Garanti på TV, ombytning/erstatning
Fra : Aksel

Dato : 29-04-06 13:02

Jeg har for godt et år siden købt et nyt TV apparat, det har to fejl som jeg
har klaget over indenfor det første halve år, apparatet har nu været på
værksted 3 gange, ialt næsten 4 måneder. Sidste gang siger de at de har
udskiftet al elektronik, men fejlene er der stadig.

Nu har sælgeren tilbudt et nyt apparat som erstatning, men den gamle model
findes ikke længere, og den nye mangler nogle funktioner som vi finder er
væsentlige, men har til gengæld andre som vi ikke kan vurdere.

Den nye er endnu ikke prissat i Danmark, men annonceres i Tyskland til ca.
600 Euro, det er ca. det halve af hvad vi gav (som tilbudspris) for et år
siden.

Kan vi ikke på den baggrund forlange at de refunderer den samlede købspris,
incl. tillægsforsikringen?

Hilsen Aksel

Fra : Klaus H

Dato : 29-04-06 14:36

Aksel wrote:
> [...]
> tilbudspris) for et år siden.
>
> Kan vi ikke på den baggrund forlange at de refunderer den samlede

Hvis de ikke kan levere et tilsvarende TV, har du ret til at hæve handelen
og skal selvfølgelig have hele totalbeløbet retur.

Klaus H

Fra : Christian Madsen

Dato : 30-04-06 21:53

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden.
>
> Kan vi ikke på den baggrund forlange at de refunderer den samlede

Du skal være opmærksom på at priserne i tyskland tit kan være ½ af hvad de
er i DK

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-05-06 21:03

Christian Madsen wrote:

> Du skal være opmærksom på at priserne i tyskland tit kan være ½ af hvad de
> er i DK

Det halve? Det har jeg godt nok ikke oplevet... ja, man kan ind i mellem
spare lidt, men lige frem halvdelen?

Lars B

Fra : Christian Madsen

Dato : 02-05-06 21:39

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Det halve? Det har jeg godt nok ikke oplevet... ja, man kan ind i mellem
> spare lidt, men lige frem halvdelen?
>
> Lars B

I forhold til de priser som du kan finde eks. i større danske Radio
TV-forretninger som Hifi-klubben, Fona, Merlin osv., kan du godt opleve at
prisen er halvdelen (det kunne man ihvertfald for nogle år siden, hvor jeg
så et indslag om det i TV)

Mvh. stud.jur Christian Madsen