ATK - kvalitet af billede?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-05-06 14:15

hello,
Fruen af huset er lige røget i en ATK og har fået tilsendt portræt foto af
den lokale sherif.
Men det billede som viser føeren er ufattelig grumset - jeg kan faktisk ikke
se med sikkerhed at det er fruen (men jeg ved det er hende fordi jeg var på
arbejde og hun er den eneste anden der har en nøgle til bilen.)

Hvad gør man så?
Skrive et brev til den lokale sherif man ikke vil betale p.g.a. det
utydelige billede eller hvordan?
Det kan jo ikke benægtes at der er kørt for stærkt men falder det så
automatisk til ejeren af bilen og det bliver hans problem at krasse bøden
ind?

--

/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 04-05-06 14:52

Dennis Pedersen wrote:
> Hvad gør man så?

Betaler bøden.

> Det kan jo ikke benægtes at der er kørt for stærkt men falder det så
> automatisk til ejeren af bilen og det bliver hans problem at krasse
> bøden ind?

Ejeren af bilen har pligt til at oplyse, hvem der på et givet tidspunkt
har ført den. Der er faldet dom for, at dette også gælder, selv om man
derved udsætter en af sine nærmeste for straf.

Derimod gælder det ikke, hvis man ved at oplyse det udsætter sig selv
for straf f.eks. fordi man har overladt bilen til en, der ikke lovligt
kan føre den.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Henning Sørensen

Dato : 04-05-06 15:24

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> [...]
> har ført den. Der er faldet dom for, at dette også gælder, selv om man
> derved udsætter en af sine nærmeste for straf.

Jeg var - åbenbart fejlagtigt - af den opfattelse, at man ikke kunne tvinges
til at vidne mod ægtefælle ?

> Derimod gælder det ikke, hvis man ved at oplyse det udsætter sig selv
> for straf f.eks. fordi man har overladt bilen til en, der ikke lovligt
> kan føre den.
>
> --
> Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

/Henning.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 04-05-06 15:37

Henning Sørensen wrote:
> Jeg var - åbenbart fejlagtigt - af den opfattelse, at man ikke kunne
> tvinges til at vidne mod ægtefælle ?

I den aktuelle sag, som i øvrigt omfattede en politimand, kom retten til
den konklusion, at færdselslovens bestemmelse om pligt til at oplyse
om føreren stod over det generelle princip i retsplejeloven.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-05-06 20:55

On Thu, 4 May 2006 16:24:07 +0200, "Henning Sørensen"
<hkksnews@privat.dk> wrote:

>Jeg var - åbenbart fejlagtigt - af den opfattelse, at man ikke kunne tvinges
>til at vidne mod ægtefælle ?

Det kan du heller ikke hvis hun har slået en ihjel og du er det eneste
vidne så kan de ikke tvinge dig til at vidne imod hende..

Kører hun derimod lidt for stærkt så bliver du tvunget til det..

Man kan så kun undre sig over at drabsmænd og deslige har bedre
beskyttelse i loven end en der kører 60 i 50 zone..

Mit råd er, da du kan bevise at det ikke er dig at sige at du desværre
ikke kan udtale dig om hvem det er da det vil være selvinkriminerende
(Du kan ikke lovligt overlade bilen til en person uden kørekort f.eks
og du kan blive straffet for det. Du kan nemlig ALDRIG tvinges til at
vidne imod dig selv).Husk at du må endelig ikke sige HVAD det er der
gør at du ikke kunne overlade den, ellers risikerer du at de giver dig
en bøde for det...Der er flere muligheder og de kan jo ikke bevise
hvilken af dem det er..

Dette vil medføre at polisen giver dig en bøde på 500 for at nægte at
oplyse hvem det er....

Hvis bøden er på 500 så kan du ligeså godt bare betale..

Hvis du har tænkt dig at betale bøden så kan du ligeså godt få lidt
for pengene..Lad være med at svare på brevet de sender, så sender de
et nyt brev efter et stykke tid, det svarer du heller ikke på. Så
begynder de at ringe fra ATK kontoret, få konen til at tage telefonen
og sig du ikke er hjemme. Når de så har forsøgt sig med det et stykke
tid så ender de som regel med at blive så desperate efter at få en i
røret at de begynder at fortælle hvad det drejer sig om til den som
tilfældigvis svarer din telefon. Det er så her du ringer og sviner dem
til fordi de har fortalt om din sag til 3. part, det har de nemlig
ingen ret til hvis det er din bil og du er registreret som bruger..

Så siger du at du ikke har modtaget nogen af de 2 breve og at du
desværre tit oplever at breve sendt til din adresse forsvinder og at
de hellere må sende det anbefalet, det gør de så og så starter møllen
forfra, du lader dem ringe og ringe indtil de begynder at true den som
tager telefonen med at de vil komme ud til dit hus og så vil de lade
den som har taget telefonen identificere føreren. SÅ ringer du igen og
sviner dem til for at have indladt 3. part i sagen og tilbyder dem at
de kan komme og identificere dig ved at selv møde op på din adresse
eller et andet sted.

På den måde kan du trække det hele mindst 3 måneder og det kommer til
at koste dem en bule penge i breve, løn for telefonopkald, og løn til
den betjent som skal bruge en time til at køre ud og se at det ikke er
dig på billedet og køre hjem og skrive en rapport på det.

Hvis alle gjorde sådan så ville det blive dyrt og besværligt for dem
og det der er så fedt for dem ved ATK lige nu er jo at det er en
pengemaskine som nærmest kører af sig selv, de skal bare købe en
billig afgiftsfri bil, sætte for et par hundrede tusinde kr. udstyr i
og smække en pensioneret betjent ind i bilen og så kører møllen, alt
det med udsendelse af breve og så videre er fuldautomatiseret.

Det er jo ingen hemmelighed at det eneste ATK hjælper på er statens
slunkne kasse..Hvis det var noget der skulle være præventivt så skulle
de stille bilerne op ved skoler og ikke som nu hvor de holder på en
god bred vej 500 meter før motorvejen begynder og knalder alle dem som
er ved at accelerere op til de 110/130 og på lange lige strækninger på
tidspunkter hvor trafikken ikke er så tæt...

Det er det der virkeligt kan pisse mig af, når de placerer en
kameravogn et sted hvor der er en dejlig lige vej hvor folk har en
tendens til at køre lidt for stærkt men hvor sidste færdselsulykke
skete i 1892 hvor en hestekærre tabte et hjul.

Henrik

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-05-06 22:34

On Thu, 04 May 2006 21:55:13 +0200, Henrik Madsen wrote:

> [...]
> tendens til at køre lidt for stærkt men hvor sidste færdselsulykke
> skete i 1892 hvor en hestekærre tabte et hjul.

Hvad er det da der gør at man ikke skal overholde færdelsloven der?

Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-05-06 22:49

On Thu, 04 May 2006 23:34:08 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Hvad er det da der gør at man ikke skal overholde færdelsloven der?

Intet..

MEN....Hver gang der laves nye tiltag så begrundes disse med at det
vil øge trafiksikkerheden....Hvordan man så reelt vil øge
trafiksikkerheden på en strækning der er sikker nok må guderne så
vide..

Realiteterne er at ATK ikke hjælper en skid på folks fart og hvis
ATK's erklærede mål var at få folk til at sænke hastigheden så har de
fejlet og burde nedlægges.....Det er bare så fandens svært at nedlægge
noget der godtnok ikke virker men som giver en masse dejlige penge i
en kasse som jo ellers ikke kan tilføres nye midler pga. et
skattestop.

Min holdning er : Alle mennesker kører for stærkt på et tidspunkt
eller et andet og da det jo er helt tilfældigt om man bliver nappet
for en hastighedsoverskridelse et givent sted afhænger derfor til dels
af tilfældigheder..

Ergo er ATK og deslige vanskabninger blot lavet for at give en ekstra
indtægt fra bilejerne.

Desuden er der jo den principielle debat omkring ATK..

Jeg mener jo at hvis jeg laver noget ulovligt og politiet vil påtale
det så må de stoppe mig og gøre mig bekendt med det, det er da for
fesent at man bare lige tager et snapshot og så sender det 14 dage
efter..

Prøv lige at fortælle mig hvor man lovovertrædelser og bøder jeg bør
have i dette givne tilfælde.

Jeg krydser den dansk tyske grænse og kører nordpå ad E45, jeg sætter
min fart til 130 Km/t og lader min fartpilot om at holde hastigheden.
Der er så lidt trafik på vejen at jeg kan holde samme fart uden at
træde på bremsen eller ændre hastighed hele vejen til motorvejen ender
i Frederikshavn.

På motorvejs strækningen jeg kører som jo er 350+ kilometer er der
opstillet 3 kameravogne med 100 km imellem dem, de tager alle et
billede af mig med 130 i 110 zone.

Hvor mange hastighedsovertrædelser har jeg begået ? Hvor mange bøder
burde jeg have ? Hvor mange tror du jeg får ?

Jeg vil gerne give dig mit svar : Jeg har begået een
hastighedsovertrædelse, jeg burde have een bøde, jeg får 3 bøder..

Er det rimeligt ?

Jeg kunne jo være tysk turist der havde læst om de nye 130 Km/t regler
og ikke været opmærksom på at der visse steder var 110 Km/t ..

Hvis det nu havde været nogen der havde stoppet mig og forklaret mig
at jeg kørte for stærkt og jeg så blev stoppet efter 100 Km så kunne
jeg jo ikke sige "det vidste jeg ikke"..

I fremt fald du syntes det er ok at jeg får 3 bøder må jeg så stille
et tillægsspørgsmål.

Hvor langt skal der være imellem 2 kameraer før det anses for værende
2 forseelser ?

Må politiet godt opstille 2 vogne med 100 meters afstand og sende 2
bøder ? (Det ville de jo nok ikke gøre i realiteten men sådan rent
hypotetisk set ...)

Hvis jeg har indbrud i min butik der har 3 videokameraer, kan jeg så
gå til politiet med mine 3 videobånd hvor man kan se tyven og forlange
at han bliver knaldet for 3 indbrud ?

Det problematiske ved ATK er jo at man ikke bliver stoppet og
konfronteret med en panser, man får bare et brev med et utroligt
dårligt billede ind af døren 3 uger efter og i de fleste tilfælde
bliver man jo nødt til at læse dato klokkeslet og sted på brevet for
man er slet ikke selv klar over at man kørte 60 lige der på det
tidspunkt.. Det er der sgutte meget præventivt ved....ikke i forhold
til hvis man lige skal have en løftet pegefinger af Karsten
Knippelsuppe..

Henrik

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-05-06 05:55

Henrik Madsen wrote:

> Intet..

<snip en troll der piver>

Prøv at pive lidt over i dk.politik.trafik i stedet for, det er der dit
indlæg hører hjemme.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-05-06 17:58

On Fri, 05 May 2006 06:54:58 +0200, Anders Christensen
<vladimirr@vladimirr.dk> wrote:

><snip en troll der piver>

SÅ må du jo smøre dig hvis du piver..

>Prøv at pive lidt over i dk.politik.trafik i stedet for, det er der dit
>indlæg hører hjemme.

Prøv at lukke røven spasser...

DU behøver ikke svare hr. politibetjent...ignore...Out..

Henrik

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-05-06 17:27

On Thu, 04 May 2006 23:48:57 +0200, Henrik Madsen wrote:

> Intet..

Godt. Så kan man jo gøre det og undgå bøder.

Fra : S. Hansen

Dato : 05-05-06 09:36

<hmadsen@fjernmig.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>tendens til at køre lidt for stærkt men hvor sidste færdselsulykke
>skete i 1892 hvor en hestekærre tabte et hjul.

Syntes du det er for meget for langt at man skal overholde de regler
der er gældende, specielt regler der er lavet for at vi alle kan
færdes sikkert i trafikken.

Ang. din sammeligning om at blive at ryge i ATK 3 gange på samme tur,
så syntes du måske også at den spritbilist der forleden blev taget 3
gange på samme dag kun skal straffes for en forseelse ???

Du har tilgengæld ret i at ATK ikke har den store inflydelse på folks
hastighed, om det så skyldes at bøden er for lille eller chancen for
at blive taget er minimal skal jeg lade være usagt. Men man kunne jo
øge bødestørrelse og øge antallet at ATK indtil det har den ønskede
effekt.

Og jo jeg er selv blevet taget 3 gange i ATK, er jeg er blevet
stiktosset hver gang, på mig selv, da det udelukkende er mig selv der
bære skylden.

Samtidig irritere det mig at folk piver over at de får en bøde, de er
udelukkende selv skyld i dette. Betal dog den bøde og lad så være med
at køre forstærkt en anden gang, med mindre du er instillet på at
betale flere bøder.

Steen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-05-06 18:16

On Fri, 05 May 2006 10:36:17 +0200, S. Hansen
<skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> wrote:

>Syntes du det er for meget for langt at man skal overholde de regler
>der er gældende, specielt regler der er lavet for at vi alle kan
>færdes sikkert i trafikken.

Nej bestemt ikke...

Men så vidt jeg er orienteret er en af de ting som en betjent er
edsvoren til så vidt muligt at stoppe en kriminel handling. Når han
bare lader lovovertræderen fortsætte sin overtrædelse så ser jeg et
problem.

Du mener måske heller ikke at man bør gribe ind ved et røveri eller
lign. hvis bare der er et kamera der filmer ?

Kan lige se det for mig...Alarmcentralen goddag......Den tankstation
jeg står på er lige blevet røvet....Ok, har i overvågning....Ja.....Ok
så kommer du bare ind med båndet imorgen så ser vi på det.

Det jeg mener er....Hvis jeg laver noget galt og politiet konstaterer
det så vil jeg da gerne stoppes og have det at vide, et fnidret
billede 3 uger efter lugter lidt for meget af "nemme penge til staten"

>Ang. din sammeligning om at blive at ryge i ATK 3 gange på samme tur,
>så syntes du måske også at den spritbilist der forleden blev taget 3
>gange på samme dag kun skal straffes for en forseelse ???

Forskellen er jo at manden har været stoppet og man har konstateret at
han er fuld, derefter sætter han sig ind i en bil igen, bliver
stoppet, det konstateres at han stadig er fuld, han løslades og sætter
sig så igen ind i en bil og bliver stoppe og konstateret igen....Ergo
har politiet stoppet "forbrydelsen" og så gør manden samme forbrydelse
igen..

Var jeg blevet stoppet 3 gange på bemeldte motorvejsstrækning og hver
gang havde fået forkyndt en bøde samt fået indskærpet færdselsreglerne
så ville det være 3 seperate forbrydelser..

Man kunne omvendt vende tilbage til din spritbilist og spørge..

Hvis han smutter i en grænsekiosk og køber en flaske vodka...bunder
denne og sætter sig bag rattet og kører nordpå. Når han så kommer til
Frederikshavn og blkiver stoppet....Hvor mange spritdomme skal han så
have ?

Hvis jeg kører som en idiot...100 i bymæssig bebyggelse og politiet er
ude med laseren så bliver jeg stoppet og får en ordentlig skideballe
samt de napper mit kort....Hvis det er ATK så tager de et billede...

Lidt kedeligt var det så bare at de ikke standsede mig for længere
nede af gaden napper jeg lige en busfuld skoleunger..

Den betjent der sad i bilen og gjorde nada må da have det utroligt
dårligt over at han ikke stoppede vanvidsbilisten..

> [...]
>at blive taget er minimal skal jeg lade være usagt. Men man kunne jo
>øge bødestørrelse og øge antallet at ATK indtil det har den ønskede

Jamen så er vi jo tilbage ved det totalt kontrol.

Hvorfor så ikke installere GPS i alle biler, sætte dem til et system
som kender alle strækninger og hastigheder på samme, så ved bilen
altid hvad grænsen er og hvis man så kører over så sidder der en lille
bonprinter og skriver en kvittering for de penge der automatisk bliver
trukket på din konto i banken..

Eller lave fartbegrænsere i alle biler så de max kan køre det de må på
det givne sted..

>Og jo jeg er selv blevet taget 3 gange i ATK, er jeg er blevet
>stiktosset hver gang, på mig selv, da det udelukkende er mig selv der
>bære skylden.

Jamen jeg giver heller ikke andre skylden, jeg siger bare at de burde
stoppe folk og så burde de koncentrere indsatsen de steder hvor der er
problemer istedetfor at koncenterer sig om de steder hvor der er max
profit.

> [...]
>udelukkende selv skyld i dette. Betal dog den bøde og lad så være med
>at køre forstærkt en anden gang, med mindre du er instillet på at

Som også skrevet så ser jeg blot på ATK som en ekstra skat jeg skal
betale for at køre for stærkt.

Jeg har på 12 år betalt 2000 i bøder, det er omkring 50 øre om dagen
for somme tider at køre lidt mere end det tilladte..

Henrik

Fra : S.hansen

Dato : 06-05-06 11:59

>Det jeg mener er....Hvis jeg laver noget galt og politiet konstaterer
>det så vil jeg da gerne stoppes og have det at vide, et fnidret
>billede 3 uger efter lugter lidt for meget af "nemme penge til staten"

Du ved du laver noget ulovligt, og hvis staten (JEG) kan spare nogle
resource ved at knalde dig (og andre) per automatik ser jeg absolut
ikke noget problem idet. Hvis du og alle vi andre overholdte reglerne
således at det ikke var nødvendigt med at bruge resourcene på kontrol
ville meget være sparet og ikke mindst ville der blive sparet mange
penge på trafikulykker.

> [...]
>sig så igen ind i en bil og bliver stoppe og konstateret igen....Ergo
>har politiet stoppet "forbrydelsen" og så gør manden samme forbrydelse

OK dårligt eksempel.

>Var jeg blevet stoppet 3 gange på bemeldte motorvejsstrækning og hver
>gang havde fået forkyndt en bøde samt fået indskærpet færdselsreglerne
>så ville det være 3 seperate forbrydelser..

I dit tilfælde er du også adskellige gange gjort opmærksom på at du
køre for stærkt, og det er du blevet med ca 1-2 km mellemrum. Under
forudsætning altså at du orientere dig i trafikken selfølgelig.
(Der står med jævne mellemrum skilte der orientere dig om hastigheds
grænsen er 110)

Nu vil du heller ikke blive taget i en ATK på motorvejen, da dette
forudsætter at fotovognen holder pakeret på motorvejen, og det er
ulovligt at parkere på motorvejen.

Så ved motorvejskørsel vil du altid blive stoppet hvis du bliver taget
i at køre for stærkt.

>Hvis jeg kører som en idiot...100 i bymæssig bebyggelse og politiet er
>ude med laseren så bliver jeg stoppet og får en ordentlig skideballe
>samt de napper mit kort....Hvis det er ATK så tager de et billede...

og napper kortet.

> [...]
>
>Den betjent der sad i bilen og gjorde nada må da have det utroligt
>dårligt over at han ikke stoppede vanvidsbilisten..

Det har han sikkert også, men jeg vil i givet fald tro at han
underrette nogle kollegaer som har mulighed for at stoppe dig inden
det går galt, han alene har jo ingen mulighed for at stoppe dig.

Og sætter politiet så efter dig og du så køre galt, så er det lige
pludselig politet der har eftersat dig på en uforsvarlig vis

> [...]
>trukket på din konto i banken..
>
>Eller lave fartbegrænsere i alle biler så de max kan køre det de må på

Det lyder som nogle mægtige gode ideer, og kan det redde bare et
menneskeliv er det fuldt berettiget.

Og jeg vil umiddelbart også tro at det vil ske i fremtidens biler.

> [...]
>stoppe folk og så burde de koncentrere indsatsen de steder hvor der er
>problemer istedetfor at koncenterer sig om de steder hvor der er max

Som i aller andre forretninger bruger man de knappe resourcer, der
hvor man får det støste udbytte.

Jeg må nu indrømme at jeg meget tit observere at der holder motorcykle
betjente ved skolerne om morgen. Jeg har nu tit set at de holder de
rigtige steder - så det er måske mere en diskussion om hvad der er de
rigtige steder.

>Som også skrevet så ser jeg blot på ATK som en ekstra skat jeg skal
>betale for at køre for stærkt.

Du vælger selv om du vil køre for stærkt.

>Jeg har på 12 år betalt 2000 i bøder, det er omkring 50 øre om dagen
>for somme tider at køre lidt mere end det tilladte..
>
>Henrik

Det vil sige at du er taget 1-3 gange på 12 år, undskyld mig er det
noget at pive over.

OT:
Nu kender jeg ikke din timepris, men hvis du ser på hvormeget du har
tjent ekstra ved at køre for stærkt, og så trækker udgiften til din
hastighedsbøder fra dette, har det så været en god eller dårlig
forretning.

Jeg håber for dig at det har været en god forretning ellers fatter jeg
ikke hvorfor du har kørt for stærkt og derved udsat både dig selv og
andre for fare.

Steen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 06-05-06 21:21

On Sat, 06 May 2006 12:59:11 +0200, S.hansen <skidt@tele2adsltdc.dk>
wrote:

> [...]
>således at det ikke var nødvendigt med at bruge resourcene på kontrol
>ville meget være sparet og ikke mindst ville der blive sparet mange

Totalt rigtigt..

Efter samme devise må det vel være smartest at vi alle bliver udstyret
med en lille GPS sender som angiver hvor vi er, på den måde vil vi jo
spare en helvedes masse penge på at opklare alle mulige andre
forbrydelser såsom voldtægt, mord osv..(For i øvrigt forbrydelser som
jeg anser som værende mere alvorlige end f.eks 56 Km/t i byzone....Ja
jeg kender en der fik sådan en bøde.)

> [...]
>forudsætning altså at du orientere dig i trafikken selfølgelig.
>(Der står med jævne mellemrum skilte der orientere dig om hastigheds

Ergo skal vi bare sætte skilte op med 2 kilometers mellemrum hvor der
står : Spritbilisme er ulovligt

Så er det også lovligt at knalde manden for (Antal kørte km / 2 =
antal spritdomme ?)

>Nu vil du heller ikke blive taget i en ATK på motorvejen, da dette
>forudsætter at fotovognen holder pakeret på motorvejen, og det er
>ulovligt at parkere på motorvejen.

Men de holder satme tit der hvor motorvejen ender...Husk i den
forbindelse at vejen overhovedet ikke ændrer beskaffenhed i den
forbindelse, den er stadigvæk 2 sporet og der er stadigvæk midterrabat
og hegn imellem. Der holder de så 500 meter efter motorvejen ender og
hastigheden skal ned fra 130 til 80 og blitzer. Jeg tror faktisk kun
antallet af biler de knalder der afhænger af hvor hurtigt betjenten
kan skifte film. (Eller alternativt hvis det er digitalt, hvor stor en
harddisk han har i kameraet.)

>Så ved motorvejskørsel vil du altid blive stoppet hvis du bliver taget
>i at køre for stærkt.

Klart.....Meeen, de har jo raslet med at der skulle aut. kameraer
sættes permanent op på motorvejen og det kommer da også en dag...

>og napper kortet.

Ja efter 14 dage 3 uger....Hvor mange kan jeg nå at skade i
mellemtiden.

>Det har han sikkert også, men jeg vil i givet fald tro at han
>underrette nogle kollegaer som har mulighed for at stoppe dig inden
>det går galt, han alene har jo ingen mulighed for at stoppe dig.

Nej og det er jo også der fejlen er..

>Og sætter politiet så efter dig og du så køre galt, så er det lige
>pludselig politet der har eftersat dig på en uforsvarlig vis

Næh...Min holdning er at politiet snart sagt aldrig skal opgive en
biljagt....Har hørt at der i visse stater i USA er generelle regler
for hvornår de skal holde op med at jagte...F.eks hvis hastigheden
bliver over X Km/t ... Fedt nok, så ved alle desperadoerne at de bare
skal have gasset bilen op, så slipper de væk...

>Det lyder som nogle mægtige gode ideer, og kan det redde bare et
>menneskeliv er det fuldt berettiget.

Uanset om alle overholdt reglerne ville der stadigvæk dø mennesker i
trafikken...

Så efter din mening må det bedste jo være at forbyde alle bilerne at
køre overhovedet...

Ethvert trafikdrab / ulykke er selvfølgelig tragisk men når man tænker
på hvor vigtig biler / lastbiler / etc er for at samfundet kan køre
rundt og man så ser på at trafikken er mangedoblet siden de kom frem
og at tallet for trafikdræbte er det laveste nærmest nogensinde så
syntes jeg sgu man skal tage den lidt med ro.

Desuden, hvis man VIRKELIGT ville have antallet af dræbte i trafikken
ned så lavede man klip i kørekort for manglende selebrug og generelt
hårdere straffe til folk der kører i påvirket tilstand.

Kunne vi få alle til at bruge sele og til at lade være med at
drikke/tage stoffer og køre bil så ville tallet blive mange gange
større målt i effekt end alle deres fart tiltag gør. Det er bare så
forbandet rart at slå ned på hastigheden for den er målbar fra en
automatisk kassevogn der står i vejsiden og blitzer.

Som sagt, hvis de satte kassevognen til at tage billeder af ALLE de
biler der kører forbi den og så sender bøde + klip til alle dem uden
sele så ville det virkeligt batte noget i deres statistikker..

Der dør forresten MANGE flere af rygning hvert år end der gør i
trafikken, hvorfor forbyder man så ikke det ?

>Og jeg vil umiddelbart også tro at det vil ske i fremtidens biler.

Nope...

Fartskrivere og fartbegrænsere bliver aldrig indført...Det er der sgu
for meget big-brother over..

>Som i aller andre forretninger bruger man de knappe resourcer, der
>hvor man får det støste udbytte.

Og det er jo også lidt noget pjat..De betjente der står der med
laseren og stopper dig kan jo til FULDE tjene deres egen løn hjem.

Den anden discountløsning er jo så KUN for at maksimere
profitten....Og det er jo netop det de afviser og siger at det drejer
sig KUN om trafiksikkerhed når de filmer dig.

> [...]
>betjente ved skolerne om morgen. Jeg har nu tit set at de holder de
>rigtige steder - så det er måske mere en diskussion om hvad der er de

De gange jeg har set dem eller er blevet advaret mod dem har det været
de samme dejlige lige strækninger hvor der ikke sker ulykker og
trafikken er så løselig at folk kan køre for stærkt.

>Det vil sige at du er taget 1-3 gange på 12 år, undskyld mig er det
>noget at pive over.

Nu er det jo sådan se mere princippet i det..

Der er også ting jeg aldrig ville kunne komme i karambolage med loven
om der ville kunne få mig til at klage alligevel..

> [...]
>tjent ekstra ved at køre for stærkt, og så trækker udgiften til din
>hastighedsbøder fra dette, har det så været en god eller dårlig

Nu kører jeg kun i privat øjemed så derfor får jeg ikke som sådan
timeløn..

Og så skal det da siges at jeg ikke er typen der kører 130 forbi
skoler og så videre men en sen aftentime når jeg er alene på en
hovedvej eller en motorvej så kan hastigheden godt snige sig op på 100
/ 140-150 ..

>Jeg håber for dig at det har været en god forretning ellers fatter jeg
>ikke hvorfor du har kørt for stærkt og derved udsat både dig selv og
>andre for fare.

Det er mere fordi der jo er 2 regler for f.eks et givent stykke
landevej.

1. Den skiltede hastighedsgrænse.
2. "Man skal køre efter forholdene"

Jeg kører måske lidt mere efter nummer 2 end nummer 1..

Henrik

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-05-06 01:38

Henrik Madsen brought next idea :
> For i øvrigt forbrydelser som
> jeg anser som værende mere alvorlige end f.eks 56 Km/t i byzone....Ja
> jeg kender en der fik sådan en bøde.)

56km/t i en 50km zone er jo mere end 10% for hurtigt - og har en
markant forøgelse af bremselængden og dermed chancen for at blive
skyldig i en fodgængers død.

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-05-06 16:24

On Sun, 07 May 2006 02:38:00 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>56km/t i en 50km zone er jo mere end 10% for hurtigt - og har en
>markant forøgelse af bremselængden og dermed chancen for at blive
>skyldig i en fodgængers død.

Jada

Men 50 er jo også markant hurtigere end 40 Km/t og "S hansen" sagde at
alle tiltag der kunne spare menneskeliv burde tages imod med kyshånd.

Henrik

Fra : S.hansen

Dato : 07-05-06 09:00

On Sat, 06 May 2006 22:21:28 +0200, Henrik Madsen
> [...]

>forbrydelser såsom voldtægt, mord osv..(For i øvrigt forbrydelser som
>jeg anser som værende mere alvorlige end f.eks 56 Km/t i byzone....Ja

Det er en alvorlig forbrydelse at slå et andet menneske ihjel om det
så sker med en bil eller andet er fuldstændigt ligegyldigt.

Og når du køre for stærkt øger du kraftigt risikoen for dette.

>Ergo skal vi bare sætte skilte op med 2 kilometers mellemrum hvor der
>står : Spritbilisme er ulovligt

Det sker faktisk også tit, at der bliver sat skilte op med dette.
desværre bliver de hurtigt fjernet igen.

Jeg svare desuden også på dit eksempel ved kørsel med 130 på en 110 km
strækning. Og der står der skilte med jævne intevaller.

Og hvis du gentager en lovovertrædelse gentagne gange, så bliver du
straffet flere gange.

Hvis jeg laver indbrud i flere huse bliver jeg også dømt for mere end
et forhold, til trods for at jeg ikke er blevet stoppet i mellem de
forskellige indbrud.

> [...]
>antallet af biler de knalder der afhænger af hvor hurtigt betjenten
>kan skifte film. (Eller alternativt hvis det er digitalt, hvor stor en

Og at holde kort efter motervejen er da i mine øjne det helt rigtige
sted ar holde.

For efter motervejen ændre vejen kraftigt beskaffenhed, og det er
uanset om det fortsat er to sporet eller ej, det er nu en vej med
tværgående trafik og bløde trafikaneter, så det er ekstremt vigtigt at
få hastigheden ned.

>Ja efter 14 dage 3 uger....Hvor mange kan jeg nå at skade i
>mellemtiden.

Og var du ikke blevet taget i en ATK kunne du forsætte i meget længere
tid.

>Nej og det er jo også der fejlen er..

Men han har mulighed for at underrette kollegaer. En gående betjent
har heller ikke mulighed for at stoppe bilisten. Så han skal også
afskaffes ???

Så er det iøvrigt irrelevant om han kan eller ikke kan gøre noget i
nævnte tilfælde. For han er ikke placeret der for at gribe ind i
enkeltstående tilfælde. Havde han ikke været der havde det jo ikke
ændret på situatioen. Med mindre du mener at det er fotovognen der er
skyld i sistuation.

>Uanset om alle overholdt reglerne ville der stadigvæk dø mennesker i
>trafikken...
>
>Så efter din mening må det bedste jo være at forbyde alle bilerne at
>køre overhovedet...

Der vil altid dø mennesker i traffikken, men hvis folk kun kørte de
tilladte vil dette minske risikoen kraftigt, og det er det der er
formålet med hastighedsbegrænsninger.

> [...]
>og at tallet for trafikdræbte er det laveste nærmest nogensinde så
>syntes jeg sgu man skal tage den lidt med ro.

Hvorfor det, mener du da at din ret til at køre for stærkt overstiger
et andet menneskes ret til at leve. ??

>Desuden, hvis man VIRKELIGT ville have antallet af dræbte i trafikken
>ned så lavede man klip i kørekort for manglende selebrug og generelt
>hårdere straffe til folk der kører i påvirket tilstand.

Øhh det mener jeg da netop også man gør. Nu får du bl.a. også et klip
hvis dine børn ikke er spændt fast, og det er da det første skridt.

> [...]
>forbandet rart at slå ned på hastigheden for den er målbar fra en
>automatisk kassevogn der står i vejsiden og blitzer.

Man gør da også en stor indsats for at forhindre dette, og som du selv
skriver så er det forholdsvis billigt at bekæmpe den anden årsag til
mange tradikdrab.

>Der dør forresten MANGE flere af rygning hvert år end der gør i
>trafikken, hvorfor forbyder man så ikke det ?

Åhh, mig bekendt forbyder man da også tobaksrygning flere og flere
steder.

>Nope...
>
>Fartskrivere og fartbegrænsere bliver aldrig indført...Det er der sgu
>for meget big-brother over..

Fartskriver og fartbegrændser er da mig bekendt indført i lastbiler,
så hvorfor skulle det så ikke kunne indføres i alle biler.

>Og det er jo også lidt noget pjat..De betjente der står der med
>laseren og stopper dig kan jo til FULDE tjene deres egen løn hjem.

Der findes ingen virksomheder hvor det er nok at tjene sin egen løn
hjem

>Den anden discountløsning er jo så KUN for at maksimere
>profitten....Og det er jo netop det de afviser og siger at det drejer
>sig KUN om trafiksikkerhed når de filmer dig.

Som i alle andre virksomheder gælder det om at maksimere profitten.

Bemærk venligst min Smiley

Spøg til side.
Jeg tvivler meget på at indtægterne fra disse ATK alene kan dække
omkostninger ved ulykker der alene er relateret til for høj hastighed.

>De gange jeg har set dem eller er blevet advaret mod dem har det været
>de samme dejlige lige strækninger hvor der ikke sker ulykker og
>trafikken er så løselig at folk kan køre for stærkt.

Og jeg ser dem lige så tidt holde steder hvor jeg syntes de skal
holde.

>Det er mere fordi der jo er 2 regler for f.eks et givent stykke
>landevej.
>
>1. Den skiltede hastighedsgrænse.
>2. "Man skal køre efter forholdene"

Bilisten i brønshøj som slog tre mennsker ihjel
Billisten der forleden kørte en far og datter ihjel
Bilisten der kørte ind i en flok cyklister
Bilisten osv.

De mente garanteret også at de var langt bedre end myndighederde til
bedømme de lokale forhold og egne evner til at køre bil.

Hastigheds begræsninger er jo netop lavet for at du ikke skal være i
tvivl om hvad højeste hastighed forholdene tillader.

Hvis du har behov for at køre for stærkt er der da rig mulighed for
dette på specielt indrettede baner.

Steen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-05-06 18:21

On Sun, 07 May 2006 10:00:10 +0200, S.hansen <skidt@tele2adsltdc.dk>
wrote:

>Det er en alvorlig forbrydelse at slå et andet menneske ihjel om det
>så sker med en bil eller andet er fuldstændigt ligegyldigt.

>Og når du køre for stærkt øger du kraftigt risikoen for dette.

Klart...

Derfor burde vi også forbyde al bilkørsel...

Det er da den eneste logiske følge vi kan drage af din påstand.

>Det sker faktisk også tit, at der bliver sat skilte op med dette.
>desværre bliver de hurtigt fjernet igen.

Den slags skilte du nævner der er jo ikke direkte forbudsskilte, altså
det er ikke et "rigtigt" skilt på samme måde som et hastighedsskilt.

>Jeg svare desuden også på dit eksempel ved kørsel med 130 på en 110 km
>strækning. Og der står der skilte med jævne intevaller.

Og du mener så seriøst at hver gang man passerer sådan et skilt så har
man begået en ny overtrædelse ?

Sørme godt DU ikke laver lovgivningen her i landet..

>Og hvis du gentager en lovovertrædelse gentagne gange, så bliver du
>straffet flere gange.

Yes sir. Vil det sige at politiet sådan set i dine øjne kunne sætte
skiltene med 10 meters afstand og så give en bøde på f.eks 1000 Kr. og
så gange det op med antal skilte man har passeret ?

>Hvis jeg laver indbrud i flere huse bliver jeg også dømt for mere end
>et forhold, til trods for at jeg ikke er blevet stoppet i mellem de
>forskellige indbrud.

Ja men du bliver ikke dømt for flere indbrud fordi du både bryder
døren til køkkenet og døren til soveværelset op i samme hus.

Hvis jeg kører for stærkt på en strækning så er det jo een uafbrudt
lovovertrædelse, derfor kan det ikke sammenlignes med flere indbrud
der er afbrudte.

> [...]

>uanset om det fortsat er to sporet eller ej, det er nu en vej med
>tværgående trafik og bløde trafikaneter, så det er ekstremt vigtigt at

Det er tydeligt at du aldrig har været i nordjylland der hvor E45
ender..

I begge retninger er der efter motorvejens ophør/ før dens opstart
ingen forandring på vejens beskaffenhed, der er samme antal spor, der
er bred midterrabat og der er ingen til tværgående trafik og selv
autoværnet i midten er der. Dete gæ lder for omkring 3 kilometer vej
efter motorvejens ophør / før dens begyndelse..

Udover at stå der hvor den ender står de også tit 500 meter før den
begynder, du ved, det er der hvor vejen de sidste 2-3 kilometer totalt
har lignet en motorvej, den ender op i en motorvej og der er INGEN
fra/tilkørsler der . Alligevel står de der og knalder dem som tillader
sig at accelerere op fra de 80 der er tilladt før til de 130 som er
tilladt efter skiltet med motorvej.

JA, det er ikke lovligt at køre mere end 80 der men forklar mig lige
den logiske grund til at de står der hvis ikke det er fordi de VED at
folk har en tendens til at accelerere op de der 500 meter før..

Desuden har det INGEN præventiv virkning på de "indfødte" for der hvor
de parkerer er der ligesom på enhver motorvej ikke mange muligheder
for at gemme sig så de lokale kan spotte denne bil på 2 kilomters
afstand og tilpasse farten derefter..

>Og var du ikke blevet taget i en ATK kunne du forsætte i meget længere
>tid.

Klart men som sagt så er det politiets opgave at stoppe overtrædelser
når de ser dem...Ikke at sende et billede af forbrydelsen 3 uger efter
det skete...

Det er måske også iorden hvis politiet falder over f.eks et væbnet
røveri ved et tilfælde at sige "Vi har kaffepause og hvis vi ikke
tilfældigvis var her ville de jo alligevel slippe væk..."

>Men han har mulighed for at underrette kollegaer. En gående betjent
>har heller ikke mulighed for at stoppe bilisten. Så han skal også
>afskaffes ???

Han har vel en radio så han kan kalde på hjælp...Men ellers ja, hvis
han ser en fart-psykopat og vælger at gøre INTET så er han værdiløs..

> [...]
>enkeltstående tilfælde. Havde han ikke været der havde det jo ikke
>ændret på situatioen. Med mindre du mener at det er fotovognen der er

Det er ikke fotovognen der laver fartovertrædelsen idet den holder og
filmer (At de så også kører alt for stærkt i fotovognen som
dokumenteret på TV2's Operation X er så en anden ting) men hvis de
intet foretager sig for at standse overtrædelsen så er det for galt.

Alternativt kunne vi vel også blot opsætte kameraer steder hvor der
begå's voldtægter og så tage sagerne efterfølgende....(Voldtægt er
endda potentielt ikke så galt som fartovertrædelser for voldtægt giver
fysiske og psykiske skader, for høj hastighed kan man risikere at
nogen dør af..)

>Der vil altid dø mennesker i traffikken, men hvis folk kun kørte de
>tilladte vil dette minske risikoen kraftigt, og det er det der er
>formålet med hastighedsbegrænsninger.

Det er klart....Men ville vi ikke også nedsætte antallet hvis vi sagde
40 Km/t i byerne ? eller hvad med 30 ?

>Hvorfor det, mener du da at din ret til at køre for stærkt overstiger
>et andet menneskes ret til at leve. ??

Det siger jeg skam heller ikke...

Jeg kan slet ikke forstå at du vedbliver med din forkerte antagelse at
jeg nærmest går ind for at man skal have lov at køre for stærkt
generelt.

Det jeg siger er at politiet burde tage sig tiden til at stoppe
overtræderne og hvis de endelig vil filme så burde de gøre det de
steder hvor det gør gavn for trafiksikkerheden fremfor der hvor det
gør mest gavn for statskassen..

>Øhh det mener jeg da netop også man gør. Nu får du bl.a. også et klip
>hvis dine børn ikke er spændt fast, og det er da det første skridt.

Ja det er flot.....Det gælder kun hvis børnene er under 135 cm og
politiet må IKKE lave kontrolmålinger så den paragraf er værdiløs..

Hvorfor er det at samfundet skal finde sig i at folks lyst til at køre
uden sele skal koste samfundet en bule penge i skader som ikke ville
være opstået hvis folk bare havde brugt den sele....

Og hårdere straf for spritkørsel...pah...

Fatter ikke hvorfor man ikke tager pappet fra folk allerede første
gang de kører med mere end 0.5 i blodet.

Det er med garanti mere skadeligt for bremselængder at man kører med
de 0.5 end at man kører 56 i byzone istedetfor de 50..

>Man gør da også en stor indsats for at forhindre dette, og som du selv
>skriver så er det forholdsvis billigt at bekæmpe den anden årsag til
>mange tradikdrab.

Det ville være forholdsvis nemt at indføre klip for manglende sele og
så smutte ud og lave nogle kontroller. Men sørg nu for at det bliver
en der stopper en og giver en besked så vi ikke ender i at en eller
anden "stakkel" kører forbi den samme vogn 3 gange indenfor de 2 timer
den står der og så mister kortet med det samme...

>Åhh, mig bekendt forbyder man da også tobaksrygning flere og flere
>steder.

Ja men det hjælper jo ikke noget så længe det er lovligt at ryge
generelt...ude og i hjemmet er jo nok 2 steder hvor det aldrig bliver
forbudt og så længe det ikke er forbudt så vil rygning og passiv
rygning dræbe LANGT flere end der dør i trafikken..Og i trafikken er
det endda tit uforudsete hændelser såsom eksploderende dæk og diverse
der er skyld i det...Rygning er da noget det tager mange år at dø af.
Ergo er "bremselængden" da meget længere på rygning og derfor burde
man da kunne stoppe langt flere af den slags dødsfald end de andre...

>Der findes ingen virksomheder hvor det er nok at tjene sin egen løn
>hjem

Eller lettere omskrevet.....Du mener at selv politiet skal være en god
forretning for Danmark ?

Den holdning er jo lidt svær at tage seriøst når politiet jo opfordrer
folk til at overholde loven, hvis alle gjorde det så ville de jo tjene
lige netop 0 Kr. Ja og at politiet og politikerne altid tuder os ørene
fulde med at det netop IKKE er en forretning at skrive bøder men blot
er for at virke præventivt...Hvilket det ikke gør og aldrig har
gjort..

Men du har da ret, politiet er og skal være en god forretning der
hiver et pænt overskud hjem til statskassen....Det er også derfor de
placerer deres fotovogne de steder hvor det giver kassen istedetfor
der hvor det giver færre trafikdræbte.

>Som i alle andre virksomheder gælder det om at maksimere profitten.
>

>Bemærk venligst min Smiley

Bemærket..

>Spøg til side.
>Jeg tvivler meget på at indtægterne fra disse ATK alene kan dække
>omkostninger ved ulykker der alene er relateret til for høj hastighed.

Det er heller ikke meningen at ATK skal kunne betale for de skader der
opstår ved for høj hastighed,.

Det jeg siger er at køber du 2 betjente i et år a 300.000 Kr. og en
laserpistol til måske 100.000 Kr.Samt en "stop" MC til 100.000 (Uden
afgift jo) så har du 800.000 i udgifter, de fleste bøder idag er på
1000 eller derover .. Det vil sige at de 2 betjente og deres
laserpistol skal stoppe 800 bilister og give en bøde på 1000 Kr så er
deres løn, pistol og MC tjent hjem..Der er omkring 200 arbejdsdage i
et år så det vil sige at de skal stoppe omkring 4 bilister om dagen
for at det løber rundt...Alt andet er fortjeneste..

Men det er jo klart at når en bil med fotoudstyr måske andrager
250.000 og så en gammel rusten betjent på deltid til måske 100.000 så
er det kun udgifter på 350.000 og fotovognen kan jo "knalde" mange
flere da den ikke skal stoppe deres vanvidskørsel men bare tage et
billede af den...

>Og jeg ser dem lige så tidt holde steder hvor jeg syntes de skal
>holde.

Måske de generelt er mere "retfærdige" der hvor du bor..

Det eneste sted jeg kender de holder hvor man kan sige det er "ok" er
ved en skole her i området, dog er det som regel efter skoletid hvor
der ikke er elever på skolen...Og så holder han forresten i en
vigeplads beregnet til busser og det er så IKKE lovligt da der er gul
kantmarkering...Men ok, politiet skal jo ikke overholde de regler de
er sat til at administrere...Hvis man er i tvivl om det kan man jo
bare se på Torstens chaffut og f.eks også med gode billeder på
taxafinn's hjemmeside..

>Bilisten i brønshøj som slog tre mennsker ihjel

Hmn der kørte 80+ i tæt bebyggelse og den forkerte vej omkring et
helleanlæg.

>Billisten der forleden kørte en far og datter ihjel

Over en uoverskuelig bakketop med 130+

>Bilisten der kørte ind i en flok cyklister

Som kom på samme strækning som ham med far/datter....(Og som jeg
forresten syntes burde dele skylden med de der Bjarne Riis wannabee's
som jeg også flere gange har mødt og som mener at 3 rækkede kolonner
på landevej er ok så de spærrer en hel vognbane)..

>Bilisten osv.
>
>De mente garanteret også at de var langt bedre end myndighederde til
>bedømme de lokale forhold og egne evner til at køre bil.

Og det var de så ikke, det må de så bøde for....Der er ikke andre til
det....

Nu er fællesnævneren for disse bilister du nævner jo også at de var
under 20 år....Jeg er noget ældre og jeg kunne aldrig finde på at køre
stærkere end jeg kan se frem til...Det er så somme tider stærkere end
der står på skiltet. Som også nævnt før så er min fart primært for høj
på motorvejen og landevejen hvis der er gode udsigtsforhold og lav
trafikmængde..

> [...]

Klart...

>Hvis du har behov for at køre for stærkt er der da rig mulighed for

Ja det er der...

Men klokken 4 om morgenen på motorvejen kan det altså godt være
forsvarligt at køre 130 selvom der står 110...

Henrik

Fra : S.hansen

Dato : 08-05-06 22:13

On Mon, 08 May 2006 19:20:53 +0200, Henrik Madsen
<hmadsen@fjernmig.cybercity.dk> wrote:

>Klart...
>
>Derfor burde vi også forbyde al bilkørsel...
>
>Det er da den eneste logiske følge vi kan drage af din påstand.

Som jeg tidligere har skrevet så øger du risikoen til et uacceptabelt
højt niveau når du køre stærkere end det tilladte.

>Og du mener så seriøst at hver gang man passerer sådan et skilt så har
>man begået en ny overtrædelse ?

Du vælger ihvertfald fuldt bevist IKKE at følge lovgivningen. selvom
du adskellige gange bliver gjort opmærksom på hvad der er tilladt.

> [...]
>
>Ja men du bliver ikke dømt for flere indbrud fordi du både bryder
>døren til køkkenet og døren til soveværelset op i samme hus.

Jo hvis du gør det på forskellige tidspunkter.

> [...]
>der er afbrudte.

>Det er tydeligt at du aldrig har været i nordjylland der hvor E45

Der er vel også andre moterveje end E45 i jylland. Og bare fordi det
er E45 i jylland skal der vel ikke gælde andre regler der.

Og hvis du mener der skal gælder andre regler der, skal du blive
politiker, og så forsøge at ændre tingene den vej, og ikke bare ved at
overtræde reglerne.

> [...]
>de parkerer er der ligesom på enhver motorvej ikke mange muligheder
>for at gemme sig så de lokale kan spotte denne bil på 2 kilomters

Jamen så har det da en præventiv virkning. Om ikke andet så når de
står der.

>Han har vel en radio så han kan kalde på hjælp...Men ellers ja, hvis
>han ser en fart-psykopat og vælger at gøre INTET så er han værdiløs..

Her syntes jeg godt nok jeg gentager mig selv.

Både den enkelte gående politibetjent og betjenten i foto vognen kan
ikke alene gribe ind, Men Begge kan de kalde på andre som kan gribe
ind.

> [...]
>endda potentielt ikke så galt som fartovertrædelser for voldtægt giver
>fysiske og psykiske skader, for høj hastighed kan man risikere at

Og sker en sådan forbrydelse et sted hvor der er overvågnings kamera,
går det det meget letter at finde gerningsmanden. Men man kan så ikke
straffe gerningsmanden for han bliver først fanget efter et stykke tid
og udfra et billede. Iflg. din opfattelse skal han jo fanges mens
overtrædelsen finder sted, og at bruge et billede som er taget per
automatik er big brother overvågning. ?????

> [...]
>
>Jeg kan slet ikke forstå at du vedbliver med din forkerte antagelse at
>jeg nærmest går ind for at man skal have lov at køre for stærkt

Men du siger at det ikke er rimeligt at du bliver pålagt en
afgift/bøde de steder hvor du overtræder hastigheden.

>Og hårdere straf for spritkørsel...pah...
>
>Fatter ikke hvorfor man ikke tager pappet fra folk allerede første
>gang de kører med mere end 0.5 i blodet.

Her er vi så enige.

> [...]
>Ergo er "bremselængden" da meget længere på rygning og derfor burde
>man da kunne stoppe langt flere af den slags dødsfald end de andre...

Nu kan man sagtens på flere fronter samtidig gøre en indsats for at
forhindre uacceptable dødsfald.

>Det er heller ikke meningen at ATK skal kunne betale for de skader der
>opstår ved for høj hastighed,.

Men jeg syntes helt klart det er en fin måde at betale for disse
fuldstændige meningløse ulykke, fremfor at skulle hæve skatten, eller
tage pengene fra andre områder.

For pengene skal ind enten på den ene eller den anden måde.

>Men klokken 4 om morgenen på motorvejen kan det altså godt være
>forsvarligt at køre 130 selvom der står 110...

Jamen så må du jo arbejde for at der bliver indført forskellige
hastighedsbegræsninger på forskellige tider af døgnet, samt at det
bliver muligt for folk at komme op til køreprøver der berettiger dem
til at køre stærkere end andre.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-05-06 05:17

On Mon, 08 May 2006 23:12:35 +0200, S.hansen <skidt@tele2adsltdc.dk>
wrote:

>Som jeg tidligere har skrevet så øger du risikoen til et uacceptabelt
>højt niveau når du køre stærkere end det tilladte.

Også når det foregår klokken 04.00 på en motorvej ? Jeg har jo hele
tiden sagt at jeg ikke kører alt for stærkt f.eks i byen og lign.

>Du vælger ihvertfald fuldt bevist IKKE at følge lovgivningen. selvom
>du adskellige gange bliver gjort opmærksom på hvad der er tilladt.

Og SÅ er det en ny overtrædelse hver gang man har passeret et skilt ?

>Jo hvis du gør det på forskellige tidspunkter.

Lad nu være med at lave præmissen om...

Jeg har jo skrevet helt fra starten af at det drejede sig om en bil
der kørte med en fast fart som aldrig blev ændret.

>Der er vel også andre moterveje end E45 i jylland. Og bare fordi det
>er E45 i jylland skal der vel ikke gælde andre regler der.

Nej bestemt ikke..

Men så må de også finde sig i at jeg påstår at det er en
pengemaskine..

Det er jo ikke ligefrem fordi der sker 1000vis af uheld der kan
retfærdiggøre det de laver. Ja og hvorfor skulle der også det, det er
et stykke vej som er helt ens men hvor der det ene sted må køres 80 så
må der 100 meter længere fremme køres 130...

>Og hvis du mener der skal gælder andre regler der, skal du blive
>politiker, og så forsøge at ændre tingene den vej, og ikke bare ved at
>overtræde reglerne.

Det eneste jeg siger er at enten må de holde op med at stå sådanne
steder eller også må de holde op med at sige at ATK _KUN_ er der for
at øge trafiksikkerheden.

>Jamen så har det da en præventiv virkning. Om ikke andet så når de
>står der.

Ikk en skid..

Det eneste de får ud af det for mit vedkommende for eksempel er at jeg
sænker hastigheden de 500 meter mens jeg passerer deres bil....Hvordan
de vil forbedre trafiksikkerheden på det pågældende sted når der
aldrig sker ulykker der er så mig en gåde..

> [...]

>Både den enkelte gående politibetjent og betjenten i foto vognen kan
>ikke alene gribe ind, Men Begge kan de kalde på andre som kan gribe

Forskellen er at fodtudsen sikkert vil gøre det....ATK manden vil
ikke....Han sover sikkert, det er jo en ældre mand der sidder
derinde..

> [...]
>overtrædelsen finder sted, og at bruge et billede som er taget per
>automatik er big brother overvågning. ?????

Det var en selvfølgelig antagelse at dette kamera havde en mand der
sad og kiggede på det...

>Men du siger at det ikke er rimeligt at du bliver pålagt en
>afgift/bøde de steder hvor du overtræder hastigheden.

NEJ..(Damn du er tykhovedet)...

Jeg siger at de burde stå de steder hvor det gør gavn på
statistikkerne fremfor at stå der hvor de gør gavn på statskassen..

Og så siger jeg at har jeg gjort noget galt så vil jeg gerne stoppes
og have det at vide fremfor et fnidret billede efter 3 uger..

>Nu kan man sagtens på flere fronter samtidig gøre en indsats for at
>forhindre uacceptable dødsfald.

Det er da klart...

MEN....Hvis et rygeforbud kunne redde 1000 vis af mennesker og man
ikke er villig til at tage dette skridt så er det da lidt fesent at
man skriver bøder for mia efter mia af kroner for at redde måske 100 i
trafikken.

>Men jeg syntes helt klart det er en fin måde at betale for disse
>fuldstændige meningløse ulykke, fremfor at skulle hæve skatten, eller
>tage pengene fra andre områder.

Ja min holdning er at ulykker som den ham der pløjede far og datter
ned skulle have lov selv at betale for det.

> [...]
>hastighedsbegræsninger på forskellige tider af døgnet, samt at det
>bliver muligt for folk at komme op til køreprøver der berettiger dem

Overhovedet ikke..

Det lød bare på dig som om at det ALTID var PISSE FARLIGT at køre mere
end de tilladte skiltede hastigheder.

Og ja, man burde på visse strækninger indføre elektronisk skiltning
som varierede hastigheden efter trafiktætheden.

Henrik

Fra : S.hansen

Dato : 09-05-06 16:48

On Tue, 09 May 2006 06:17:28 +0200, Henrik Madsen

>Lad nu være med at lave præmissen om...

Får du flere bøder på samme tidspunkt ????

>Men så må de også finde sig i at jeg påstår at det er en
>pengemaskine..

Og fordi den fanger for mange skal den afskaffes ???
At den fanger for mange skyldes vel primært at folk ikke syntes at
bødestørrelsen er afskrækkende.

> [...]
>et stykke vej som er helt ens men hvor der det ene sted må køres 80 så
>må der 100 meter længere fremme køres 130...

Og fordi du mener at en strækning er velegnet til en højere hastighed,
er det ikke nødvendigt at der foretages ATK. ???

Det er vel også primært at få hastigheden ned inden ulykkerne sker.

>Det eneste jeg siger er at enten må de holde op med at stå sådanne
>steder eller også må de holde op med at sige at ATK _KUN_ er der for
>at øge trafiksikkerheden.

Det er den også, selom du påstår noget andet, at den skriver mange
bødeforlæg skyldes i mine øjne at folk ikke har nok respekt for
bødestørrelsen.

>Ikk en skid..

Du skriver da ellers at de satte hastigheden ned, og så er det vel
præventivt så længe at de kan ses.

> [...]
>de vil forbedre trafiksikkerheden på det pågældende sted når der
>aldrig sker ulykker der er så mig en gåde..

Igen mener du at din skøn berettiger dig til at køre stærkere, uanset
hvad andre så mener.

>Forskellen er at fodtudsen sikkert vil gøre det....ATK manden vil
>ikke....Han sover sikkert, det er jo en ældre mand der sidder
>derinde..

Det var da godt nok noget af en påstand, hvilke fakta basere du det
på, eller mener du bare igen at når du skønner det, jamen så er det
rigtigt.

>NEJ..(Damn du er tykhovedet)...

Her knækker min film godt nok, jeg håber ikke du forsætter på denne
måde.

>Jeg siger at de burde stå de steder hvor det gør gavn på
>statistikkerne fremfor at stå der hvor de gør gavn på statskassen..

Igen mener jeg det er bødestørrelsen, folk ikke har nok respekt for.
Og igen de steder hvor jeg har bemærket dem er det fulgt berettiget at
de står. (Det skyldes måske bare at jeg skønner anderledes end dig)

>Og så siger jeg at har jeg gjort noget galt så vil jeg gerne stoppes
>og have det at vide fremfor et fnidret billede efter 3 uger..

Iflg. dansk lov behøver du ikke blive antastet i gerningsøjeblikket,
men kan sagtens på et senere tidspunkt blive draget til ansvar for
sine gerninger, og sådan ser jeg personligt gerne dansk lov vedbliver
at være. Uanset lovovertrædelsens art.

>Ja min holdning er at ulykker som den ham der pløjede far og datter
>ned skulle have lov selv at betale for det.

Problemet er bare at han formentlig aldrig bliver i stand til dette,
og hvem kommer så til at betale.

>Det lød bare på dig som om at det ALTID var PISSE FARLIGT at køre mere
>end de tilladte skiltede hastigheder.

Det er også farligere at køre stærkere end de skiltede hastigheder
(nogen steder selfølgelig mere end andre), og for nogle chaufføre er
det farligere for end andre, men hvordan skal vi vide dette inden det
går galt.

Steen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-05-06 23:18

On Tue, 09 May 2006 17:48:27 +0200, S.hansen <skidt@tele2adsltdc.dk>
wrote:

>Får du flere bøder på samme tidspunkt ????

Nej men da præmissen var at jeg kørte fast X kilometer i timen og
aldrig havde ændret farten så meget som een kilometer i timen så var
det jeg spurgte om det var flere overtrædelser eller 1 ?

Og hvis det var flere så spurgte jeg om hvor langt der skulle være
imellem dem før det var 2 ? (Må der f.eks være 10 meter mellem 2
målinger ?)

>Og fordi den fanger for mange skal den afskaffes ???
>At den fanger for mange skyldes vel primært at folk ikke syntes at
>bødestørrelsen er afskrækkende.

Den fanger ikke for mange....Den fanger de forkerte..

De forkerte = Dem som kører 100 Km/t 500 meter før motorvejens
begyndelse fordi de er ved at accelerere op til de 130 man så må køre
500 meter længere fremme og vejen er helt ens de 2 steder...

Det kan godt være det virker lidt præventivt at blive stoppet men hvis
de så f.eks vil have folk til at køre pænt foran en skole så stiller
de sig op der nogle gange indenfor en måned for så bliver det hurtigt
kendt at der står de altså og så kører folk ordentligt...

Det andet der med at stå ved motorvejens begyndelse er sgu for
latterligt, der sker INGEN ulykker lige der for det er en lige
strækning med et stykke vej der INGEN ændring får udover det lille
grønne skilt med motorvej begynder..

De stod der iflg. nogle kollegaer der så sent som idag..

>Og fordi du mener at en strækning er velegnet til en højere hastighed,
>er det ikke nødvendigt at der foretages ATK. ???

Vi er vel enig om at ATK kun har X biler og X mandetimer til at lave
kontrol..

Det vil sige at så længe de holder der så kan de ikke holde et sted
hvor de måske kunne gøre reel gavn..

Desværre er "reel gavn" i deres øjne der hvor de knalder flest
bilister, fremfor der hvor det ville have den bedste præventive
effekt..

>Det er vel også primært at få hastigheden ned inden ulykkerne sker.

Problemet er jo at så længe der ikke sker ulykker på den strækning så
kan de næppe nedbringe antallet af ulykker på den strækning ved at
lave kontrol der....

Ergo tjener de en masse penge, redder 0 menneskeliv og måske virker
det lidt præventivt på hastigheden at de står der men da det ikke er
et sted hvor der sker ulykker så forhindrer deres præventive virkning
0 uheld..

Altså lad os summe op..

0 Uheld (0 dødsfald)
0 Reddede menneskeliv
MASSER af penge

>Det er den også, selom du påstår noget andet, at den skriver mange
>bødeforlæg skyldes i mine øjne at folk ikke har nok respekt for
>bødestørrelsen.

Mener du helt seriøst og alvorligt at ATK's primære formål er at
fremme trafiksikkerheden ??

Hvis du mener det så tror jeg seriøst ikke på du har kørekort, bil og
at du ikke kører ret meget rundt derude på gaderne...

>Du skriver da ellers at de satte hastigheden ned, og så er det vel
>præventivt så længe at de kan ses.

Ja men som sagt sker der aldrig ulykker der så det eneste de opnåede
var at sinke trafikken...De reddede ingen menneskeliv....Men de tjente
en masse penge til staten fordi det er en dejlig lige strækning op til
en motorvej og med gode udsigtsforhold...

>Igen mener du at din skøn berettiger dig til at køre stærkere, uanset
>hvad andre så mener.

Ja da... det givne tilfælde så vil det være mere farligt at sænke
farten da dette vil skabe en masse overhalingssituationer..

>Det var da godt nok noget af en påstand, hvilke fakta basere du det
>på, eller mener du bare igen at når du skønner det, jamen så er det
>rigtigt.

Det er sgu ikke noget skøn...

Det er da almindeligt kendt at manden i vognen oftest er en ældre
pensioneret betjent som får lov at få lidt timer i den der bil som
supplement til pensionen.

>Her knækker min film godt nok, jeg håber ikke du forsætter på denne
>måde.

Nå, den forstod du...

>Igen mener jeg det er bødestørrelsen, folk ikke har nok respekt for.
>Og igen de steder hvor jeg har bemærket dem er det fulgt berettiget at
>de står. (Det skyldes måske bare at jeg skønner anderledes end dig)

Eller at du kører på cykel og kun befinder dig i indre by hvor de jo
oftest står ved skoler og så videre...

Og ja, folk har ikke respekt for bødestørrelsen.....Ja eller de har
ikke respekt for de til tider latterlige hastighedsbegrænsninger der
er..

Prøv at se på motorvejene, efter de satte hastighedsgrænserne op fra
110 til 130 så faldt gennemsnitshastigheden på disse..

Hvorfor tror du det sker ?

Ja for mit vedkommende kan jeg sige at jeg ikke kører så stærkt på
motorvejen mere for dengang den var 110 var den SÅ langt ude af
proportioner med :

1. Hvordan andre folk kørte
2. Hvad bilerne og vejene var istand til at man kørte.

Derfor kørte jeg da hvis forholdene tillod det måske 160 på
motorvejen..

Nu hvor jeg må køre 130 kører jeg nok omkring de 130-140 for nu kan
jeg respektere hastighedsgrænsen og jeg kan se den er mere fair..

> [...]
>men kan sagtens på et senere tidspunkt blive draget til ansvar for
>sine gerninger, og sådan ser jeg personligt gerne dansk lov vedbliver

Også selv om det bevidnes af en politibetjent..

Vil det så også sige at hvis en kvinde bliver voldtaget i en baggård
og en betjent går ind for at stoppe det og genkender gerningsmanden så
skal han heller ikke nødvendigvis stoppe forbrydelsen men bare sige
"Den tager vi lige senere makker"..

Ja efter at man hører at ordensmagten lige har afvist en politiker der
var udsat for brandattentat da han ringede 112 så kan man jo hurtigt
få den tanke at det rent faktisk ER sådan det hænger sammen for
politiet..

Det kan godt være du syntes det er en OK måde, jeg vil bare gerne at
politiet overholder deres ed om at stoppe forbrydelser når de ser
dem..

>Problemet er bare at han formentlig aldrig bliver i stand til dette,
>og hvem kommer så til at betale.

Samfundet....ligesom vi betaler for alle dem som ender som grøntsager
når de farer gennem ruden fordi de ikke havde sele på..

Men som udgangspunkt må det være ham der skal betale...

> [...]
>(nogen steder selfølgelig mere end andre), og for nogle chaufføre er
>det farligere for end andre, men hvordan skal vi vide dette inden det

Men så er vi jo tilbage ved spørgsmålet om ikke vi så burde forbyde
privatbilisme..

Du har da ret i at det er farligere at køre 60 Km/t i en 50 zone..

Men mit spørgsmål er så ..

Er det ikke også farligere at køre 50 end 40 i en 50 zone ?
Er det ikke også farligere at køre 40 end 30 i en 50 zone ?
Er det ikke også farligere at køre 30 end 20 i en 50 zone ?
Er det ikke også farligere at køre 20 end 10 i en 50 zone ?
Er det ikke også farligere at køre 10 end 0 i en 50 zone ?

Du siger jo at du er villig til at gøre alt for at forhindre at folk
bliver slået ihjel og lemlæstet..

Er den naturlige følge så ikke at biler kun må køre 0 Km/t ?

Henrik

Fra : S.hansen

Dato : 10-05-06 19:02

On Wed, 10 May 2006 00:18:03 +0200, Henrik Madsen

> [...]
>
>Og hvis det var flere så spurgte jeg om hvor langt der skulle være
>imellem dem før det var 2 ? (Må der f.eks være 10 meter mellem 2

Får du to bøder med 100m mellemrum vil jeg sige det er forkert, men er
der 100km imellem vil jeg syntes det var ok, så opdelingen kunne være
en for hver politikreds.

> [...]
>begyndelse fordi de er ved at accelerere op til de 130 man så må køre
>500 meter længere fremme og vejen er helt ens de 2 steder...

Jamen det er først tilladt når du har passeret skiltet, og det er en
grænse der ligger helt fast. - du efterlyser selv tydelige grænser i
forrige afsnit, og her er grænsen helt fast. Så får du en bøde her er
den fuldt berettiget, uanset om du så mener at det er ekstra skat
eller ej. Det er først idet øjeblik du passere motervejsskiltet at
vejen beskaffenhed er til hastighder over 100 km/t.

Mortorvejsskiltet udelukker langsom kørende trafik og bløde
trafikanter og det gør en væsentlig forskel.

>Altså lad os summe op..
>
>0 Uheld (0 dødsfald)
>0 Reddede menneskeliv
>MASSER af penge

Du refere konstant til ET specifikt sted og det kan godt være du har
ret her - jeg kender ikke dette sted så jeg kan ikke argumenter imod
dette specifikke sted, men som jeg tidligere har skrevet ser jeg dem
ofte, og jeg ser dem steder hvor jeg syntes det er fuldt berettiget.

Så jeg vil tillade mig at konkludere at de står de rigtige steder.

>Mener du helt seriøst og alvorligt at ATK's primære formål er at
>fremme trafiksikkerheden ??

Ja det mener jeg helt bestemt. også selvom de ikke gør det helt så
godt som forventet, men jeg har tidlige givet mit bud på hvordan det
kunne blive effektivt.

>Hvis du mener det så tror jeg seriøst ikke på du har kørekort, bil og
>at du ikke kører ret meget rundt derude på gaderne...

Du konkludere uden at have reel viden.

Eller også er jeg bare en mere erfaren og hensynsfuld billist end dig.
Jeg køre i snit 40.000 km/året hovedsagligt københavn/sjælland dog med
jævnlige afstikker til jylland. (i ca 15-20 år)

>Ja da... det givne tilfælde så vil det være mere farligt at sænke
>farten da dette vil skabe en masse overhalingssituationer..

Det var da den mest syge undskyldning for at køre for stærkt.

>Det er sgu ikke noget skøn...
>
>Det er da almindeligt kendt at manden i vognen oftest er en ældre
>pensioneret betjent som får lov at få lidt timer i den der bil som
>supplement til pensionen.

Jamen du konkludere uden at have reel viden

>Nå, den forstod du...

Og jeg havde nok også ventet en undskyldning, da du her helt klart går
efter personen og ikke bolden.

>Eller at du kører på cykel og kun befinder dig i indre by hvor de jo
>oftest står ved skoler og så videre...

Du konkluder igen uden at hava reel viden

> [...]
>
>Prøv at se på motorvejene, efter de satte hastighedsgrænserne op fra
>110 til 130 så faldt gennemsnitshastigheden på disse..

Jeg har såvidt jeg kan se, aldrig argumenteret imod at en hastigheds
grænse bliver sat op, jeg argumentere imod at folk overskrider en
hastighedsbegrænsning. Og når en hastighedsgræse er sat til en given
hastighed forventer omgivelserne at bilerne kommer med den hastighed
og ikke en hastighed der er højere.

>Nu hvor jeg må køre 130 kører jeg nok omkring de 130-140 for nu kan
>jeg respektere hastighedsgrænsen og jeg kan se den er mere fair..

Det glæder mig da meget at du vil respektere hastighedsgrænserne, og
jeg kan da også godt finde steder hvor jeg ikke syntes
hastighedsgrænsen er i overensstemmelse med vejens beskaffenhed, men
imodsætning til dig vil jeg udfra mit svar i forrige afsnit ikke mene
at der er forsvarligt at køre stærkere end hastighedsbegræsningen.

> [...]
>var udsat for brandattentat da han ringede 112 så kan man jo hurtigt
>få den tanke at det rent faktisk ER sådan det hænger sammen for

Ja ups den var meget pinlig.

>Er den naturlige følge så ikke at biler kun må køre 0 Km/t ?

Jeg gentager hvad jeg tidligere har skrevt.

Køre du stærkere end tilladt, øger du faren for ulykker (samt deres
omfang) til et uacceptalt højt niveau.

Det er derfor du har hastighedsbegræsninger.

Jeg har aldrig argumenteret for bilens afskaffelse.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 10-05-06 22:04

On Wed, 10 May 2006 20:01:32 +0200, S.hansen <skidt@tele2adsltdc.dk>
wrote:

>Får du to bøder med 100m mellemrum vil jeg sige det er forkert, men er
>der 100km imellem vil jeg syntes det var ok, så opdelingen kunne være
>en for hver politikreds.

Ok, men nu ender politikredse jo et sted..

Det vil sige at du er ok med at jeg får en bøde 100 meter før
politikreds 1 ender og 200 meter længere fremme i politikreds 2 står
også en vogn...

Ergo får du 2 bøder med 200 meters mellemrum.. Og jeg mener
selvfølgelig at der er tale om 2 fotovogne..

Jeg syntes faktisk ikke man kan give 2 bøder for samme strækning før
man har stoppet bilisten og forklaret ham reglerne.

> [...]
>eller ej. Det er først idet øjeblik du passere motervejsskiltet at
>vejen beskaffenhed er til hastighder over 100 km/t.

Jo men prøv at forholde dig til det at de jo netop siger det ikke er
en ekstra skat, det kun er for at virke præventivt men der sker som
sagt 0 uheld der om året og de kunne ikke have taget dig 500 meter
længere henne ad denne lige vej der ikke ændrer beskaffenhed..

Ergo holder de der fordi de ved de kan knalde mange flere der end hvis
de holdt et andet sted hvor de måske rent faktisk ville gøre gavn
sådan rent præventionsmæssigt..

>Mortorvejsskiltet udelukker langsom kørende trafik og bløde
>trafikanter og det gør en væsentlig forskel.

Yes men da der ikke er en afkørsel på dette stykke før efter
motorvejens start kan de alligevel ikke køre der for de kan ikke komme
af...De kan senest dreje af ved det benzin center der ligger omkring
800 meter før motorvejens start...Ergo holder de tit efter sidste
afkørsel inden motorvejen og derfor kan du ikke skade disse folk
der...

> [...]
>dette specifikke sted, men som jeg tidligere har skrevet ser jeg dem
>ofte, og jeg ser dem steder hvor jeg syntes det er fuldt berettiget.

Jo da men det er jo det samme som at retfærdiggøre din nabo's
småkriminelle løbebane ved at sige at når du ser ham så er der aldrig
problemer med ham og han har aldrig stjålet fra dig...

Jeg holder mig til dette ene eksempel dels for ikke at forplumre
debatten, dels fordi det er det tydeligste eksempel jeg har. Jeg har
flere gange set dem stå andre steder hvor man kan undre sig over om
det giver mere sikkerhed eller bare flere penge i statskassen..

Et andet eksempel er længere inde af samme vej hvor hastigheden så
sænkes fra 70 til 50, igen skifter vejen ikke bredde og så videre, dog
kan hastighednedsættelsen berettiges med at vi nu er meget tæt på byen
og trafikken bliver tættere...På det sted har man så valgt at sætte en
hel skilteskov som henviser til byen og havnen og så videre, der er et
fodgængerfelt lidt længere fremme med flere skilte på en bom der
blinker og midt i det hele er der så det her byskilt som meget let
drukner i mængden af skilte...Der står de så lige på den anden side af
skiltet og filmer folk..

Eller foran denneher skole hvor der er en busholdeplads. Der står de
somme tider med blokken og skriver de forældre der formaster sig til
at holde ind i bussporet fordi der er standsningsforbud...Dette er
selvfølgelig også fair nok ....Hvis ikke lige det var fordi fotovognen
også tit holder i det bus-vigespor i halve timer hvor de som sagt står
og skriver menigmand for bare at standse i 30 sekunder...

>Så jeg vil tillade mig at konkludere at de står de rigtige steder.

Og jeg vil tillade mig at konkludere at min nabokone er et fjols når
hun påstår at manden er en volds-psykopat der slår hende ned for jeg
har snakket med ham mange gange og han har aldrig slået mig ned...

>Ja det mener jeg helt bestemt. også selvom de ikke gør det helt så
>godt som forventet, men jeg har tidlige givet mit bud på hvordan det
>kunne blive effektivt.

SÅ altså....Godtnok er det noget uretfærdigt lort men det er bedre end
ingenting ?

Hvis det skulle være kriteriet så er kravene da ikke specielt høje..

>Du konkludere uden at have reel viden.

Ja...Klart....men det lyder sgutte som om du selv er bilist...

>Eller også er jeg bare en mere erfaren og hensynsfuld billist end dig.
>Jeg køre i snit 40.000 km/året hovedsagligt københavn/sjælland dog med
>jævnlige afstikker til jylland. (i ca 15-20 år)

Ok...Hvor mange fartbøder har du fået igennem tiderne ?

Hvor mange gange skulle du selv have været af med pappet efter dine
egne ønske-regler ?

>Det var da den mest syge undskyldning for at køre for stærkt.

Ikke desto mindre har jeg en betjents ord for at det er meget
farligere hvis der på en 80 Km/t strækning kører en enkelt bilist med
70 Km/t fordi det skaber en masse overhalinger og det er som regel der
ting går galt. Ja det er altså meget farligere end hvis trafikken
generelt glider med 90 Km/t ...

Han påstod også ihvertfald dengang at hans kollegaer aldrig kunne
finde på at skrive nogen i sådan en rullende trafik for at køre for
stærkt men at de gerne stoppede den der lå og kørte for
langsomt..(Sikkert ikke 70 men så sådan en "blød hatter" med 60 Km/t
fordi han er så gammel at han ikke kan overskue at køre mere)...

>Jamen du konkludere uden at have reel viden

Så med andre ord må man ikke udtale sig med mindre man rent faktisk ER
den gamle mand eller alternativt er ham der er hans chef...

>Og jeg havde nok også ventet en undskyldning, da du her helt klart går
>efter personen og ikke bolden.

Du kommer til at lede længe..

Og ja du må gerne føle at du så er en bedre person end mig...jeg
overlever..

>Du konkluder igen uden at hava reel viden

Yes...

> [...]
>hastighedsbegrænsning. Og når en hastighedsgræse er sat til en given
>hastighed forventer omgivelserne at bilerne kommer med den hastighed

Du siger da ved enhver lejlighed at det er farligt at køre stærkere..

Der findes mange km motorvej i DK og jeg vil vædde med at hvis jeg
skrev at jeg syntes det er fair at køre 120 på et stykke 110 motorvej
så ville du komme med en eller anden "Er du klar over hvor meget
bremselængden ville blive nedsat hvis du kun kørte det du må"...

Hvorefter jeg så kører 20 meter og rammer et 110 ophører skilt og så
er det pludseligt ok at køre de 120 for så er min bremselængde jo
bedre end hvis jeg kørte de 130...

hastighedsgrænser er ikke altid begrundet i vejens beskaffenhed,
oversigtsforhold o.lign..

I nordjylland er der f.eks flere steder hvor hastigheden er skiltet
ned til 110 eller endnu lavere. Dette er fordi der er så meget trafik
at DET er årsagen til at den lavere hastighed er ok...Men det gør det
vel ikke livsfarligt at køre 130 på dette stykke motorvej klokken
03.00 om natten når der er tomt for biler...Men alligevel ville du
sikkert sige at står der 80 på et skilt så er det liiiiivsfarligt at
køre mere...

> [...]
>imodsætning til dig vil jeg udfra mit svar i forrige afsnit ikke mene
>at der er forsvarligt at køre stærkere end hastighedsbegræsningen.

Wow, havde ikke engang læst dette da jeg skrev det ovenfor, svarer
langs frem..

Sad ellers og tænkte at det eneste svar du kunne diske op med til det
jeg skrev ovenfor var at jeg konkluderede uden at have reel viden...

>Ja ups den var meget pinlig.

Og den beviser at poltiet ikke er ufejlbarlig...

> [...]

>omfang) til et uacceptalt højt niveau.

>Det er derfor du har hastighedsbegræsninger.

>Jeg har aldrig argumenteret for bilens afskaffelse.

Så du mener altså at det er et tal på et skilt der afgør faren ?

Jeg trode ellers mottoet i mange år havde været "fart dræber" og ikke
"Al fart udover den tilladte fart dræber"..

Lad os gå 5 år tilbage...

Vores diskution ville have forløbet som den har og jeg ville skrive
"Jeg kører 130 på motorvejen"

Du ville svare : "Køre du stærkere end tilladt, øger du faren for
ulykker (samt deres omfang) til et uacceptalt højt niveau. "

Så ville jeg hoppe 5 år frem i tiden til nuet hvor den strækning jeg
omtalte i mellemtiden var blevet til en 130 Km/t strækning og spørge
dig .... Er det blevet farligere at køre 130 på den strækning end det
var for 5 år siden ? (Her forudsættes at de intet har gjort for at
forbedre vejen og at trafikbelastningen er den samme)

Du ville svare "Nej det er den ikke"

Jeg ville spørge...er faren for en ulykke og dens omfang uacceptabelt
høj når jeg kører 130 på den strækning ?

Gad vide hvad du ville svare....

Min pointe er at skiltene INTET har at gøre med hvor farligt det er at
køre en strækning og risikoen for at nogen kører galt der INTET har
med tallet på skiltet at gøre men kun med det tal som deres
speedometer i bilen viser..

Henrik

Fra : S. Hansen

Dato : 11-05-06 12:10

On Wed, 10 May 2006 23:04:22 +0200, Henrik Madsen
<hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Ergo holder de der fordi de ved de kan knalde mange flere der end hvis
>de holdt et andet sted hvor de måske rent faktisk ville gøre gavn

Har nu prøvet at spørge dem, hvorfor de holder der, og ikke der hvor
du kunne tænke dig ???

>Ok...Hvor mange fartbøder har du fået igennem tiderne ?

Det skriver jeg i mit første indlæg i denne tråd.

>Så med andre ord må man ikke udtale sig med mindre man rent faktisk ER
>den gamle mand eller alternativt er ham der er hans chef...

Jeg siger bare at du laver nogle konklusioner der ikke er baseret på
fakta.

>Du siger da ved enhver lejlighed at det er farligt at køre stærkere..

end det tilladte !!!!!!!!!

Lad venligst hver med at lave om på mine udtalelser.

>Gad vide hvad du ville svare....

Det samme som jeg hele tiden har svaret. At du øger risikoen for en
ulykke til et uacceptabet niveau når du køre stærkere en omgivelserne
forventer.

Der findes mange forskellige former for trafikanter, og de har alle
forskellige former for erfaring for at køre i trafikken, og bl.a.
findes der bilister som ikke kan bedømme din hastighed i et bakspejl,
og hvis en sådan bilist selv køre det maksimale på en motorvejs
strækning, kan hans vudering være at han kan trække ud uden at genere
den bagved kommemde, men hvis den bagved kommende kommer blæsende med
en hastighed på 30-40 % over det tilladte, kan der meget hurtigt opstå
en særdeles farlig situation.

Du vil selfølgelig nu påstå at det er bilisten der trækker ud der har
den fulde skyld. Jeg mener derimod at de begge er skyld i ulykken hvis
den sker. Dog med overvægt til ham der køre for stærkt.

> [...]
>køre en strækning og risikoen for at nogen kører galt der INTET har
>med tallet på skiltet at gøre men kun med det tal som deres

Så min pointe er at skiltene viser hvad dine omgivelser forventer.

Dette er mit afsluttende indlæg i denne sag.
Steen

Fra : Jens

Dato : 06-05-06 22:43

> [...]

> ulovligt at parkere på motorvejen.
>
> Så ved motorvejskørsel vil du altid blive stoppet hvis du bliver taget

At parkering er forbudt på motorvejen udelukker ikke at politiet holder
dér. Politiet parkerer nemlig ikke de "arbejder på stedet" - og det er
noget helt andet.

I øvrigt holder der ofte ATK'er på motorveje - som regel på steder med
vejarbejde, hvor vejarbejderne er generet/truet af trafikanter, der ikke
respekterer den lokale hastighedsbegrænsning.

Dér, hvor de holder er de (ATK'erne) godt beskyttet mod påkørsel af
betonklodser eller anden solid afspærring.
--

Jens F

Fra : S.hansen

Dato : 07-05-06 16:44

On Sat, 6 May 2006 23:43:03 +0200, spam@finds.dk (Jens) wrote:

>At parkering er forbudt på motorvejen udelukker ikke at politiet holder
>dér. Politiet parkerer nemlig ikke de "arbejder på stedet" - og det er
>noget helt andet.

En af mine tidligere arbejdskollegaer blev taget af en fotovogn som
holdt ulovligt parkeret, og dette brugte han som argumentation, og han
hørte ikke mere til bøden, og fotovognen holdt aldrig mere på dette
sted. Den holdte der ellers ret ofte indtil dette.

Det var dog ikke på en motervej.

>I øvrigt holder der ofte ATK'er på motorveje - som regel på steder med
>vejarbejde, hvor vejarbejderne er generet/truet af trafikanter, der ikke
>respekterer den lokale hastighedsbegrænsning.

Jeg må dog her indrømme at jeg til trods for at jeg dagligt køre på
ring3, hvor der i øjeblikket er meget vejarbejde, aldrig har set en
ATK her. Men det skulle da glæde mig meget hvis det virkeligt er
tilfældet.

>Dér, hvor de holder er de (ATK'erne) godt beskyttet mod påkørsel af
>betonklodser eller anden solid afspærring.

Hvilket tilsyneladende er en rigtig god ide, ud fra de tåbelige
påkørsler der sker ved arbejdssteder på specielt moterveje, det være
sig ved ulykker eller arbejdområder hvor folk fuldstændig ignore de
folk der arbejders sikkerhed.

Steen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-05-06 15:57

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> wrote in message

> Betaler bøden.

Jeg var ellers af den opfattelse billeder tidligere blev kasseret p.g.a. for
dårlig kvalitet (hvilket der er tale om i dette tilfælde) - så det er reelt
nok bare de bare nummerpladen? (fordi det kunne ligeså godt være kingkong
der kørt min bil udfra det billede)

Fra : S. Hansen

Dato : 05-05-06 09:13

On Thu, 4 May 2006 16:56:36 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

> [...]
>nok bare de bare nummerpladen? (fordi det kunne ligeså godt være kingkong

Hvad siger din kone til den sammenligning

Steen

Fra : Michael K.

Dato : 04-05-06 16:22

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4459fe68$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvad gør man så?

Du lærer fruen at overholde færdselsloven fremover, og trækker bøden fra
hendes lommepenge