Ny kontrakt
Fra : Karsten

Dato : 26-04-06 13:15

Hej

Jeg er i den situation at mit firma vil lave om på vores kontrakter, der er
en del punkter som vil blive ændret, nogle til lidt dårliger og andre til
min fordel.
Der er do speciel et punkt under min provition, som gør at det ser helt
urimeligt ud, ting som jeg på ingen måde kan have indflydelse på, kan komme
til at skade mig.
eks:
leverings forsinkelser, felj og mangler fra producents side, for sen
levering, håndværker sjusk, som skal laves om osv.
Dette vil indgå som en del at det at være i min branche, men jeg har
efterhånden set lidt for meget tila t det på nogen måde kan være en god ide.
Hvis jeg nu nægter at underskrive den nye kontrakt, hvad så?
Er det det samme som at jeg selv siger op? eller er det firmaet der opsiger
mig og jeg så har min fratrædelses ordning?

mvh
Karsten

Fra : Holst

Dato : 26-04-06 13:26

Karsten wrote:

> [...]
> Er det det samme som at jeg selv siger op? eller er det firmaet der opsiger
> mig og jeg så har min fratrædelses ordning?

Du har allerede en kontrakt med firmaet, og det er den, der er gældende
- også hvis du ikke vil underskrive den nye kontrakt.

Hvad firmaet så vælger at gøre, hvis du ikke underskriver den nye
kontrakt, er ikke godt at vide.

Måske er firmaet så begejstret for dig, at de fortsat ønsker at beholde
dig, selvom du arbejder under den gamle kontrakt og ikke den nye kontrakt.

Eller også vælger de at fyre dig i henhold til de aftaler, som i har
indgået, dvs. som anført i den gamle kontrakt.

Fra : KT

Dato : 26-04-06 13:48

Men kan man ikke stave til provision, vil der nok ikke være grundlag for
fortsat ansættelse.

Knud

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-04-06 14:21

On Wed, 26 Apr 2006 14:47:50 +0200, KT wrote:

> Men kan man ikke stave til provision, vil der nok ikke være grundlag for
> fortsat ansættelse.

Noget lignende burde gælde for folk der topposter

Forøvrigt burde du smide skoene .. de er åbenbart for små.

--
Regards
:: J.K.Arning ::

Fra : Karsten

Dato : 26-04-06 14:32

Hej Knud

Der kan jeg da ikke være mere enig med dig.

Måske det at stave ikke er den væsentligste del, for at besidde mit job, men
at gode salgskundskaber kan gøre det, og her er det intuition der er den
mest vigtige faktor, frem for at kunne stave til danskkursus.

Ud over at jeg frem over propper dig i mit kill-filter, har jeg da også fået
den opfattelse at KNUD er et arrogant menneske, som ikke forstår at følge
simple retningsliner for usenet.

Om det så gør dig til et bedre menneske, frem for mig som måske ikke staver
så godt, ved jeg ikke. Men en ting er da sikkert, Word har stave kontrol, så
jeg kan da få hjælp

Karsten

Fra : Holst

Dato : 26-04-06 14:42

Karsten wrote:

> Om det så gør dig til et bedre menneske, frem for mig som måske ikke staver
> så godt, ved jeg ikke. Men en ting er da sikkert, Word har stave kontrol, så
> jeg kan da få hjælp

10 - 0 til dig, Karsten.

Fra : KT

Dato : 26-04-06 15:05

Hvor kom de 10 fra?

Knud

Fra : Christian Andersen

Dato : 26-04-06 15:43

KT wrote:

> Hvor kom de 10 fra?

Din mor.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Holst

Dato : 26-04-06 16:58

KT wrote:

> Hvor kom de 10 fra?

Var det blot 1 - 0 til Karsten, ville det ikke signalere hvor langt
bagud, du er.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-04-06 14:44

Karsten wrote:

> Ud over at jeg frem over propper dig i mit kill-filter, har jeg da
> også fået den opfattelse at KNUD er et arrogant menneske, som ikke
> forstår at følge simple retningsliner for usenet.

KT er udenfor pædagoisk rækkevidde - ignore or killfile :)

- Peter

Fra : KT

Dato : 26-04-06 15:06

Hvordan kan du afgøre det? Er du pædagog eller bare demagog?

Knud

Fra : KT

Dato : 26-04-06 15:04

Jeg ville aldrig tage en salgsaftale eller kontrakt seriøs, hvis den var
fyldt med banale stavefejl. Det er altså ikke nok at kunne sælge.

Omkring stavehjælp i Word - den kan ikke bruges til ret meget. Ordene, du
skriver, findes muligvis, men det er da ikke givet, at du har brugt dem
korrekt. Der er eksempelvis stor forskel på 'stor' og 'står', men begge vil
blive godkendt af Word.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-04-06 15:09

> [...]
> skriver, findes muligvis, men det er da ikke givet, at du har brugt dem
> korrekt. Der er eksempelvis stor forskel på 'stor' og 'står', men begge

Muligvis, men er det ikke hamrende ligegyldigt i forhold til mandens
oprindelige spørgsmål?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Karsten

Dato : 26-04-06 15:35

Ja, så nåede jeg da ikke lige at stoppe dig i mit kilfilter, men det er
gjort med det samme, når denne mail er sendt.

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville aldrig tage en salgsaftale eller kontrakt seriøs, hvis den var
> fyldt med banale stavefejl. Det er altså ikke nok at kunne sælge.

Det ville du heller aldrig komme til, hvis du handlede med mig, der er
færdig udførte kontrakter, med salgsbetingelser osv.
Min fornemmeste opgave er at få folk til at forstå, ved hjælp at tale,
fremtoning og min produktvidet, at mit firma sagtens kan klare denne opgave.
Desuden har jeg den hjælp at der er en person som lige gennemlæser hvad jeg
skriver inden det ryger ud til kunden, så jeg ikke hat formuleret noget
volapyk.

en anden sjov lille ting, er at møder jeg disse mennesker, som på en eller
anden måde, gør mig bekendt med, at de bare er bedre end mig, ved mere end
mig, eller på anden måde, gør hvad de kan for at nedgør mig, så tages alle
de salgs tricks jeg kan i brug, og de er mange, og oftes får jeg en sådan
ordre, dette gør jeg på grund af to ting, jeg acceptere at han er bedre end
mig og jeg taler til ham som om han er bedre end mig. men når handlen er
afsluttet, kan jeg ikke lade være med at grine lidt i skæget, for denne
person er heltsikkert kommet til at betale lidt mere for varen, en andre
måske kommer til, bare fordi jeg bruger det ældgamle trick, at hyle med de
hunde man er i blandt og det kan narre alle.

Selv hvis jeg får skrevet en mail til en person og denne gør mig opmærksom
på at der er en eller to stavefejl, kan en sådan situation sagtens vendes,
vi taler bare lidt om hvor godt at det nettop var , den person jeg fik
skrevet til og ikke en anden, for vi er jo så, gode venner at det betyder jo
ikke noget, så der bruger jeg bare tillid, så jo at kunne sælge er nok.

en opfølgning er at de har ændret kontrakten, så nu er den nye skrevet under

mvh
Karsten

Fra : Eliasen

Dato : 27-04-06 06:45

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> wrote in message
> [...]
> du skriver, findes muligvis, men det er da ikke givet, at du har brugt
> dem korrekt. Der er eksempelvis stor forskel på 'stor' og 'står', men

Men omvendt, hvem ville tage et råd seriøst, når det kommer fra en mand,
der opfinder egne ord som 'stavehjælp' eller en der ikke ved, at der i
ovennævnte tilfælde skal 't' på 'seriøs'. Tsk-tsk-tsk.

--
Eliasen

Fra : KT

Dato : 27-04-06 16:48

Jeg laver ikke kontrakter, så det anser jeg ikke for et problem. I øvrigt
ved jeg godt, at t'et mangler - og det er sjusk.
Ordet stavehjælp er altså et velkendt sammensat ord, så det behøver du ikke
have ondt af.

Knud

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-04-06 23:25

Karsten wrote:
> [...]
> så godt, ved jeg ikke. Men en ting er da sikkert, Word har stave kontrol, så

Hjælp er altid godt... Men:

Knud Thomsen er for dum til at hente hjælp fra nogen steder... Selvom vi
bliver ved og ved med at forsøge at lære fjolset ikke at topposte, så
fatter han det bare ikke...

Jeg har også foreslået at han smider sin hjerne ud og får sig en ny -
den han har nu virker alligevel ikke, så der er ingen der ville opdage
det, hvis han smed den ud.

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : KT

Dato : 27-04-06 06:01

Du har da bare en primitiv tankegang og et lige så ringe ordforråd.
Kan du ikke lave begavede indlæg burde du lade være.

Knud

Fra : S. Hansen

Dato : 27-04-06 12:00

On Thu, 27 Apr 2006 07:01:10 +0200, "KT"
<knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> wrote:

>Kan du ikke lave begavede indlæg burde du lade være.
>
>Knud

Det er et kriterie man godt kunne ønske du efterlevede.

Steen

Fra : Barney Gumble

Dato : 26-04-06 15:49

KT wrote:
> Men kan man ikke stave til provision, vil der nok ikke være grundlag
> for fortsat ansættelse.

På samme måde som når man ikke kan finde ud af at benytte simple rettelinjer
for brug af usenet (din lave intelligens forhindrer dig i at se fornuften!),
vil der nok ikke være grundlag for anseelse?

KT du har gang på gang vist, at du er en af usenets største idioter, og
ærlig talt håber jeg, at din fremtoning blot er et skuespil. Under alle
omstændigheder bør du søge hjælp omgående, da det fx er synd for din mand,
at han skal leve sammen med en så forstyrret person som dig...

BG

Fra : KT

Dato : 26-04-06 15:59

Fjols - det hedder retningslinjer - rette linjer er noget man laver med
lineal.

Og jeg overholder skam alle simple retningslinjer - for eksempel at det er
mest praktisk for læsbarheden at skrive teksten her i toppen - så behøver
man nemlig kun læse så langt ned, at man kan genkende historien - man
behøver ikke starte med at læse i bunden!

Knud

Fra : Barney Gumble

Dato : 26-04-06 16:17

> [...]
> så behøver man nemlig kun læse så langt ned, at man kan genkende
> historien - man behøver ikke starte med at læse i bunden!

Du ved jo udmærket godt at du IKKE overholder noget som helst. Det er fx
sørgeligt, at det eneste der kan give dig erektion her på dine gamle dage
er, når du kommer med endnu et provokerende (og yderst upassende) svar på et
stillet spørgsmål. På den måde er du med til at skræmme nye brugere væk, men
dette kunne nok ikke være dig mere ligegyldigt.

Dit toppostningsforsvar gider jeg end ikke kommentere. Du har fået
argumenterne 100 gange før, og burde også vide, at du er ude på et sidespor.
Jeg tror dog det er den lille dreng der kommer op i dig, når du stædigt
tramper i gulvet og holder fast i din toppostning. Nu var det den måde du
startede på at skrive, og så er der i hvert fald ikke nogen der skal
fortælle dig en anden måde.

Nej Prins Knud, få dig en seriøs snak med din mand. Jeg er sikker på han har
nummeret til jeres læge, og når du så langt, er jeg sikker på at du vil
blive sendt videre til den rette institution...

BG

Fra : Rea721

Dato : 26-04-06 17:12

I news:444f8ed9$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
skrev Barney Gumble følgende tekst:

-snip-

Please....don't feed the troll no 1

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Denmark needs your support.
http://www.supportdenmark.com

Fra : KT

Dato : 26-04-06 17:43

Er det den eneste sætning du kender?
Jeg har faktisk aldrig set dig skrive andet.

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-04-06 22:55

Hvorfor ikke?

Ovenstående er bare et eksemel på at din hjernelamme måde at svare på - ved
at topposte - langt fra er så genial som du forsøger at få det til at lyde
(men du gør vel som sædvanligt dit bedste), men lad mig da endelig høre hvad
jeg svarer på og hvorfor det er så genialt at det skal stå så rodet...

--
Per, Esbjerg

Fra : Gainsbourg

Dato : 26-04-06 23:56

> Men kan man ikke stave til provision, vil der nok ikke være grundlag for
> fortsat ansættelse.
>
> Knud

Nu er der mange jobfunktioner, i mange brancher, hvor det er flintrende
ligegyldigt, om man kan stave til provision eller ej. Situationsfornemmelse
er til gengæld vigtigt i de fleste, hvilket formodentlig stiller dig
forholdsvis ringe, i en del sammenhænge...

Dit svar er uden nogen relevans for tråden og spørger - og det er i øvrigt
ikke god tone, at kommentere andres stavning på usenet, ligesom det er
irriterende for andre, at du topposter.

/Gainsbourg

Fra : KT

Dato : 27-04-06 06:04

Hvis man i et job som sælger ikke kan stave til betegnelsen for egen
indkomst, er jeg sikker på man har et troværdighedsproblem.
Jeg ville i hvert fald aldrig købe noget, hvis min købekontrakt var fyldt
med banale stavefejl.

Det har i øvrigt intet med tonen på usenet at gøre, men med at det være
rimeligt at fortælle en påståelig sælger, at han ikke er kompetent.

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-04-06 22:59

KT wrote:

> Det har i øvrigt intet med tonen på usenet at gøre, men med at det
> være rimeligt at fortælle en påståelig sælger, at han ikke er
> kompetent.

Springer du ord over sommetider fordi du ikke kan stave til dem? Hvor
kompetent er man så lige? Ovenstående er ren volapyk - og du leverer tit den
slags! Hvorfor hakke på andre når man ikke selv er bedre end de ringeste du
hakker på?

--
Per, Esbjerg

Fra : Henning

Dato : 26-04-06 18:01

On Wed, 26 Apr 2006 14:15:22 +0200, "Karsten" <d@k.dk> wrote:

> [...]
>Er det det samme som at jeg selv siger op? eller er det firmaet der opsiger
>mig og jeg så har min fratrædelses ordning?

Hvad siger din fagforening? Det er bl.a. det de er til for

Fra : Carl

Dato : 26-04-06 19:51

Når ikke andre svare dig, så gør jeg.
Hvis du ikke skriver under, svare det til at firmaet opsiger dig, med dit
opsigelsesvarsel.
Du bør dog kontakte din fagforening.

mvh
Carl

Fra : Rea721

Dato : 26-04-06 21:27

I news:444fc0e0$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
skrev Carl følgende tekst:

> Når ikke andre svare dig, så gør jeg.
> Hvis du ikke skriver under, svare det til at firmaet opsiger dig, med
> dit opsigelsesvarsel.

Nej det gør ej.

En kontrakt er til forhandling.... Kun hvis firmaet fastholder den nye
kontrakt, kan de vælge at opsige ham.

> Du bør dog kontakte din fagforening.

Altid en god ide hvis man er medlem af en sådan.

Fra : Karsten

Dato : 27-04-06 10:21

> Nej det gør ej.
>
> En kontrakt er til forhandling.... Kun hvis firmaet fastholder den nye
> kontrakt, kan de vælge at opsige ham.

> Altid en god ide hvis man er medlem af en sådan.

Jeg nåede ikke at kontakte min fagforening, for problemet blev løst ved at
kontrakten blev ændret på de forhold som jeg ikke ville skrive under på.

Tak for alle svarene.

Som sædvaneligt er det dejligt at få nogler råd, retningslinier, samt et
andet syn på en sag, end den man selv sidder med.

Karsten

Fra : Henning

Dato : 27-04-06 13:35

>Jeg nåede ikke at kontakte min fagforening, for problemet blev løst ved at
>kontrakten blev ændret på de forhold som jeg ikke ville skrive under på.

Puha, det vil sige du har ikke haft din fagforening til at gennemgå
kontrakten?

Fra : Karsten

Dato : 27-04-06 14:43

> Puha, det vil sige du har ikke haft din fagforening til at gennemgå
> kontrakten?

Ja.
Den er nu heller ikke så farlig, den første kontrakt er gennemgået af min
fagforening.
Denne kontrakt er enslydende, kun provision (Stavet rigtigt, KN?) delen var
ændret.
Der var nogle forhold som gjorde at der var rimelig grund til at ændre
denne.
Bl.a. gjorde provisions delen at der ikke rigtigt blev arbejdet sammen i min
virksomhed. og man holdt sine kort tæt til kroppen.
Nu er der blevet løst op for mere team arbejde, og at man spiller mere med
åbne kort.
Virksomheden tabte nogle ordre, netop på grund af at man ikke sælger
imellem, ville overdrage en sag, den der sluttede sagen var den der tjente
penge.

Men strukturen er lavet helt om, hvis vi bare sælger for det samme, får vi
de samme penge, men går vi op i salg kommer vi til at tjene mere i forhold
til før, da team bonusen er blevet meget højre, selvfølgelig med de
forventninger at firmaet ikke kommer til at tabe så mange ordre som før på
grund af for stort arbejdspres på den enkelte sælger.

Det eneste der var smuttet med ind var at vi også skulle betale en del af
kagen, hvis der var fejl, mangler. mm. som vi ikke kunne have nogen form for
indflydelse på. og det ville jeg ikke.

Og sidst, ser det på sigt helt sort ud, så er jeg da bare den der er
smuttet. så svært er det heller ikke at få job som sælger.

/Karsten