droschekuske
Fra : Ulf Pedersen

Dato : 07-05-06 14:34

Hejsa

Jeg har hørt, at droschekuske har en dispensation
i de gamle lovtekster, som tillader dem at urinere
på åben gade. Dog kun op ad højre baghjul.

Men kan jeg overhovedet finde den lovtekst evt. på nettet ??
--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/

Fra : Christian Madsen

Dato : 07-05-06 15:12

"Ulf Pedersen" <ulf_pedersen@digifoto-nord.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på åben gade. Dog kun op ad højre baghjul.
>
> Men kan jeg overhovedet finde den lovtekst evt. på nettet ??

Du skal nok have fat i en retshistorisk hjemmeside, eller adgang til en PC
(f.eks. på et universitet) der har adgang til Karnov Historie!

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 07-05-06 15:37

On Sun, 7 May 2006 16:11:37 +0200, "Christian Madsen"
<svar@venligsther.dk> wrote:

>Du skal nok have fat i en retshistorisk hjemmeside, eller adgang til en PC
>(f.eks. på et universitet) der har adgang til Karnov Historie!

Ok
--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/

Fra : Christian Madsen

Dato : 07-05-06 15:41

> Ok
> --
>
> Mvh. Ulf Pedersen
> http://www.digifoto-nord.dk/

Jeg er klar over at du sikkert ikke lige kommer til en PC med adgang til
hele Karnov Online. Men jeg kan anbefale dig at gå ind på www.jura.au.dk ,
og slå Jens Evald op under personer, og smide en e-mail afsted til ham. Han
underviser i retshistorie, og jeg er sikker på at han med glæde vil
hjælpe..!

Mvh. Stud.Jur Christian Madsen

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 07-05-06 19:52

On Sun, 7 May 2006 16:41:27 +0200, "Christian Madsen"
<svar@venligsther.dk> wrote:

> [...]
>og slå Jens Evald op under personer, og smide en e-mail afsted til ham. Han
>underviser i retshistorie, og jeg er sikker på at han med glæde vil

Smukt, tak for hjælpen

--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 08-05-06 00:59

Ulf Pedersen skrev ...

> Smukt, tak for hjælpen

Samtaler om nævnte bestemmelse har ramt mine øre
af og til, så når du finder svaret, må du godt poste det her.

Keld Lergren Nielsen
"Du må selv være den forandring du ønsker at se i verden."
Mahatma Gandhi.

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 08-05-06 09:12

On Mon, 8 May 2006 01:58:51 +0200, "Keld Lergren Nielsen"
<keld.l.n@grafisk.invalid> wrote:

>Samtaler om nævnte bestemmelse har ramt mine øre
>af og til, så når du finder svaret, må du godt poste det her.

Det er vist bare en skrøne.

Og sikkert bare politiet som har set gennem fingrene med at
droschekuske har overtrådt politivedtægten.

--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/

Fra : -=JF=- arb

Dato : 08-05-06 11:29

> On Mon, 8 May 2006 01:58:51 +0200, "Keld Lergren Nielsen"
>
> Det er vist bare en skrøne.

Jeg skal ikke kunne sige om det er en skrøne - men da jeg for 20-25 år siden
havde planer om at tage taxakort, fortalte teorilæreren at mandlige, og kun
mandlige, taxachaufførerer som de eneste havde lov til at lette ben op ad
et af de hjul som befandt sig nærmest kantstenen - dog skulle man sikre sig
at
man ikke generede nogen ved det.
Han blev spurgt om alle chauffører havde denne ret, men iflg. ham var det
kun taxachauffører der havde retten.

Mvh John