Internet Explore med Windows Vista
Fra : MooreHojer

Dato : 04-05-06 22:45

Hej NG

Jeg mindes at have hørt at Microsoft har fået en dom der forbyder dem at
levere Internet Explorer sammen med deres styresystemer... men jeg har
lige læst at de i deres nye styresystem Windows Vista leverer IE 7.0
sammen med windows?
Hvordan kan det hænge samme? Er der et smuthul eller er det min
hukommelse der er et hul i?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-05-06 22:54

MooreHojer skrev:

> Jeg mindes at have hørt at Microsoft har fået en dom der forbyder dem at
> levere Internet Explorer sammen med deres styresystemer...

Mon dog? Jeg har ikke læst dommen, men jeg havde forstået at de
ikke må strikke IE så hårdt sammen med OS'et at det reelt er en
del deraf og derved vanskeliggør alternative produkters funktion.

Man kan nok ikke forbyde en fabrikant at levere en hel masse
software i en samlet pakke.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-06 23:44

Den 04-05-06 23.44 skrev MooreHojer følgende:

> Jeg mindes at have hørt at Microsoft har fået en dom der forbyder dem at
> levere Internet Explorer sammen med deres styresystemer...

Det var et af de oprindelige krav fra anklageren i sagen. Jeg kan ikke
lige huske, om dommen forbød bindingen, men dommen blev appelleret og
afvist af appelretten. Der skulle så afsiges en ny dom, men samtidig
tiltrådte Bush som præsident og anklagemyndigheden slækkede voldsomt på
sine krav. Man indgik senere et forlig med Microsoft uden de skrappe
krav som fx opdeling af virksomheden og forbud mod binding af IE og Windows.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Brian Binnerup

Dato : 05-05-06 08:03

> Jeg mindes at have hørt at Microsoft har fået en dom der forbyder dem at
> levere Internet Explorer sammen med deres styresystemer...

Er det EU retsagen du hentyder til, så var konklusionen vist at de skulle
levere en speciel version uden IE - og det skulle (og gør) de allerede med
XP efter dommen.

Forventningen er dog vist at der bliver solgt ca. 0 af de licenser...

Mvh

Brian

Fra : Peter Kirk

Dato : 05-05-06 08:24

"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en meddelelse

> Er det EU retsagen du hentyder til, så var konklusionen vist at de skulle
> levere en speciel version uden IE - og det skulle (og gør) de allerede med
> XP efter dommen.

Var det IE, eller var det Media Player de ikke måtte inkludere?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-05-06 08:41

Den 05-05-06 09.23 skrev Peter Kirk følgende:

> Var det IE, eller var det Media Player de ikke måtte inkludere?

EU-sagen handlede ikke om IE, men (bl.a.) om Media Player.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Fjollefrans

Dato : 07-05-06 14:22

> EU-sagen handlede ikke om IE, men (bl.a.) om Media Player.
>
> --

og der findes et produkt der hedder "Windows XP Home Edition N" som er
versionen uden MP