"Christian Madsen" <svar@venligsther.dk> skrev i en meddelelse
news:445dd5fb$0$11700$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Stampe" <nomail@tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:Cr-dnW0IXY2QM8DZnZ2dnUVZ8t2dnZ2d@giganews.com...
>> En større elektronik kæde har i deres husstandsomdelte reklameavis et
>> særdeles godt tilbud på et lcd-tv. I annoncen er der ingen bebehold som
>> fx. "begrænset antal", "køtilbud" eller "så længe lager haves". Hvordan
>> er jeg stillet, når/hvis jeg i morgen eftermiddag får beskeden at det
>> desværre er udsolgt og samtidig positivt ved at kæden kun har købt ind så
>> hver butik i kæden kan få ca. 5 stk. hver.
>>
>> Er situationen anderledes, hvis jeg ikke kender noget til
>> indkøbspolitikken?
>>
>
> Som nævnt får du ikke noget tv. Jeg vil dog lige uddybe svaret en smule.
> Det er sådan at normalt er et tilbud bindende for tilbudsgiver. Det er dog
> antaget at annoncering i aviser, blade, prislister osv. som udsendes som
> en "masse udsendelse", ikke er et tilbud, men blot en opfordring til dig
> til at give et tilbud, altså at gå ned i butikken og sige, jeg vil gerne
> tilbyde jer at købe det der tv. Det hænger sammen med, at man ikke ønsker
> at en person, som f.eks. annoncerer i en avis, eller lignende, skal være
> bundet overfor alle som ser annoncen. Så reelt er det ikke noget tilbud,
> og firmaer som skriver at de tager forbehold for det ene og det andet,
> behøver faktisk ikke at gøre det. (Jeg kunne forestille mig, at de skrev
> det for at undgå at folk stod og ville diskutere med dem om teorien bag et
> tilbud, men istedet blot kunne henvise til bagsiden at avisen)
>
> Mvh. Stud.Jur Christian Madsen
Takker
Det svar kunne jeg bruge til noget
>