.eu-domæne - rettigheder?
Fra : martinaabo@gmail.com

Dato : 28-04-06 15:27

Jeg har forsøgt at registrere et .eu-domæne (mit efternavn) men det
er blevet registreret til anden side. Har jeg mulighed for at få
domænet alligevel?

Fra : Leif Neland

Dato : 28-04-06 15:39

<martinaabo@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg har forsøgt at registrere et .eu-domæne (mit efternavn) men det
er blevet registreret til anden side. Har jeg mulighed for at få
domænet alligevel?

Mon det er aabo.dk, der også ejer aabo.eu, men B-one ikke har fået det på
plads?

Du har nok ikke den store chance, hvis der er foretaget en afvejning i
sunrise-perioden er det nok at et firma, der handler i EU har større ret til
domænenavnet end en person, der i sagens natur bor i et enkelt land.

Du kunne jo se om B-one ville fortælle dig, hvem ejeren er, for så vidt jeg
kan se, kan man kun slå op i whois, hvem der har registreret domænet.

Leif

Fra : martinaabo@gmail.com

Dato : 28-04-06 16:25

Jeg har forsøgt at få ejerens navn oplyst, men det vil B-one ikke.
Kan jeg finde ud af dette på anden måde?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-04-06 17:13

http://www.whois.eu

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : O-V R:nen

Dato : 28-04-06 17:27

martinaabo@gmail.com writes:

> Jeg har forsøgt at få ejerens navn oplyst, men det vil B-one ikke.
> Kan jeg finde ud af dette på anden måde?

<URL:http://www.whois.eu/> giver i hvert fald en mailadresse som man
så kan google.

Hvis begge ansøgere har stort set samme slags "ret" til domænenavnet
så er det vel "først til mølle" der gælder.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 28-04-06 17:42

"O-V R:nen" <Otto-Ville.Ronkainen@ling.helsinki.fi> skrev i en meddelelse

> <URL:http://www.whois.eu/> giver i hvert fald en mailadresse som man
> så kan google.

Bedre at så mail-adressen op på http://www.epost.dk, hvor man med det samme
kan se at Martin næppe har noget at komme efter. Han er nemlig ikke den
eneste i Danmark, der har det efternavn

Fra : Leif Neland

Dato : 28-04-06 16:40

LAD SÅ VÆRE MED AT TOPPOSTE!

Brev omformatteret til det korrekte format, se svar i bunden.

Leif Neland wrote:

> Jeg har forsøgt at få ejerens navn oplyst, men det vil B-one ikke.
> Kan jeg finde ud af dette på anden måde?

Ifølge www.eurid.eu er der en mailadresse, der er aabo@post.tele.dk

Du kunne jo spørge om det er til salg, men hvad får dig til at tro du skulle
have mere ret til domænet end den nuværende ejer?

Hvis man googler efter adressen, ses at den adresse også står på domænet
hellebaekbadebro.dk, der tilhører Morten Aabo. Er det familie?

Leif