermarkeder i strandområder.

-cb

Fra : Christian Madsen

Dato : 09-05-06 20:39

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har flyttet sig siden dengang. I dag er det vist kun acceptabelt med bar
> overkrop i supermarkeder i strandområder.

Naaaaaaaaaaar, så slemt er det nu ikke:
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-195.html

Mvh. Stud.Jur Christian Madsen

Fra : Mr. X

Dato : 09-05-06 17:25

> [...]
>
> De naboer jeg har forlystet med historien, svarede alle at de ofte om
> sommeren har set mænd i bar overkrop købe ind i supermarkeder.

Jeg vil da prøve at handle i Netto i Hillerødgade på Nørrebronx med bar
overkrop så man kan se min over tusssede krop og se hvad der sker. Det kunne
være grineren og se hvad Said siger til det. Og ikke mindst hvad strisserne
og Dansk Supermarkede sidger bagefter hvis der kommer en episode. Så tror
jeg faktisk at Said bliver arbejdsløs

Fra : Pipeline

Dato : 09-05-06 00:36

> Sekundært bør påtales, at hvis man har mistanke om butikstyveri lader man
> undersøgelser ske i et diskret baglokale.

Her er jeg af den modsatte opfattelse. Jeg har to gange været mistænkt for
butikstyveri, og begge gange har jeg nægtet at gå med ud i baglokalet. Begge
gange opfordrede jeg butikschefen/vagten til at tilkalde politiet så de
kunne undersøge min taske. Og begge gange fik jeg "lov" til at gå uden at de
kiggede i min taske.
De har ikke lov til at kigge i poser/tasker/lommer, og bliver jeg anklaget
for et lovbrud, så vil jeg også have lovens lange arm til at afgøre sagen.
Ikke en købmand eller vagt.
Gå man med ud i baglokalet, virker det i mine øjne som om at man indrømmer
man HAR stjålet.
MVH
Pipeline

PS: Og nej, jeg har aldrig begået butikstyveri!

Fra : Rea721

Dato : 09-05-06 20:45

I news:e3okk0$vmt$1@newsbin.cybercity.dk
skrev Pipeline følgende tekst:

> [...]
> i baglokalet. Begge gange opfordrede jeg butikschefen/vagten til at
> tilkalde politiet så de kunne undersøge min taske.

Fint nok...jeg kunne finde på det samme, blot skal man være opmærksom på at
man kan blive forment adgang til at handle i forretningen fremover.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Denmark needs your support.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-05-06 23:22

On Tue, 9 May 2006 21:45:19 +0200, "Rea721" <skod3[remove]@721.dk>
wrote:

>I news:e3okk0$vmt$1@newsbin.cybercity.dk

>Fint nok...jeg kunne finde på det samme, blot skal man være opmærksom på at
>man kan blive forment adgang til at handle i forretningen fremover.

Det han gør er jo hans ret..

Hvis en supermarked / en kæde vælger at bortvise en uskyldig kunde og
give vedkommende karantæne vil jeg opfatte som en provokation..

Hvis man er heldig og det er en sløv nyhedsdag så kan man sikkert få
EB eller BT til at kigge lidt på sådan en sag....

Og så kommer den store sorte køter på forsiden af avisen igen..

Henrik

Fra : Rea721

Dato : 09-05-06 23:32

I news:0d5262dodmb5q4hmnnfi3cvq5tnlklphal@4ax.com
skrev Henrik Madsen følgende tekst:

> Det han gør er jo hans ret..

Korrekt.

> Hvis en supermarked / en kæde vælger at bortvise en uskyldig kunde

Hvem siger at vedkommende _er_ uskyldig ?

> og give vedkommende karantæne

Det er jo _deres_ ret.

>vil jeg opfatte som en provokation.

Det kan du opfatte som du vil, det er _din_ ret.

Fra : Kaenguru

Dato : 09-05-06 20:24

Som medarbejder i en af Nettos konkurrenter kan jeg med fuld sikkerhed
sige at der i vores kæde ikke gælder nogen regler for kundernes
påklædning. Dog gælder naturligvis den generelle regel at kunder der
generer andre kunder eller medarbejdere kan blive smidt ud. Jeg har
selv oplevet en hel del (mandlige) kunder der om sommeren handlede ind
i bar overkrop midt i København, og dem er der da aldrig nogen der har
overvejet at smide ud.