Tingbogen på nettet
Fra : kongaead@my-deja.com

Dato : 28-04-06 00:47

Jeg læste i dag følgende artikel i Berlingske Tidende:
http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=731250/
SLÅ OP I TINGBOGEN HJEMME FRA STUEN

Det lyder da udmærket. Men jeg synes ikke, der i artiklen oplyses
noget URL til denne elektroniske tingbogsoplysning. Er der nogen her,
der kender det?

Bent

Fra : P.L.

Dato : 28-04-06 01:31

On 27 Apr 2006 16:46:40 -0700, kongaead@my-deja.com wrote:

> [...]
>
>Det lyder da udmærket. Men jeg synes ikke, der i artiklen oplyses
>noget URL til denne elektroniske tingbogsoplysning. Er der nogen her,

https://www.ois.dk/default.aspx

Måske denne her.

Fra : kongaead@my-deja.com

Dato : 28-04-06 06:28

P.L. wrote:

> https://www.ois.dk/default.aspx
> Måske denne her.

Jo, det må være den. Men det viser sig, at man skal være ejer af
ejendommen for at kunne se alle oplysningerne. Desuden er det ikke så
lige til at logge ind. Man skal slå pop up fjerneren fra. Så jeg
synes oplysningerne i Berlingske Tidende om denne service er noget
overdrevne.

Bent

Fra : P.L.

Dato : 28-04-06 06:35

On 27 Apr 2006 22:28:09 -0700, kongaead@my-deja.com wrote:

> [...]
>lige til at logge ind. Man skal slå pop up fjerneren fra. Så jeg
>synes oplysningerne i Berlingske Tidende om denne service er noget

Enig, kunne jo have været sjovt, at få stillet sin nysgerrighed

Fra : Gunnar007

Dato : 28-04-06 16:51

<kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ejendommen for at kunne se alle oplysningerne. Desuden er det ikke så
lige til at logge ind. Man skal slå pop up fjerneren fra.

Med min google pop up fjerner virker det nu fint nok. Men ja det er stærkt
overdrevet, man får nmelig kun et resume af tinglysningerne..

Hilsen G

Fra : jones_net

Dato : 28-04-06 08:42

> [...]
>
> Det lyder da udmærket. Men jeg synes ikke, der i artiklen oplyses
> noget URL til denne elektroniske tingbogsoplysning. Er der nogen her,

www.ois.dk er vist kun ejendomsdata.

Den de snakker om er sikkert http://www.nettidende.dk/Tingbladet/ hvor du
kan se tinglyste lån og lign. Den er god at snage med, men siden er ikke i
luften her til morgen... Men det er nu langt fra første gang, at den er
nede, synes jeg.
Med den kan du i hvert fald se, hvordan naboen lige pludselig har fået råd
til den nye bil, taget på huset og swimmingpoolen...
Men den går ikke uendeligt langt tilbage i tiden - ved ikke lige hvor langt
den går tilbage, men den er altså ikke fyldestgørende.

/J

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-04-06 16:52

> [...]
> Men den går ikke uendeligt langt tilbage i tiden - ved ikke lige hvor
> langt den går tilbage, men den er altså ikke fyldestgørende.

Den er ikke alene ikke fyldestgørende, den er direkte mangelfuld. F.eks stod
vores skøde kun i mit navn med tilføjelsen m.fl., og så var de 3 andre
pludselig ikke til at finde den vej.

Mvh Maria

Fra : Else Holm

Dato : 29-04-06 09:58