sagen trækkes i langdrag.
Fra : amanda

Dato : 01-05-06 13:56

Hey.
Jeg vandt en boligsag i maj månede 2005, den sagsøgte indgik et frivilligt
forlig, hvor 2500kr blev taget af deres skyld til mig, hvis de betalte
promte.
Jeg venter stadig på pengene, min advokat siger der er betalingsproblemer,
men manden ejer 156 huse og en stor virksomhed.
Nu er mit spørgsmål, kan jeg trække manden i fogederetten, præcis som jeg
ville blive det hvis jeg indgik et frivilligt forlig og ikke betalte.
Så vidt jeg ved er gælden forfalden til betaling omg, ellers bliver man
erklæret insolvent.
Hvis et firma erklæres sådan, må det vel i realiteten lukke, eller hvad??
Og hvordan får jeg sat fut under min advokat som handler ekstremt langsomt,
jeg er jo lidt bekymret for en forældelses sag..
MVH
amanda.

Fra : Qbic [6400]

Dato : 01-05-06 14:18

At man har 156 huse er ikke ens betydende at man har penge.

Hvis han under strafansvar kan være insolvendt så er han fredet i de
kommende
6 måneder efter afsigelsen.

Hvis du har penge til gode i en bolig du selv bor i, så vil du have
førstepriotet
hvis huset skal sælges på tvang, det har du ikke hvis du ikke selv bor i
lejemålet.

Så må du som alle andre gøre dit krav gældende ved fogedretten.

/ Niels

Fra : amanda

Dato : 01-05-06 14:27

Jeg bor ikke hos denne udlejer mere, men vil mene det er ulovligt at
underskrive et forlig, man ved man ikke kan overholde...
Men læser ud af dit svar, at jeg kan trække ham i fogederetten, hvilket var
den del jeg var i tvivl om.
Hvordan man så kan kører et firma gennem mange år og kunne erklære sig
insolvent, går langt over min fatte evne.
Manden har skriftligt lovet at fremsende disse penge flere gange.
Mit sidste spørgsmål lød på om der er en forældelsesfrist jeg skal være obs
på, da jeg som nævnt ikke kan få en dialog med min advokat om dette.
Tak for dit svar.
Vh
amanda.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-05-06 16:18

Den 01-05-06 15.26 skrev amanda følgende:
> Jeg bor ikke hos denne udlejer mere, men vil mene det er ulovligt at
> underskrive et forlig, man ved man ikke kan overholde...

Nej, det er ikke ulovligt.

> Men læser ud af dit svar, at jeg kan trække ham i fogederetten

Korrekt. Og hvis rabatten på de 2.500 kroner var betinget af hurtig
betaling, er rabatten selvfølgelig bortfaldet. Du har ganske givet også
ret til procesrenter.

> Mit sidste spørgsmål lød på om der er en forældelsesfrist jeg skal være obs
> på, da jeg som nævnt ikke kan få en dialog med min advokat om dette.

Der er lidt at løbe på - forældelsesfristen er 20 år, når der er afsagt
dom. Renterne forældes dog efter fem år, medmindre man er lidt smart,
men det varer jo også lidt endnu, før du render ind i den grænse.

Find dig en ny advokat.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : Jubii

Dato : 01-05-06 14:25

On Mon, 1 May 2006 14:55:36 +0200, "amanda" <amanda@fjern.essbredbaand.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>Og hvordan får jeg sat fut under min advokat som handler ekstremt langsomt,
>jeg er jo lidt bekymret for en forældelses sag..

Du fortæller din sagfører, at enten får han fat i pengene nu, eller du vil få
dig en anden advokat.
Og har du ikke snølet temmelig meget selv?
Jeg ville have sendt rykker ud så snart sidste frist for betaling var
overskredet med 3 dage + helligdage og sånt.
Og er betalingen ikke kommet frem inden 8 dage ryger sagen til incasso.
Kik i telefonbogen efter incassofirmaer, så undgår du en sløv advokat.