Lovligt domæne
Fra : Mr. X

Dato : 28-04-06 17:53

Lad os antage at jeg havde et autoværksted (et ikke autoriseret værksted),
som kun reparerede Volvo biler.

Lad os antaget at domænet (aner ikke om det er ledigt) www.volvoservice.dk
var ledigt. Er det så lovligt at snuppe det som privat person ? eller kan
Volvo gøre krav på det ? Eller kan man blive retsforfulgt ?

Er det så lovligt at bruge Volvo's logo på min hjemmeside ? Da jeg jo kun
reparere volvo biler.

Fra : Ronny

Dato : 29-04-06 02:41

"Mr. X" <humle10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> var ledigt. Er det så lovligt at snuppe det som privat person ? eller kan
> Volvo gøre krav på det ? Eller kan man blive retsforfulgt ?

Det er "lovligt" at snuppe domænet hvis det er ledigt, men Volvo kan
selvfølgelig klage til Klagenævnet for Domænenavne
http://www.domaeneklager.dk

> Er det så lovligt at bruge Volvo's logo på min hjemmeside ? Da jeg jo kun
> reparere volvo biler.

Nej, logoet er beskyttet af ophavsretsloven, og du må derfor ikke bruge det
med mindre at du har fået tilladelse af Volvo.

- Ronny

Fra : René Løweneck

Dato : 29-04-06 07:23

> [...]

> Volvo gøre krav på det ? Eller kan man blive retsforfulgt ?
> Er det så lovligt at bruge Volvo's logo på min hjemmeside ? Da jeg jo kun

Hvad med at bruge f.eks. www.traktorservice.dk i stedet for ))

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 03-05-06 13:55

> Hvad med at bruge f.eks. www.traktorservice.dk i stedet for ))

Den er taget - og det ser ikke ud til at de gør i volvo, så
http://www.traktor-service.dk/ kan tages uden at det bør give problemer